کد خبر : 2024037 | 06 خرداد 1403 ساعت 09:10 | 5.1K بازدید | 12 دیدگاه

با هدف ترویج برابری جنسیتی؛

برای اولین بار - هشت داور زن در کوپا آمریکا

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی شب گذشته اعلام کرد که برای اولین بار در مسابقات قهرمانی کوپا آمریکا که در دوره بعدی از 20 ژوئن در ایالات متحده برگزار می‌شود، داوران زن قضاوت خواهند کرد.

برای اولین بار - هشت داور زن در کوپا آمریکا

به گزارش “ورزش سه”، در طول این مسابقات که تا 23 تیرماه ادامه دارد، 100 داور از جمله 8 داور زن قضاوت خواهند داشت. دو داور، ادینا آلوز - از برزیل - و ماریا ویکتوریا پنسو آمریکایی، به عنوان داور اصلی در این مسابقات قضاوت خواهند کرد و تاتیانا گوزمان - از نیکاراگوئه مسئولیت کمک داور ویدئویی را بر عهده دارد.

در فهرست زنان پنج کمک داور نیز دیده می‌شود: نویزا باک برزیلی، ماری بلانکو کلمبیایی، ماگدالنا رودریگز ونزوئلایی و بروک مایو و کاترین نیسبت آمریکایی‌ که در این رقابت‌ها کمک داور خواهند بود.

2026487

کنفدراسیون آمریکای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تعهد مهمی است که از سال 2016 توسط این فدراسیون گرفته شده است و هدف آن حمایت از توسعه و حرفه‌ای بودن بیشتر عناصر زن در داخل و خارج از زمین و ترویج برابری جنسیتی است.

در سال 2021، آلوز اولین زنی بود که در یک تورنمنت بزرگ مردان که توسط فدراسیون بین المللی (فیفا) سازماندهی شده بود، داوری کرد و در جام جهانی باشگاه‌ها حضور داشت، در حالی که بعد از آن، باک و نیسبت در مسابقات جام جهانی 2022 قطر شرکت کردند. همچنین بنسو، مایو و نیسبت نیز در میان کادر داوری در بازی‌های المپیک تابستانی که اواخر امسال در فرانسه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها