کد خبر : 2024200 | 06 خرداد 1403 ساعت 17:45 | 158.5K بازدید | 157 دیدگاه

چهار روز سرنوشت‌ساز برای آبی و قرمز؛

استقلال چطور قهرمان می‌شود، پرسپولیس چطور!

رقابت استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی تا آخرین روز لیگ برتر ادامه دارد و آبی‌ها بیشتر از رقیب سنتی چشم‌انتظار لغزش هستند.

استقلال چطور قهرمان می‌شود، پرسپولیس چطور!

به گزارش "ورزش سه"، جدول لیگ برتر فوتبال ایران در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل نشان می‌دهد که پرسپولیس فعلا قهرمانی را در دست دارد و می‌تواند با کسب دو پیروزی در دو دیدار باقی مانده مقابل شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان به قهرمانی برسد، اما رقم خوردن این اتفاق به همین راحتی هم نیست و دو حریف آنها نشان دادند که توانایی بردن تیم‌های بزرگ را دارند و در سمت مقابل هم استقلال شرایطی دارد که علاوه بر چشم انتظار ماندن برای متوقف شدن رقیب دیرینه‌اش، باید دو بازی بعدی برابر گل‌گهر سیرجان و هوادار را با موفقیت پشت سر بگذارد.

2026729

چرا پرسپولیس قهرمان می‌شود؟

پرسپولیس بعد از متوقف شدن در هفته هشتم لیگ برتر مقابل ملوان انزلی، صدر جدول لیگ برتر را به استقلال تحویل داد و نتوانست این جایگاه را طی هفت ماه اخیر پس بگیرد و آبی‌ها با قاطعیت و کسب نتایج درخشان رتبه اول را حفظ کردند، اما نتایج هفته اخیر به شکلی رقم خورد که جایگاه دو تیم تغییر کند و با همین اتفاق، پرسپولیس در فاصله دو بازی مانده به پایان فصل صدرنشین شود، اما هنوز هیچ چیز برای آنها قطعی نیست.

هواداران پرسپولیس پس از دیدار هیجان انگیز مقابل استقلال خوزستان سر از پا نمی‌شناختند و هنوز هم بابت این برد خوشحال هستند، اما دو بازی سرنوشت‌ساز و به مراتب سخت‌تر نسبت به استقلال پیش روی آنها قرار دارد که باید یکی از آنها را بیرون از تهران انجام بدهند.

پرسپولیس روز سه‌شنبه در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف شمس‌آذر می‌رود؛ تیمی که توانسته در این فصل سپاهان را مغلوب کند و عملکرد خوبی در جریان شکست برابر استقلال داشته باشد و نشان داده با حمایت هوادارانش حریفان را به دردسر می‌اندازد، اما سرخ پوشان هم به خوبی می‌دانند که فرصت از دست دادن امتیاز ندارند و لغزش کوچک هم شاید جام قهرمانی در لیگ را مثل جام حذفی از آنها بگیرد.

2020898

شمس‌آذر در چهار دیدار اخیرش شکستی نداشته و از سوی دیگر در سه بازی خانگی گذشته‌اش موفق به کسب پیروزی شده که همه این موارد نشان می‌دهد پرسپولیس روز راحتی در قزوین ندارد، اما عبور قرمزها از این گردنه هم آنها را وارد یک بازی سخت در ورزشگاه آزادی می‌کند.

پرسپولیس در آخرین بازی فصل با حمایت هوادارانش مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرد؛ تیمی که پس از تغییر سرمربی و حضور محرم نویدکیا به جای ساکت الهامی نشان داده کیفیت بالایی دارد و غیر از یک باخت ناباورانه برابر صنعت نفت آبادان، در 15 مسابقه دیگر هیچ باختی نداشته است.

محرم نویدکیا کیفیت خوبی به مس رفسنجان داده و در سه بازی جام حذفی و 12 مسابقه لیگ برتر باختی نداشتند و با توجه به اینکه برای بهبود رتبه خود در جدول تلاش می‌کنند و می‌خواهند در نیمه بالا قرار بگیرند، بدون تردید حریف سختی برای پرسپولیس خواهند بود.

با این وجود، پرسپولیس که در 12 هفته گذشته لیگ برتر نشان داده کیفیت فوق‌العاده‌تری پیدا کرده و توانایی بازگشت از شکست 3 گله به برتری 4 بر 3 را دارد، سراسر انگیزه است تا دوباره جام بگیرد و هر دو بازی مقابل شمس‌آذر و مس رفسنجان را با موفقیت پشت سر بگذارد و قهرمان شود.

