کد خبر : 2022270 | 29 اردیبهشت 1403 ساعت 20:21 | 32.6K بازدید | 27 دیدگاه

وداع با رویس: بوسه طولانی خداحافظی

آخرین قطعه موسیقیِ مارکو به زیبایی هرچه تمام‌تر در خانه نواخته شد.

وداع با رویس: بوسه طولانی خداحافظی

به گزارش "ورزش سه"، دنیای دوست نداشتنی این روزهای فوتبال که هر روز بی‌رحم‌تر شده و موفقیت‌های مالی و کسب جام جای معنای زیبای «وفاداری» را به زشتی‌ هرچه‌ تمام‌تر پر کرده، امروز با یک یار باوفای دیگرش هم خداحافظی کرد.

2023381

مارکو رویس ۳۴ ساله، اسطوره دوست‌داشتنی کندوی زنبورها، که اگر زنجیره مصدومیت‌های پی‌درپی دست از سرش برمی‌داشت، می‌توانست حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد، امروز آخرین بازی خود را با پیراهن دورتموند در سیگنال ایدونا پارک انجام داد و در تاریخ این باشگاه جاودانه شد. 

2023382

او تا کنون ۴۲۷ بار پیراهن زرد و مشکی پوشان آلمان را بر تن کرده و موفق شده ۱۷۰ بار دروازه حریفان را باز کند و ۱۳۱ بار هم گل‌سازی کند. البته دیدار امروز دورتموند برابر دارمشتات آخرین بازی رویس نخواهد بود و آنها در روز شنبه، ۱۲ خرداد، فینال حساس لیگ قهرمانان اروپا را برابر رئال مادرید پیش‌رو دارند تا شاید بالا بردن جام قهرمانی UCL بهترین راه برای خداحافظی نماد وفاداری وستفالن باشد. 

2023380

هافبک ۳۴ ساله زنبورها موفق به کسب ۳ سوپرجام آلمان در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ و همچنین جام حذفی ۲۰۱۷ با پیراهن تیم محبوبش شد‌. 

رویس در رده ملی نیز همواره بازیکن کلیدی‌ای در ترکیب مانشافت بود و ۴۸ بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفت و موفق به ثبت ۱۵ گل‌ نیز شد.

بزرگترین بدشانسی مارکو در دوران بازیگری‌ بی‌شک مصدومیت بدموقعش پیش از آغاز جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود که دست او را از مهمترین عنوان قهرمانی دنیای فوتبال کوتاه کرد.

دیدگاه‌ها