کد خبر : 2023234 | 03 خرداد 1403 ساعت 01:22 | 35.6K بازدید | 24 دیدگاه

عملکرد حماسی مقابل بهترین تیم اروپا

آدمولا لوکمن: ستاره فینال دوبلین و فرشته عذاب ژابی

آدمولا لوکمن، ستاره آتالانتا، به تنهایی نوار شکست ناپذیری تیم ژابی آلونسو را با هت‌تریک فوق العاده‌اش قطع کرد تا قهرمانی لیگ اروپا را برای آتالانتا به ارمغان آورد.

آدمولا لوکمن: ستاره فینال دوبلین و فرشته عذاب ژابی

به گزارش "ورزش سه"، آتالانتا اولین شکست فصل را به تیم فوق‌العاده ژابی آلونسو بایرلورکوزن تحمیل کرد تا در فینال لیگ اروپا قهرمان شود.

ویدئو: 333414

تیم ایتالیایی بازی را امشب خیلی خوب شروع کرد و تنها پس از 12 دقیقه با یک گل خوب پیش افتاد. تئون کوپمینرز با پاس دقیق دیوید زاپاکوستا را به سرعت به جلو فرستاد و او توانست یک پاس عرضی را به داخل محوطه جریمه ارسال کند که از مقابل همه گذشت تا اینکه با ضربه پای چپ آدمولا لوکمن به درون دروازه رفت.

2025208

تیم ژابی آلونسو که تا به اینجا فصل درخشان عمل کرده بود در این بازی کاملا تحت کنترل تیم تحت هدایت جان پیه‌رو گاسپرینی بود. ایتالیایی‌ها به تهدید دروازه لورکوزن ادامه دادند و در دقیقه 25 این بار به گل دوم رسیدند.

لوکمن در حوالی محوطه جریمه به توپ رسید، گرانیت ژاکا را به زیبایی از پیش رو برداشت و سپس با ضربه قوس‌دار تماشایی دور از دستان متی کوار توپ را به گوشه سمت چپ دروازه فرستاد.

2025207

لورکوزن که با 51 بازی پیاپی بدون شکست وارد این بازی حساس شده بود، کاملا غافلگیر به نظر می‌رسید اما هیچ راهی نداشت که بتواند دروازه حریف را تهدید کند. در یک صحنه در جریان بازی خوان موسو از دروازه خارج شد و موقعیت خطرناک گریمالدو را مهار کرد، به غیر از این موقعیتی دیده نشد که دروازه حریف را تهدید کند.

لورکوزن نه در نیمه اول و نه در نیمه دوم حتی کوچکترین شباهتی به تیم خوفناکی که در هفته‌های قبل نشان داده بود، نداشت و کاملا تسلیم برنامه‌های تاکتیکی آتالانتا بود.

2025209

در واقع این ماموریت به لوکمن سپرده شده بود که کار لورکوزن را با بهترین گل امشب خود یکسره کرده تا هت تریک خود را قطعی کند. در دقیقه 75 این وینگر توپ را با فاصله از سمت چپ دریافت کرد، آن را از کنار ادموند تاپسوبا عبور داد و سپس یک شوت مهارنشدنی به سمت سقف دروازه شلیک کرد تا آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شود.

لوکمن در فینال لیگ اروپا سه گل زد و جالب است بدانید که او طی سه فصل بازی در لیگ برتر برای اورتون فقط یک گل زده بود. بازیکن سابق چارلتون همچنین اولین بازیکنی است که از سال 1975 در فینال لیگ اروپا یا جام یوفا هت تریک می‌کند.

برای شکست دادن لورکوزن به چیز خاصی نیاز بود و لوکمن مردی بود که جادوی خودش را در دوبلین ماندگار کرد. بازیکن سابق چارلتون در 26 سالگی یکی از فراموش نشدنی‌ترین شب‌های زندگی‌اش را سپری کرد.

2025210

روند بدون شکست باورنکردنی لورکوزن پس از 51 بازی بدون شکست بالاخره به پایان رسید. این روند فوق‌العاده قهرمانی آن‌ها در بوندس‌لیگا را به ارمغان آورد، اما برای بالای سر بردن جام قهرمانی اروپا کافی نبود چرا که آتالانتا به شایستگی این جام را به دست آورد.

امیدهای لورکوزن برای یک فصل شکست ناپذیر بی سابقه اکنون به پایان رسیده، اما آن‌ها شانس کسب یک جام دیگر را پیش رو دارند که باید در فینال جام حذفی به مصاف کایزرسلاترن بروند.

دیدگاه‌ها