پرسپولیس ماه‌ها برای بازگشت به صدر جدول انتظار کشید و پس از تغییر کادر فنی و حضور اوسمار به جای یحیی هم راهش را ادامه داد تا جایگاه استقلال را بگیرد که هفته بیست و هشتم توانست با کامبک به یادماندنی به رتبه اول برگردد؛ این انگیزه بالا و توانایی فنی فوق‌العاده نشان می‌دهد که سرخ پوشان شانس اول قهرمانی هستند و نمی‌خواهند از وضعیت فعلی که زحمت زیادی برای آن کشیدند، خارج شوند و جام را تحویل استقلال بدهند.

سرخ پوشان در هشت هفته گذشته لیگ برتر فقط یک مساوی مقابل سپاهان داشتند و همه بازی‌ها را با موفقیت سپری کردند و حالا هم که صدرنشین شده‌اند، نمی‌خواهند این جایگاه را از دست بدهند و به دنبال دو برد متوالی دیگر هستند تا مثل سال گذشته جام را بالای سر ببرند.

چرا استقلال قهرمان می‌شود؟

برخلاف پرسپولیس که باید یک بازی بیرون از خانه انجام بدهد و پس از بازی با شمس‌آذر باید به پایتخت برگردد، استقلال در فاصله دو بازی که طی چهار روز انجام می‌شود، بیرون از تهران نخواهد رفت و همین اتفاق کاری می‌کند تا آنها آمادگی بدنی بالاتری هم داشته باشند و با شرایط خوبی به دیدار با گل‌گهر سیرجان و پیکان بروند.

2006097

استقلال پس از 21 هفته صدرنشینی را از دست داد، اما هنوز دنیا برای آبی‌ها تمام نشده و با توجه به مسابقاتی که پرسپولیس دارد، می‌توان احتمال داد که سرخ پوشان در این دو بازی امتیاز از دست بدهند و در این شرایط نیاز است تا شاگردان جواد نکونام فقط مقابل گل‌گهر و پیکان 6 امتیاز بگیرند و صدر جدول را هم دوباره به دست بیاورند.

گل‌گهر در شرایطی به استقبال بازی با استقلال در استادیوم آزادی می‌آید که علیرضا علیزاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و گفته می‌شود حداقل دو بازیکن این تیم ازجمله مهدی تیکدری هم با آسیب دیدگی مواجه هستند تا این شرایط وضعیت آنها را برای تقابل با آبی‌ها سخت کند، اما سیرجانی‌ها یکی از تیم‌های این فصل محسوب می‌شوند که توانستند از استقلال امتیاز بگیرند و در دور رفت به تساوی رسیدند و از سوی دیگر انگیزه فردی هر یک از نفرات این تیم برای خودنمایی در این رقابت حساس می‌تواند کار آبی‌ها را سخت کند.

استقلال در صورت عبور از سد گل‌گهر سیرجان، امیدهای قهرمانی را در آخرین بازی فصل مقابل پیکان هم دنبال خواهد کرد؛ تیمی که حتی اگر بازنده بوده، سرش را بالا گرفته و عملکرد شایسته‌ای با هدایت رضا عنایتی در این فصل ارائه داده و آقای گل سابق آبی‌ها این بار می‌خواهد سد راه قهرمانی تیم محبوبش باشد.

کیفیت بازی پیکان از یک طرف و انگیزه‌های شخصی رضا عنایتی و مهره‌های با تجربه این تیم مثل فرشید اسماعیلی، حامد پاکدل، علی قربانی، سامان نریمان‌جهان و ... از سوی دیگر موجب می‌شود تا استقلال روز راحتی در آخرین مسابقه لیگ برتری نداشته باشد، اما نکونام برای قهرمانی باید از همه چالش‌ها برای رسیدن تیمش به قهرمانی عبور کند و منتظر توقف پرسپولیس باشد.

قهرمان لیگ برتر در شرایطی روز سه‌شنبه این هفته مشخص می‌شود که استقلال مقابل گل‌گهر شکست بخورد و پرسپولیس در قزوین به برتری برسد، اما بعید است این اتفاق رخ بدهد و همه چیز روز آخر (شنبه) در آزادی و اکباتان تعیین خواهد شد و آبی‌ها و قرمزها غیر از نتایج بازی خود، چشم به مسابقه همزمان رقیب‌شان هم دارند.

دیدگاه‌ها