کد خبر : 2023963 | 05 خرداد 1403 ساعت 23:05 | 31.8K بازدید | 34 دیدگاه

فدراسیون با سه گزینه مذاکره می‌کند

مدیر تراکتور و داور بین‌المللی، گزینه جانشینی افشاریان

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال سه نام را برای ریاست کمیته داوران در نظر دارد.

مدیر تراکتور و داور بین‌المللی، گزینه جانشینی افشاریان

به گزارش "ورزش سه"، بعد از استعفای خداداد افشاریان، انتخاب ریاست جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران به یکی از موضوعات داغ این روزها تبدیل شده است. اگرچه فدراسیون هنوز به مراحل نهایی گزینش رئیس جدید نرسیده اما در حال حاضر، سه نام برجسته و با تجربه در داوری فوتبال ایران به عنوان گزینه‌های اصلی این پست معرفی شده‌اند: فریدون اصفهانیان، سعید مظفری زاده و محسن ترکی.

فریدون اصفهانیان یکی از نام‌های آشنا در دنیای داوری فوتبال ایران است. وی سابقه طولانی در قضاوت بازی‌های لیگ و مسابقات بین‌المللی را دارد و همچنین به عنوان عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال، تجربیات مدیریتی ارزشمندی کسب کرده است. او که در سالهای گذشته به عنوان ناظر در بازی‌های مختلف حضور داشته، سابقه شش سال ریاست بر کمیته داوران از سال 1391 تا 1397 را دارد و حالا در 66 سالگی جاه‌طلبی دوباره برای تصدی ریاست کمیته داوران را از خود نشان داده است. گفته می‌شود او برنامه خود را برای ریاست این کمیته ارائه کرده است.

1208919

سعید مظفری زاده نیز یکی از داوران برجسته‌ای است که نامش به عنوان گزینه ریاست کمیته داوران مطرح شده است. مظفری زاده که در طول دوران حرفه‌ای خود بازی‌های مهمی را قضاوت کرده، پس از بازنشستگی به عنوان تحلیلگر داوری در رسانه‌ها فعالیت می‎کرد تا اینکه این فصل به عنوان مدیر تیم تراکتور پای به عرصه مدیریت فوتبال گذاشت. باتوجه به سن و سال مناسب، ارتباط خوب با داوران سابق و کنونی، دانش و تجربه داوری و همچنین تسلط نسبت به زبان انگلیسی، او به زعم بسیاری گزینه مطلوبی برای ریاست کمیته داوران به شمار می‌رود.

2026420

محسن ترکی نیز یکی دیگر از گزینه‌های ریاست کمیته داوران است که سابقه قضاوت در بازی‌های بین‌المللی را در کارنامه دارد. ترکی با تجربه‌هایی که در مسابقات بین‌المللی به دست آورده، توانسته مقبولیت قابل توجهی نزد جامعه داوری کسب کند و به همین دلیل گزینه شده است. البته نکته مهم اینکه او در سالهای گذشته کاملا از فضای داوری و رسانه‌ای دور بوده و حالا کم کم با فضای کارشناسی به صحنه بازگشته است. البته ترکی تجربه مدیریت در فوتبال را ندارد و باید دید که کار او به کجا خواهد رسید.

2026325

رئیس جدید کمیته داوران باید با چالش‌های زیادی روبرو شود. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، افزایش اعتماد به داوری و کاهش اشتباهات در بازی‌ها است. همچنین، ارتقاء سطح آموزش و توانمندسازی داوران جوان و استفاده از تکنولوژی‌های جدید نظیر VAR از انتظارات اصلی جامعه فوتبال ایران است.

در نهایت هنوز مشخص نیست که مهدی تاج و تصمیم‌گیران فدراسیون روی کدام فرد به جمع بندی خواهند رسید اما ممکن است حتی نفرات دیگری هم به این جمع اضافه شوند. البته به نظر در این سه هفته دانیال مرادی به همراه هدایت ممبینی اسامی داوران را انتخاب می‌کنند و باید دید که برای فصل آینده چه کسی انتخاب خواهد شد.

دیدگاه‌ها