کد خبر : 2024472 | 07 خرداد 1403 ساعت 18:38 | 10.6K بازدید | 21 دیدگاه

با مربی بومی همه چیز قطره‌چکانی می‌شود؛

پورموسوی: مسئولان برای عکس یادگاری به اردو می‌آیند

سیروس پورموسوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با مس رفسنجان درباره مشکلات فوتبال استان خوزستان صحبت کرد.

پورموسوی: مسئولان برای عکس یادگاری به اردو می‌آیند

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال خوزستان هفته گذشته در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس قرار گرفت و در نیمه اول سه گل به ثمر رساند تا در آستانه پیروزی قرار بگیرد اما در شرایطی که تصور می‌شد شاگردان پورموسوی برنده این مسابقه باشند، آنها در نیمه دوم چهار گل دریافت کردند و شکست خوردند.

این تیم که در حال حاضر در رتبه پانزدهم جدول و در خطر سقوط به لیگ یک قرار دارد، فردا میهمان مس رفسنجان خواهد بود. سیروس پورموسوی امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این مسابقه حاضر شد و درباره مشکلات فوتبال خوزستان صحبت کرد.

او در ابتدا گفت: از باشگاه مس رفسنجان بابت میهمان‌نوازی‌شان تشکر می‌کنم‌ امیدواریم فردا بتوانیم یک بازی زیبا مثل بازی گذشته‌مان به اجرا بگذاریم و با احترام به تیم مس رفسنجان، حداکثر امتیاز را به دست بیاوریم. دو هفته خیلی سخت پیش‌رویمان است و اگر می‌خواهیم در لیگ بمانیم، باید حداکثر امتیازات را جمع کنیم. بچه‌هایمان به این باور هستند که فردا بتوانیم یک نمایش زیبا مثل بازی گذشته داشته باشیم اما با حداکثر امتیاز از بازی خارج شویم.

ویدئو: 333905

"دیروز تصویری از حضور مسئولان در اردوی فولاد خوزستان منتشر شد. این موضوع در شرایطی که دو تیم برای بقا در لیگ برتر می‌جنگند، شما را اتفاق شما را ناامید نمی‌کند؟" پورموسوی در پاسخ به این سوال گفت: سوال بسیار جالبی کردید، چون واقعا در دل خودم بود. متاسفانه مشکلات فوتبال خوزستان با یک دیدار و یک نشست حل نمی‌شود. سال‌هاست که ما در ورزش خوزستان و فوتبال خوزستان سوءمدیریت داریم. خوزستانی که من مهد فوتبال است اما سال‌هاست که فقط پشت این تیم قایم شده‌ایم. ما یک زمین چمن نداریم. در اهواز که مرکز استان و کلانشهر است، باشگاهی به نام باشگاه اهواز نداریم. این دیدارها فقط فرمایشی است و فقط می‌خواهند بگویند که ما حضور داشتیم و پیگیر مشکلات تیم‌ها بودیم. خدا را شکر تا امروز نه به ما کمک کردند و نه به فولاد کمک کرده‌اند.

او ادامه داد: اینها اگر بخواهند واقعا کمک کنند، باید در طول فصل برنامه‌ریزی و حمایت کنند. فکر می‌کنم در دو فصلی که بعد از سال‌ها من به استقلال خوزستان برگشتم، بارها و بارها گله و خواهش و درخواست کردم که یک زمین تمرین به ما بدهند اما ندادند. ما لیگ برتری هستیم، قهرمان ایران بودیم، باشگاه‌های آسیا بودیم، اما زمین تمرین نداریم. بازیکنان خارجی ما وقتی به اهواز آمده بودند، باور نمی‌کردند یک باشگاه لیگ برتری زمین تمرین و امکانات ابتدایی ندارد.

2019013

پورموسوی افزود: علی‌رغم اینکه شرکت گروه ملی و باشگاه استقلال خوزستان تلاش‌شان را کردند و غدیری را که از ذهن همه خارج شده بود، دوباره روی پا کردند و هزینه کردند اما برای زمین تمرین هرچقدر درخواست کردیم، به ما زمین ندادند. فکر می‌کنم این دوستان هم فقط می‌خواهند عکس‌های کت و شلواری بگیرند. آخرین باری که من دوستانی را که آنجا رفتند دیدم، بازی رفت با پرسپولیس بود، چون تیم‌های بزرگ که به اهواز می‌آیند، پیدایشان می‌شود تا عکس یادگاری بگیرند.

سرمربی استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند دلیل ناکامی تیم‌های این استان در این فصل چیست، گفت: فقط امسال نبود و ما سال‌های قبل هم این مشکل را داشتیم و نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان هم سال قبل همین مشکل را داشتند. درست است که تیم‌های ما تصمیم‌گیری‌های جداگانه دارند و ارتباطی به هیئت فوتبال ندارد، اما یک سری کارها و هماهنگی‌ها با شورای ورزش استان است که متاسفانه ما چنین جلساتی نداریم که راهکار بدهند و کمک کنند و زمین تمرین بدهند. فوتبال خوزستان سال‌هاست که در حال خروج از مسیر خودش است. وقتی ما تیم‌های پایه توجه نمی‌کنیم و مدارس فوتبال را به حال خود رها کرده‌ایم، دیگر خروجی نداریم.

او تاکید کرد: ما هر چه بازیکن در این سال‌ها داشتیم، پا به سن گذاشتند و از گردانه خارج می‌شوند و نتوانستیم جایگزین خوبی بگذاریم. ما مربیان بزرگی در خوزستان داریم اما هر وقت مربیان بومی کار را دست می‌گیرند، باشگاه‌ها می‌خواهند بومی گرایی و جوانگرایی کنند و هزینه‌ها را پایین بیاورند. دغدغه ما در خوزستان این است. وقتی مربی بومی می‌آوریم، همه چیز قطره چکانی می‌شود و وقتی مربی غیربومی می‌آوریم، هرچه دلش می‌خواهد در اختیارش می‌گذاریم و غریبه پرست شده‌ایم.

دیدگاه‌ها