کد خبر : 2020026 | 19 اردیبهشت 1403 ساعت 15:20 | 13.9K بازدید | 1 دیدگاه

رونمایی از اولین حامل مشعل المپیک پاریس (عکس)

مشعل المپیک 2024 پاریس امروز در حالی به بندر مارسی می‌رسد که اولین حامل آن یک شناگر فرانسوی و دارنده 4 مدال المپیک است.

رونمایی از اولین حامل مشعل المپیک پاریس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، امروز با ورود شعله المپیک به مارسی، فرانسه وارد دوره‌ای از حالت امنیتی شدید می‌شود که در مراسم افتتاحیه در ۲۶جولای در پاریس به اوج خود می‌رسد و تا روزها پس از پایان سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پاریس۲۰۲۴ ادامه می‌یابد.

پس از آن مشعل سفر طولانی ۱۲۰۰۰ کیلومتری را آغاز می‌کند و از بیش از ۴۰۰ نقطه در کشور، عبور می‌کند و در ۲۶جولای برای مراسم افتتاحیه به پاریس خواهد رسید. در طول مسیر، مشعل توسط یک حباب متشکل از ۱۱۵ افسر پلیس و ژاندارم محافظت و توسط صد واحد سیار پشتیبانی می‌شود.

2019719

امروز مشعل المپیک با کشتی تاریخی بلم به سواحل فرانسه خواهد رسید و فلورنمانودو دارنده چهار مدال المپیک پس از ورود به مارسی، افتخار عنوان نخستین مشعل‌دار فرانسه برای پاریس۲۰۲۴ را خواهد داشت.

مانودو در مصاحبه با وبسایت کمیته بین المللی المپیک در اینباره گفت: "خوشحالم که نخستین حامل مشعل درفرانسه هستم. صبرم برای حضور در ویو پورت لبریز است تا پس از یکصدسال بازگشت بازی‌ها به فرانسه را با مردم جشن بگیرم."

2019720

مانودو نخستین بار در سال ۲۰۱۲ با کسب مدال طلا در ماده ۵۰مترآزاد در المپیک لندن به تیتر اخبار المپیک تبدیل شد. او در بازی‌های ریو۲۰۱۶ و توکیو۲۰۲۰ شرکت و مفتخر به دریافت دو نقره در ریو و یک نقره در توکیو شد. این شناگر ۳۳ ساله همچنین ۸ بار قهرمان جهان و ۱۱ بار قهرمان اروپا شده است.

برای مانودو، شنای رقابتی یک امر خانوادگی است. او در بیشتر دوران جوانی‌اش توسط برادر بزرگترش نیکلاس مانودو، آموزش دیده و خواهرش لوره مانودو شناگر المپیکی در سن ۱۷سالگی سه مدال را از بازی‌های المپیک ۲۰۰۴آتن به ارمغان آورده است.

دیدگاه‌ها