کد خبر : 2023259 | 03 خرداد 1403 ساعت 10:52 | 211.6K بازدید | 117 دیدگاه

عصبانیت بیلد از شکست سنگین فینال

شرم بر لورکوزن، شرم بر فوتبال آلمان!

ژابی آلونسو، سرمربی بایرلورکوزن، پس از شکست در فینال لیگ اروپا به صراحت از خودش هم انتقاد کرد و معتقد بود که در بهترین سطح نبوده است.

شرم بر لورکوزن، شرم بر فوتبال آلمان!

به گزارش "ورزش سه"، بایرلورکوزن در فینال لیگ اروپا مقابل آتالانتا در دوبلین با نتیجه 3-0 شکست خورد. آن‌ها در بازی مرگ و زندگی اولین شکست خود در این فصل را متحمل شدند. لورکوزن برای 51 بازی متوالی شکست نخورده بود اما حالا نوار زیبای آن‌ها قطع شده است.

شنبه گذشته، لورکوزن قهرمان بوندس‌لیگا شد و اولین قهرمانی تاریخ این باشگاه را جشن گرفت. چهار روز بعد یک شکست ناراحت کننده رقم خورد. رابرت آندریش به آر‌تی‌اِل گفت: "این بسیار تلخ است. اما ما باید صادق باشیم: امروز شایسته نبودیم. ما باید به آتالانتا تبریک بگوییم."

2025280

ناک اوت سه گانه آلونسو!

رویای ژابی آلونسو سرمربی قهرمان به پایان رسیده است. دلداری کوچک این که: لورکوزن هنوز هم می‌تواند دوگانه را کسب کند. آن‌ها روز شنبه در فینال جام حذفی به میزبانی ورزشگاه المپیک برلین به مصاف تیم دسته دومی کایزرسلاترن خواهند رفت.

سرمربی لورکوزن در کنفرانس مطبوعاتی به وضوح خونسرد بود و ناراحتی خود را پنهان نکرد: "ما باید بپذیریم که آتالانتا شایسته کسب جام بود. روز بدی داشتیم، ما باید این درد را به انرژی مثبت تبدیل کنیم. دردناک است که در چنین بازی مهمی این اتفاق می‌افتد. برای ما شب آسانی نخواهد بود."

سرمربی بایرلورکوزن از خودش انتقاد کرد: "شما شکست در فینال را فراموش نمی‌کنید. همه، از جمله من، در بهترین سطح خود نبودند. این عادی نیست که برای اولین بار در بازی شماره 52 باختیم. این برای ما چالش برانگیز خواهد بود که ببینیم چگونه با آن برخورد می‌کنیم. ما یک شانس بزرگ داشتیم، دردناک است. اما شایسته آن هستیم."

2025275

شکست مقابل آتالانتا تقریباً منطقی بود، چون لورکوزن ضعیف‌ترین عملکرد فصل خود را به‌خصوص در نیمه اول ارائه داد. به طور غیرقابل باوری تعداد زیادی پاس بد، شکست‌های متعدد در نبردهای یک به یک - و گاهی اوقات هم انگار تیم ژابی خواب آلود بود.  مثل قبل از نتیجه 1-0...

دقیقه 12: زاپاکوستا توپ را به وسط محوطه جریمه فرستاد. پالاسیوس کاملاً خواب است و به لوکمن اجازه فرار می‌دهد که توپ را از فاصله 8 متری به سمت دروازه می‌فرستد.

سپس لورکوزن حتی نامنظم‌تر هم به نظر می‌رسید، حتی به سختی از میانه میدان به سمت دروازه حریف حرکت می‌کردند و به سرعت نتیجه 2-0 شد...

دقیقه 26: کوار، دروازه‌بان لورکوزن، توپ را به جلو فرستاد. کنترل توپ امین عدلی به جایی نمی‌رسد. لوکمن توپ را می‌گیرد و از فاصله 20 متری یک گل زیبا می‌زند.

2025277

لوکمن؟ قطعا او را از بوندس‌لیگا می‌شناسید. در لایپزیش قرارداد داشت، اما بارها قرض داده شد و در سال 2022 به آتالانتا فروخته شد.

پس از این دو گل لورکوزن کمی بعد عمل کرد و یک شانس خوب داشت. الکس گریمالدو از فاصله نزدیک مقابل موسو، دروازه‌بان آتالانتا در دقیقه 34 روی گلزنی ناکام ماند. سپس ویکتور بونیفیس و جرمی فریمپونگ هر کدام یک موقعیت داشتند اما به گل نرسیدند. این تلاش‌ها ثمره‌ای نداشت و لوکمن دوباره گل می‌زند تا در دقیقه 75 نتیجه را 3-0 کند.

شرم برای لورکورن، شرم برای فوتبال آلمان.

فیلیپ آرنس - بیلد

دیدگاه‌ها