کد خبر : 2024007 | 06 خرداد 1403 ساعت 08:40 | 74.8K بازدید | 90 دیدگاه

با کدام یک بیشتر از همه خاطره دارید؟

پنج مورد از رویایی‌ترین کامبک‌های اخیر پرسپولیس!

به بهانه برد رویایی سرخپوشان در آزادی، پنج مورد از بهترین کامبک های سال های اخیر پرسپولیس را ببینید.

پنج مورد از رویایی‌ترین کامبک‌های اخیر پرسپولیس!

به گزارش ورزش سه، شاید خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس نیز بین دو نیمه دیدار مقابل استقلال خوزستان تصور آن بازگشت شکوهمند از سوی تیمش را نداشت. این اتفاق اما افتاد تا پرسپولیس یک کامبک دیگر به کارنامه بازگشت‌های باشکوهش اضافه کند و در فاصله دو هفته تا پایان لیگ به صدرنشینی برسد. به همین بهانه بد نیست نگاهی به پنج کامبک خاطره انگیز این تیم در سال‌های نه چندان دور بیاندازیم:

۱. پرسپولیس ۳-۲ استقلال، هت‌تریک تاریخی ایمون زائد در ده دقیقه
یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ پرسپولیس همین بازی بود. دیداری ته در بهمن ماه ۱۳۹۰ در حالی برگزار شد که استقلال برای صدر نشینی نیاز مبرمی به هر سه امتیاز بازی داشت و تا دقیقه هشتاد نیز با گل‌های میداوودی و زندی به این مهم رسیده بود. با وجود آنکه پرسپولیس کار را با اخراج اولادی ۱۰ نفره دنبال می‌کرد اما ظهور یک ستاره ناشناس به نام ایمون زائد، بازگشت تاریخی سرخپوشان را رقم زد تا این تیم با یک یار کمتر و در ده دقیقه سه بار دروازه استقلال را باز کند و به برتری مقابل رقیب دیرینه بعد از پنج دربی برسد.

2026424
ویدئو: 188613

۲. پرسپولیس ۳-۲ ذوب آهن، واویلا واویلا کریم انصاری‌فرد!
پرسپولیس بحران زده در لیگ دوازدهم، با دو گل از ذوب آهن انتهای جدولی عقب افتاده بود و درآستانه ثبت یک باخت خانگی دیگر بود اما ده نفره شدن ذوبی‌ها کار دست آن‌ها داد تا پرسپولیس با گل‌های مهدوی کیا و محمد نوری کار را به تساوی بکشاند. در حالی که ذوب آهن بازهم اخراجی داده بود و ۹ نفره کار را دنبال می‌کرد، کریم انصاری‌فرد در آخرین دقیقه بازی گل سوم و پیروزی بخش تیم مانوئل ژوزه را به ثمر‌رساند تا یک بازگشت شکوهمند برای پرسپولیس رقم بخورد.

2026425
ویدئو: 15334

۳. پرسپولیس ۲-۱ استقلال، شبی که درخشان محبوب شد
اگرچه پرسپولیس در این دیدار باخت یک گله نیمه نخست را با برد عوض کرد اما این اتفاق در شرایطی رخ داد که هواداران این تیم امید چندانی به بازگشت تیم محبوب شان نداشتند. تعویض‌های طلایی درخشان در نیمه دوم اما ورق را برگرداند و این تیم با درخشش طارمی و عالیشاه در کمتر از ده دقیقه دوبار دروازه استقلال را باز کرد تا هفتاد و نهمین دربی پایتخت به سود پرسپولیس به پایان برسد.

2026427
ویدئو: 65620

۴. پرسپولیس ۳-۱ الدحیل، کامبک با دست خالی مقابل میلیون دلاری‌های قطر!
یکی از بهترین خاطرات پرسپولیسی‌ها با برانکو ایوانکویچ در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ مقابل الدحیل قطر رقم خورد. جایی که این تیم با گلی که از حریف خورده بود در مجموع با نتیجه دو بر صفر از حریف عقب بود و کمتر کسی پیش بینی بازگشت این تیم در نیمه دوم را می‌کرد اما سیدجلال چراغ اول را روشن کرد و در ادامه گل بخودی بازیکن الدحیل پرسپولیس را در آستانه بازگشت مقابل تیم ثروتمند قطری قرار داد. در آخرین دقایق بازی بود که شروع مجدد خوب بیرانوند منشا را با گلر حریف تک به تک کرد و حرکت استثنایی مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس منجر به سومین گل شاگردان برانکو شد تا هشتاد هزار هوادار در ورزشگاه آزادی سر از پا نشناسند و تیم شان با تنها ۱۳ بازیکن بزرگسال راهی نیمه نهایی شود.

2026426
ویدئو: 175090

۵. پرسپولیس ۴-۳ استقلال خوزستان، طوفانی‌ترین ۲۰ دقیقه تاریخ لیگ برتر!
سوت پایان نیمه اول با نتیجه سه بر صفر به سود استقلال خوزستان آب سردی بر پیکره پرسپولیسی بود که با یک امتیاز کمتر از استقلال در رتبه دوم قرار داشت. شکست در این دیدار پرسپولیس را عملا از قهرمانی دور می‌کرد. اتفاقی که تا هفتادمین دقیقه بازی نیز در حال رخ دادن بود تا اینکه کنعانی از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را بازکرد و در ادامه گل‌های ال کثیر و اسماعیلی فر کار را به تساوی کشاند. نتیجه ای که برای استقلالی‌ها نیز همچنان راضی‌کننده بود اما گلزنی اورونوف روی ریباند شوت کنعانی، یکی از عجیب‌ترین کامبک‌های تاریخ پرسپولیس را رقم زد تا با تساوی استقلال در قائمشهر، پرسپولیس پس از هفته‌ها صدرنشین لیگ شود و اختیار قهرمانی را در دست بگیرد.

2025968
ویدئو: 333606

دیدگاه‌ها