کد خبر : 2024135 | 06 خرداد 1403 ساعت 13:44 | 23.4K بازدید | 20 دیدگاه

آلومینیوم و سپاهان با سوت مرد مازندرانی؛

آخرین قضاوت خورشیدی در تاریخ لیگ برتر

در حالی‌که هنوز داوران هفته بیست و نهم معرفی نشده‌اند اما شنیده می‌شود قضاوت دیدار آلومینیوم و سپاهان به اشکان خورشیدی سپرده شده تا آخرین سوت او در تاریخ لیگ برتر در اراک زده شود.

آخرین قضاوت خورشیدی در تاریخ لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، اشکان خورشیدی بعد از قضاوت رویارویی ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در هفته بیستم لیگ برتر، دیگر قضاوتی در این رقابت‌ها نداشته و حالا برای وداع با لیگ برتر، بازی آلومینیوم و سپاهان را سوت خواهد زد.

خورشیدی پیش از این 5 دیدار را در لیگ بیست و سوم را سوت زده و دیدار آلومینیوم - سپاهان، ششمین قضاوت او در این فصل خواهد بود. او در 5 دیدار قبلی، 17 کارت زرد و یک کارت قرمز داده و برای تیمی پنالتی نگرفته است. 

اولین قضاوت خورشیدی در تاریخ لیگ برتر در لیگ دهم بود که تساوی بدون گل صبا و صنعت نفت با سوت او رقم خورد. حالا بعد از 14 فصل، او با حضور در بازی آلومینیوم و سپاهان با دنیای داوری وداع خواهد کرد.

خورشیدی تا به حال 134 بازی را در لیگ برتر سوت زده و چنین کارنامه‌ای دارد: 446 کارت زرد، 28 کارت قرمز و اعلام 32 ضربه پنالتی. این داور مازندرانی 2 بار هم قاضی دربی بوده است؛ اولین قضاوت او در شهرآورد پایتخت در لیگ هجدهم بود و دومین قضاوتش هم فینال جام حذفی فصل قبل رقم خورد که البته در دقایق پایانی با مصدومیت او همراه شد تا زمین را ترک کند.

خورشیدی چند بازی مهم دیگر را هم سوت زده است؛ رویارویی استقلال و داماش در هفته پایانی لیگ دوازدهم که با برتری میزبان برای قهرمانی همراه شد، بازی مهم تراکتور و فولاد در هفته پایانی لیگ سیزدهم که فولاد برنده‌ آن بود و قهرمانی‌اش را قطعی کرد و رویارویی پارس جنوبی و پرسپولیس در هفته پایانی لیگ 18 که در آن قرمزها با گل بودیمیر، قهرمانی را جشن گرفتند.1383212

به جز لیگ برتر، خورشیدی در لیگ یک و جام حذفی هم سابقه قضاوت دارد و تقریبا 170 بازی را سوت زده است. بیشترین سوت او برای تیم‌های پرسپولیس، تراکتور (23 قضاوت)، ذوب‌آهن (22 قضاوت) و فولاد (20 قضاوت) بوده است.

خورشیدی با تصمیم کمیته داوران و به دلیل رسیدن به 45 سالگی باید با دوران قضاوت و سوت وداع کند که این اتفاق سه‌شنبه در اراک خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها