کد خبر : 2024041 | 06 خرداد 1403 ساعت 00:42 | 12.4K بازدید | 14 دیدگاه

بعد از قهرمانی در لیگ فرانسه؛

لیون 1-2 پی‌اس‌جی: امباپه با جام رفت

پاری سن ژرمن در فینال جام حذفی فرانسه با نتیجه 2-1 لیون را از پیش رو برداشت.

لیون 1-2 پی‌اس‌جی: امباپه با جام رفت

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن و لیون در بازی فینال جام حذفی باشگاه‌های فرانسه امشب به میزبانی ورزشگاه پیر مائوروی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2-1 شاگردان لوئیس انریکه به پایان رسید.

ویدئو: 333766

پی اس جی حساب شده بازی را آغاز کرد و اگر کیلیان امباپه خوش شانس بود در دقیقه یک گل می‌زد. او روی ارسال کرنر عثمان دمبله درون محوطه جریمه شانس گلزنی داشت که ضربه اش با فاصله خیلی کم به بیرون رفت.

موقعیت خطرناک پی‌اس‌جی خیلی زود از سمت لیون با پاسخ مواجه شد و ضربه والی سعید بن‌رحمه روی پاس بلند الکساندر لاکازت با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی با برتری نسبی پی‌اس‌جی دنبال می‌شد و پس از شروع هیجان انگیز با وجود کاهش سطحی حملات روی دروازه‌ها طی 20 دقیقه دو تیم در مجموع 8 شوت داشتند که البته موقعیت خطرناکی را روی دروازه‌ها ایجاد نکرد.

2026497

پاری سن ژرمن که نسبت به حریف تمایل بیشتری برای گلزنی داشت بالاخره در دقیقه 22 به گل رسید. پس از چند پاس کوتاه در نزدیکی محوطه جریمه، ارسال فنی نونو مندس با ضربه سر عثمان دمبله همراه شد تا دروازه لیون باز شود.

در دقیقه 32 کیلیان امباپه روی ارسال بلند مارکینیوش فرصت خوبی برای گلزنی ایجاد کرد اما ضربه سر خطرناکش با شیرجه بلند لوکاس پری همراه شد؛ این صحنه البته با بالا رفتن پرچم کمک داور آفساید اعلام شد.

انگیزه پی‌اس‌جی برای زدن گل دوم زیاد بود و آن‌ها در دقیقه 34 به دومین گل رسیدند. بعد از دفع ارسال اشرف حکیمی، دمبله یکبار دیگر توپ را به روی تیر دو فرستاد که اول ضربه فابیان رویز با برخورد به مدافع لیون دفع شد و سپس روی ریباند توانست با ضربه محکم پای راست با وجود واکنش دروازه‌بان، توپ را به گل تبدیل کند.

2026496

رویز خیلی زود فرصت این را داشت که قبل از پایان نیمه اول دبل کند اما ضربه والی او در دقیقه 44 روی ارسال دمبله داخل چارچوب جای نداشت و به بیرون رفت.

پی اس جی نیمه اول را خیلی خوب به پایان رساند و در نیمه دوم با اختلاف گلی که ایجاد  کرده بود با اطمینان بیشتر بازی می‌کرد. در دقیقه 55 وارن زئیر امری روی پاس امباپه ضربه محکمی را به سمت دروازه فرستاد اما پری به خوبی آن را مهار کرد.

لیون که در نیمه دوم فرصتی چندان جدی ایجاد نکرده بود، در دقیقه 55 دروازه پی اس جی را باز کرد. روی ارسال کرنر رایان چرکی، اوبراین با ضربه سر توپ را دورتر از دستان دروازه‌بان جانلوئیجی به تور دروازه چسباند.

2026495

این گل هماهنگی پی‌ اس جی را تحت تاثیر قرار داد و لیون که شانس از دست رفتن جام را بیشتر احساس می‌کرد، حملات بیشتری را روی دروازه حریفش ترتیب داد.

اوبراین در دقیقه 77 این بار فرصت داشت که دومین گل خود را هم با ضربه سر به ثمر برساند اما این‌بار ضربه او با فاصله خیلی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

هر چه بازی به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شد بازیکنان هر دو تیم با برخوردهای بیشتر بازی را فیزیکی دنبال می‌کردند و در همین حین پی‌اس‌جی بیشتر فرم دفاعی داشت تا از دریافت گل تساوی جلوگیری کند.

2026493

در نهایت پاری سن ژرمن این بازی حساس را با برد پشت سر گذاشت تا لوئیس انریکه در اولین فصل حضور روی نیمکت این تیم پس از قهرمانی لیگ، به قهرمانی جام حذفی هم دست پیدا کند. این آخرین جام کیلیان امباپه به همراه پاری سن ژرمن بود و ستاره فرانسوی در پایان قراردادش پاریس را ترک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها