کد خبر : 2020316 | 21 اردیبهشت 1403 ساعت 13:32 | 68.2K بازدید | 144 دیدگاه

بازی با بایرن، فرصتی برای شناختن برنده توپ طلا؛

آواز وینیسیوس: من بهترین بازیکن جهانم

بازگشت مقابل بایرن مونیخ طی تنها چند دقیقه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا لحظات تکرارنشدنی را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رقم زد.

آواز وینیسیوس: من بهترین بازیکن جهانم

به گزارش "ورزش سه"، حتی اگر خودش هم انکار کند، نمی‌توان از درخشش او در یکی دیگر از شبهای خاطره‌انگیز سانتیاگو برنابئوی زیبا به‌آسانی گذشت، بی‌جهت نبود که شبکه‌های متعدد خبری معتقد بودند که اگر نمایش خیره‌کننده مانوئل نویر نبود، او می‌توانست همراه با توپ ورزشگاه را ترک کند (هت‌تریک)، اما برای وینیسیوس چندان تفاوتی نمی‌کند. او حالا به مرزی از محبوبیت و وجاهت در رئال مادرید رسیده است که دیگر برای حفظ منافعش چندان نیازی به گلزنی ندارد و به‌نوعی می‌توان گفت او در بهترین فرم خود از ابتدای حضورش تا به امروز در مادرید قرار دارد، به همین دلیل هم از سوی کارشناسان او بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

2020221

برای اینکه بدانیم "وینیسیوس ژوزه پایشانو ده اولیویرا جونیور" تا رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش چقدر فاصله دارد، کافی است به آخرین نشست خبری کارلو آنچلوتی پس از شکست بایرن‌مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره‌ کنیم. جایی که او در پاسخ به سوالی درباره وینی می‌گوید:

"یک فینال دیگر باقی مانده و وینیسیوس جونیور می‌خواهد دوباره ستاره آن بازی باشد. کمتر بازیکنی می‌تواند عملکرد وینیسیوس در نیمه‌نهایی‌ها را داشته باشد. فکر می‌کنم وینی به بردن توپ طلا نزدیک است."

بدون شک کارلتو طی این چند سال اخیر بیشترین نقش ممکن را در رشد وینیسیوس ایفا کرده است و به احتمال قریب به یقین کسب قهرمانی لیگ قهرمانان علاوه بر سلطه بی‌چون‌وچرای لوس بلانکوس در فوتبال اروپا، وینسیوس را برنده توپ طلا خواهد کرد.

کریستیانو، مودریچ، بنزما و حالا نوبت به وینیسیوس رسیده است.

2020222

قطعاً اگر حمایت‌های کارلتو و فلورینتو پرز در طی فصل جاری که حالا روزهای پایانی‌اش را تجربه می‌کنیم نبود، تضمینی برای این‌همه موفقیت وینیسیوس وجود نداشت، وینی خودش این مهم را بهتر از هرکسی می‌داند، چراکه پس از پیروزی مقابل بایرن‌مونیخ در اولین واکنش خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از فلورنتینو پرز به خاطر اینکه او را به بهترین تیم دنیا آورده است، تشکر می‌کند.

"دوباره این زمین و این پیراهن!!! پرزی (رئیس) ممنون که من را به بهترین تیم دنیا آوردی"

تمام آن اتفاقات تلخی که از ورزشگاه مستایا در دیدار رفت دو تیم والنسیا و رئال مادرید برای وینیسیوس رقم خورد و رفته‌رفته به سایر استادیوم‌های اسپانیا کشیده شد، می‌توانست فوتبالش را تحت تأثیر قرار دهد، اما همه چیز  برخلاف گمانه‌زنی‌ها پیش رفت و او هر چه به انتهای فصل نزدیک‌تر شدیم اوج گرفت تا مرد اول دیدار ال‌کلاسیکوی فوتبال اروپا لقب بگیرد.

رابطه وینیسیوس هرچقدر با هواداران سایر تیم‌ها بسیار بد باشد و به عبارتی موردتنفر آنها باشد، به همان اندازه در سانتیاگو برنابئو مورد پرستش قرار می‌گیرد.

2020223

واکنش جالب او پس‌ از این بازگشت دراماتیک مقابل رقیب سنتی به سرعت در تمام شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

هم‌نوایی با هوادارانی که به معنای واقعی کلمه از فرط خوشحالی سر از پا نمی‌شناختند و با آمدن وینی دیگر به وجد آمدند.

او شادی خود را به بهترین نحو ممکن با کسانی تقسیم کرد که در روزهای سخت حتی یک لحظه تنهایش نگذاشتند و حالا وقت جشن و قدردانی است.

وینگر برزیلی پس از پایان بازی به سرعت خودش را به ضلع جنوبی سانتیاگو برنابئو پشت دروازه رساند، جایی معمولا سفیدتر از هر نقطه‌ای از این ورزشگاه است.
چشمانش را بست و خود را به آنها سپرد.
بعد از آن، میکروفن یکی از اولتراهای مادریدی را گرفت تا با فریادهایش یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین شعرهای رئال را بخوانند.

"من پیراهن تو را پوشیده‌ام
همین‌جا درست کنار قلبم
روزی که تو بازی داری
آن مهم‌ترین چیز است"

2020224

لحظات بی‌بدیلی که ثانیه به ثانیه‌اش به تاریخ پرافتخار باشگاه الصاق می‌شود و برای وینی بسیار باارزش است.

وینیسیوس حالا برای تکمیل این فصل، باید در ورزشگاه ومبلی لندن برای کسب la pora یا پانزدهمین جام اروپایی به مصاف بوروسیا دورتموند برود.

در واقع این دیدار از جهات زیادی می‌تواند مهم ترین بازی او عمر او باشد، چرا که در صورت موفقیت می‌تواند از حالا توپ طلا را به نام خود بزند و رویاهایش را زندگی کند.

در عین حال وینیسیوس این را هم نباید فراموش کند برای بزرگی صرفا کسب اعتبارات فوتبالی کافی نیست.
صحنه‌هایی مثل آنچه در برابر یوشوا کیمیش از او منتشر شده است می‌تواند موفقیت‌های او را کمرنگ جلوه دهد.

دیدگاه‌ها