کد خبر : 2024336 | 07 خرداد 1403 ساعت 09:44 | 23.2K بازدید | 17 دیدگاه

هیچ‌کس باور نمی‌کرد العین قهرمان آسیا بشود

کرسپو: من را قبول نداشتند!

هرنان کرسپو در میان انتقاد و بی‌اعتمادی هواداران العین هدایت این تیم را بر عهده گرفت اما موفق شد عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

کرسپو: من را قبول نداشتند!

به گزارش "ورزش سه"، العین در مرحله گروهی این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با الفیحای عربستان، پاختاکور ازبکستان و اهال ترکمنستان هم‌گروه بود و با سرمربیگری آلفرد شرودر در صدر گروه خود قرار گرفت، اما باشگاه العین به دلیل نارضایتی از عملکرد این سرمربی هلندی او را برکنار و هرنان کرسپو را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرد.

العین به همراه کرسپو در مرحله یک هشتم نهایی نسف ازبکستان را به سختی شکست داد. در‌ مرحله بعد شانس العین برای غلبه بر النصر عربستان که کریستیانو رونالدو را در اختیار داشت، بسیار کم به نظر می‌رسید اما این تیم در امارات 1-0 پیروز شد و در بازی برگشت در ریاض 3-4 شکست خورد و در نهایت در ضربات پنالتی حریف سرسخت خود را از پیش‌رو برداشت.

در نیمه نهایی نیز احتمال پیروزی الهلال بیشتر به نظر می‌رسید، اما العین موفق شد به رکورد 34 پیروزی متوالی غول عربستانی پایان دهد و در خانه با نتیجه 4-2 پیروز شود تا با وجود شکست 1-2 در بازی برگشت به فینال صعود کند.

در فینال، العین دو هفته پیش با شکست 1-2 مقابل یوکوهاما به امارات بازگشت اما در بازی برگشت با درخشش سفیان رحیمی، بهترین گلزن مسابقات با 13 گل، با پیروزی بزرگ 5-1 جام را بالای سر برد.

این دستاورد آسیایی در میان یک فصل ناامیدکننده در مسابقات داخلی و فشار بر والدانيتو (خورخه والدانوی کوچک - لقب هرنان کرسپو) و درخواست برخی برای اخراج او به دست آمد. کرسپو پس از مراسم قهرمانی گفت: هیجان‌‌ها بسیار زیاد است. وقتی به اینجا آمدم، هیچ کس به توانایی من برای هدایت این باشگاه بزرگ اعتماد نداشت.

مهاجم سابق میلان، اینتر، پارما، لاتزیو و چلسی افزود: ما متوجه هستیم که در لیگ قهرمانان در مقابل تیم‌هایی که هزینه کرده بودند و بازیکنان درخشان‌تری در اختیار داشتند، تیم ضعیفی بودیم. هیچکس به توانایی‌های ما اعتماد نداشت، اما ما به یک دستاورد فوق‌العاده دست یافتیم و شایسته این عنوان بودیم. ما به این گروه از بازیکنان اعتماد کردیم و شایسته قهرمانی هستیم. نحوه بازی ما، تفاوت را ایجاد کرد.

دیدگاه‌ها