کد خبر : 2023447 | 04 خرداد 1403 ساعت 01:43 | 36.6K بازدید | 45 دیدگاه

عاشقان چمپیونزلیگ شاید این تغییر را تحمل نکنند

بر اساس اعلام یوفا، بازی‌های فصل بعد چمپیونزلیگ علاوه‌بر سه‌شنبه و چهارشنبه، پنجشنبه‌ها هم برگزار خواهند شد.

عاشقان چمپیونزلیگ شاید این تغییر را تحمل نکنند

به گزارش "ورزش سه"، طبق گزارش‌های قبلی، در فرمت جدید هر تیم قرار است ۸ بازی انجام دهد که ۲ بازی بیشتر از تعداد بازی‌هایی است که طبق سیستم کنونی برگزار می‌شود. ۴ بازی در خانه و ۴ بازی خارج از خانه.

تیم‌ها بر اساس رده‌بندی یوفا در ۴ سید طبقه‌بندی می‌شوند و هر تیم بر اساس قرعه‌کشی با تیم‌های دیگر از دیگر سیدها بازی خواهد کرد.

در پایان هشت تیم اول جدول بر اساس امتیاز به مرحله حذفی صعود می‌کنند و تیم‌های رده نهم تا بیست و چهارم دوباره رقابتی مانند پلی‌آف برگزار می‌کنند و هشت باشگاه برتر این رقابت هم به مرحله حذفی می‌روند تا ۱۶ تیم مرحله یک‌هشتم کامل شود.

سپس مرحله حذفی به شکل عادی برگزار خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که دیگر خبری از راهیابی تیم‌های چمپیونزلیگ به لیگ اروپا نیست و در فرمت جدید هر تیمی که نتواند به مرحله حذفی برسد، به‌طور کلی از مسابقات کنار خواهد رفت.

2025620

قرعه‌کشی در فرمت جدید برای مراحل گروهی، پلی‌آف و یک‌هشتم نهایی انجام خواهد شد و پس از آن تیم‌ها می‌دانند که در مرحله بعد به برنده کدام دیدار برخورد خواهند کرد.

زمان برگزاری آن مانند دوره‌های گذشته سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌هاست، اما با یک تغییر بزرگ. طبق جزئیات اعلام‌شده، قرار است هفته اول مسابقات علاوه‌بر سه‌شنبه و چهارشنبه، در روز پنجشنبه هم برگزار شود که در مقایسه با دوره‌های قبل یک تفاوت قابل توجه است.

همچنین اعلام شده که بازی‌های هفته آخر همگی به‌صورت همزمان و در روز چهارشنبه برگزار خواهند شد تا از تبانی جلوگیری شود.

دیدگاه‌ها