کد خبر : 2023232 | 03 خرداد 1403 ساعت 01:15 | 11.2K بازدید | 23 دیدگاه

گاسپرینی: آتالانتا بدون شک سزاوار قهرمانی بود

جان پیرو گاسپرینی در مصاحبه با اسکای اسپورت ایتالیا گفت که آتالانتا «بدون شک» سزاوار این قهرمانی بوده است اما تأیید کرد این جام مسیر حرفه‌ای او را تغییر نمی‌دهد.

گاسپرینی: آتالانتا بدون شک سزاوار قهرمانی بود

به گزارش "ورزش سه"، این مربی در طول دوران حرفه‌ای خود هرگز موفق به کسب جام نشده بود و تنها جام باشگاه آتالانتا، قهرمانی در کوپا ایتالیا در ۶۱ سال پیش بود. با این حال، آن‌ها در دوبلین با نتیجه قاطع ۳-۰ مقابل بایر لورکوزن شکست‌ناپذیر به برتری رسیدند قهرمانی و لیگ اروپا را جشن گرفتند.

گاسپرینی به اسکای اسپورت ایتالیا گفت: «فکر می‌کنم ما تاریخساز شدیم، اما مهم نحوه‌ی پیروزی ما بود. عملکردمان در برابر لیورپول، لیسبون و اسپورتینگ را تکرار کردیم. لیورپول در زمان بازی ما صدرنشین لیگ برتر بود و بایر لورکوزن کاملا بر بوندس‌لیگا مسلط بود. باید از بچه‌ها تشکر کنم، عملکرد آن‌ها باورنکردنی بود.»

2025201

حضور آدمولا لوکمن در ترکیب اصلی، انتخابی نویدبخش بود، زیرا این بازیکن اهل نیجریه هر سه گل را به ثمر رساند. حمله، بهترین دفاع برای آتالانتا بود. لوکمن در کنار جانلوکا اسکاماکا، چارلز دکتلائر و تئون کوپمینرز از همان ابتدا در ترکیب قرار گرفتند.

«ما اغلب با سه مهاجم بازی می‌کنیم، شرایط برای انجام این کار مهیا بود، ما باید برای پیروزی در فینال تلاش می‌کردیم. حمله کردن برای ما ضروری بود، فقط دفاع کردن کافی نبود. ما می‌دانیم این تیم‌ها در حمله عالی هستند. این تیم‌ها باید مجبور به دفاع شوند. همه فوق‌العاده بودند.» گاسپرینی ادامه داد: «نحوه‌ی انجام آن مهم‌ترین نکته بود، ما بدون شک مقابل چنین تیم قدرتمندی، مستحق این قهرمانی بودیم. قهرمانی در لیگ اروپا دستاوردی فوق‌العاده است.»

2025202

حداقل حالا دیگر هواداران نمی‌پرسند که گاسپرینی چه زمانی جامی را به افتخارات خود اضافه می‌کند. اما او معتقد است موفقیت برای باشگاه‌های مختل، شکل متفاوتی دارد.

سرمربی آتالانتا اضافه کرد: «این را نمی‌فهمم و فکر نمی‌کنم الان از بعد از ظهر امروز بهتر شده باشم. یوونتوس با قهرمانی در کوپا ایتالیا برد، اینتر با فتح اسکودتو برد، اما بولونیا با کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لچه با ماندن در لیگ برنده شدند.»

وقتی از او پرسیده شد که به نظرش کی مجسمه‌اش را در برگامو نصب می‌کنند، اون چنین پاسخی داد: «حرف‌های احمقانه نزنید، برای چنین کارهایی وقت زیاد هست!»

دیدگاه‌ها