کد خبر : 2019834 | 18 اردیبهشت 1403 ساعت 17:22 | 83.5K بازدید | 123 دیدگاه

اوسمار نمی‌تواند سرمربی باشد؛

با احترام به استقلال، پرسپولیس بهتر بازی می‌کند

بازیکن سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس اعتقاد دارد سرخ‌ها شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

با احترام به استقلال، پرسپولیس بهتر بازی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا مهدوی در حاشیه کلاس دانش افزایی مربیان اظهار داشت: دانش افزایی در همه زمینه‌ها شرط اول همه مربیان و مدیران است. کانون مربیان چندین و چند سال است این دانش افزایی‌ها را برگزار می‌کند و من خیلی خوشحالم عضو این گروه هستم و افتخار می‌کنم که اینجا می‌آیم. یادگیری هیچوقت دیر نیست. سن و سالی هم از ما گذشته اما هر چقدر یاد بگیریم، باز هم کم است. خیلی ناراحت شدم که استقبال آنچنانی نشد اما شنیدم که گفتند رکورد است که ۱۰۰ نفر آمده‌اند. ما مربیان زیادی داریم و می‌توانیم افتخارات زیادی را با این کانون رقم بزنیم، چون کانون مربیان مال ماست.

او در خصوص مسابقات روز گذشته لیگ برتر و رقابت سرخابی‌ها برای قهرمانی عنوان کرد: دیروز لذت بردم. خیلی برای من مهم بود که بازی‌ها را ببینم. مسابقات، فراز و نشیب زیادی داشت. یک صحنه ناراحت کننده در مورد دوست خوب‌مان و بازیکن خوب ایران، سروش رفیعی، وجود داشت؛ ببینید چه اتفاقی افتاد که سروش رفیعی با این تجربه بالا کارت زرد اول را گرفت اما در مورد کارت دوم من مطمئن بودم که درگیری اتفاق می‌افتد. فکر می‌کنم پرسپولیس در آن اتفاق فشار خیلی سنگینی را متحمل شد. به نظرم سروش و همه بازیکنان باید حرفه‌‌‌ای‌تر عمل کنند. در این اتفاقات فشاری که به کادرفنی، هواداران، بازیکنان و مدیریت می‌آید، خیلی سخت و سنگین است.

مهدوی با اشاره به بازی استقلال و ذوب‌آهن افزود: با گلی که تیم استقلال خورده بود، شگفتی‌ جالبی بود که توانست آن نتیجه را برگرداند و از یک اتفاق ناگوار فرار کند. من پس از پیروزی استقلال، شاهد شادی و خوشحالی کادرفنی استقلال را دیدم. در‌ همه این اتفاقات،‌ من فقط خوشحالی را دیدم و امیدوارم که مردم‌مان هم در این رقابت سنگین یک امتیازی خوشحال باشند. فکر می‌کنم خدایی نکرده یک سری قلب‌ها تا آخر بازی‌ها طاقت نیاورند.

1875930

وی درباره استرس تیم‌ها و هواداران دو تیم گفت: من زمانی که بازی می‌کردم، خیلی قوی بودم اما در این ۲۰ سال که مربی هستم، انواع و اقسام بیماری‌ها را گرفته‌ام؛ فشار خون، دیابت و ناراحتی قلبی دارم و انواع مینیسک و رباط‌هایم پاره شده و همه اینها فقط و فقط به خاطر مربیگری است. من خودم را جای آن عزیزان می‌گذارم که چه اتفاقی برایشان رخ می‌دهد. تماشاگران هم همین هستند و خون‌شان فوتبال است. من خیلی خوشحالم که این دو رقیب با هم رقابت می‌کنند اما برای تیم‌های دیگر ناراحت هستم؛ سپاهان از گردانه خارج شد و تراکتور با حمید مطهری خوب نتیجه گرفت. امیدوارم پایین جدول هم اتفاق خوب بیفتد و تیم‌های خوب نیفتند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص انتقاداتی که به اوسمار به دلیل عدم تعویض سروش رفیعی وارد می‌شود، گفت: سروش رفیعی یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران بوده و هست و در حال حاضر هم اگر کمی توانایی‌اش را بالا ببرد، می‌تواند به تیم ملی هم چشم داشته باشد. آنجا مربی کاره‌ای نیست و به بازیکن می‌گوید خودت را مدیریت کن. این بازیکن حرفه‌ای است که باید خودش را مدیریت کند؛ معلوم است در کورس با یک جوان ۲۰ و خرده‌ای ساله طاقت نمی‌آوری و آن اتفاق رخ می‌دهد.

او سپس با اشاره به حذف پرسپولیس در جام حذفی عنوان کرد: من قبلا هم در مورد آقای اوسمار گفتم که مربی و تمرین دهنده خیلی خوبی است اما نمی‌تواند سرمربی باشد. این اتفاقاتی که الان رخ می‌دهد، ماحصل یحیی گل‌محمدی است. شما نمی‌توانی بگویی چیز جدیدی برای پرسپولیس آورده‌ است و فقط نفراتی وارد تیم شده‌اند که واقعا نخبه هستند. آقای اوسمار اشتباه بزرگی کرد و باعث شد تیم پرسپولیس از جام حذفی حذف شود. شاید آن لحظه نتوانسته بود مدیریت کند اما زمانی که یک تیم دو بار پیش می‌افتد و در نهایت شکست می‌خورد، فقط مربی مقصر است.

مهدوی در پایان در خصوص شانس پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی گفت: من خیلی به استقلال و پرسپولیس احترام می‌گذارم اما اگر دقت کنید پرسپولیس روان‌تر و بانشاط‌تر بازی می‌کند. در استقلال، مقداری صحبت‌های جواد نکونام بر تیم حاکم شده است؛ او می‌گوید به من ربطی ندارد و من فقط می‌خواهم برنده باشم و این را دیروز هم ثابت کرد.‌ اگر دقت کنید پرسپولیس دیروز در نیمه اول موقعیت‌های زیادی خراب کرد و روی بدشانسی گل مساوی خورد اما در مقابل می‌بینید چه اتفاقی برای استقلال رخ می‌دهد و متوجه می‌شوید چرا دو تیم تنگاتنگ بالا می‌روند؛ این اتفاق به خاطر فشار تماشاچی و اتفاقی است که دوست دارند برای تیم‌شان رخ بدهد است. به نظرم پرسپولیس شانسش بیشتر است اما باید توجه کنیم که استقلال هم در دقیقه ۹۰ و خرده‌ای چه اتفاقی رقم زد. فوتبال است و خیلی جذاب است. من آرزو می‌کنم تا دقیقه ۹۰ هیچکس نفهمد چه تیمی قهرمان است.

دیدگاه‌ها