کد خبر : 2024021 | 06 خرداد 1403 ساعت 06:13 | 37.5K بازدید | 17 دیدگاه

نگران کننده‌ترین لحظه پرسپولیسی‌ها در آزادی

پرتاب نارنجک همچنان در استادیوم آزادی به عنوان یک رسم خطرساز پای ثابت سکوها محسوب می‌شود.

نگران کننده‌ترین لحظه پرسپولیسی‌ها در آزادی

به گزارش "ورزش سه"، در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان و درست در لحظاتی که شاید هواداران سرخ حاضر روی سکوها از کسب نتیجه بعد از دریافت سه گل ناامید شده بودند، یک اتفاق هولناک روی سکوها شکل گرفت.

انفجار نارنجکی در وسط سکو و در شرایطی که تماشاگران کیپ به کیپ یکدیگر نشسته بودند، تمام نگاه‌ها را به آن سمت برد و حتی باعث شد تا یگان امداد و نیروی انتظامی نیز سریعا خود را به این محل رسانده و وضعیت را بررسی کنند.

یک اقدام ناشیانه و البته خطرساز باعث شد تا نارنجکی که شاید به زعم یکی از هواداران قرار بود در پیست تارتان منفجر شود، در بین جمعیتی از هواداران انفجار یافت و همه در انتظار دور شدن دود محل حادثه و آگاهی از وضعیت جمعیت حاضر در این منطقه بودند.

به عنوان یکی از حاضران در استادیوم وقتی دود از منطقه حادثه دور شد، بیشتر امید به این داشتم که هیچ اتفاق خطرناکی متوجه هواداری نباشد و وقتی نفس‌ها به شماره افتاده که یکی از هواداران کودک خردسال خود را در آغوش گرفته بود و از این محل با سرعت دور می‌شد. صحنه‌ای که نگرانی این موضوع را شکل می‌داد که شاید اتفاقی تلخ رقم خورده اما خوشبختانه این پدر احتمالا با شوک و نگرانی حاصل از این اتفاق بیشتر به دنبال دور کردن فرزندش از محل حادثه بود.

2026453

مسلما شاید صدای انفجار نارنجک در استادیوم لذت بزرگی را برای هواداران شکل دهد اما مطمئنا فوتبال ایران که خاطره تلخی از این اتفاق دارد و حتی باعث نابینا شدن یک سرباز در سالیان گذشته در اصفهان شده بود، باید از این موضوع درس بیشتری گرفته و از اقدامات خطرساز دوری کنند. همه ما بعد از سال‌ها تماشای دیدارهای اروپایی و نوع جشن و پایکوبی و شعار آنها باید با تجربه جدیدی از دنیای هواداری آشنا شده باشیم که از چنین اقدامات خطرسازی دوری کنیم. اقدامات جالبی که البته طی هفته‌های گذشته و در این فصل بیش از گذشته روی سکوها به تقلید از سکوهای استادیوم ‌های اروپایی شاهد آن هستیم و با آتش بازی‌های غیر خطرناک و فشفشه‌های رنگی فضای بهتری را شکل داده است.

دیدگاه‌ها