کد خبر : 2024692 | 09 خرداد 1403 ساعت 02:30 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

سیلوینیو در مسیر استاد برزیلی خود؛

بعد از اسکولاری، یک غیراروپایی در جمع سرمربیان یورو 2024

سیلوینیو که در دوران بازیگری شاگرد لوئیز فلیپه اسکولاری بود، در یورو 2024 پس از او دومین چهره‌ غیر اروپایی است که در قامت سرمربی ایفای نقش خواهد کرد.

بعد از اسکولاری، یک غیراروپایی در جمع سرمربیان یورو 2024

به گزارش "ورزش سه"، همیشه مرور نام سرمربیان حاضر در تورنمنت‌ها برای علاقه‌مندان فوتبال یک اتفاق جالب است و در زمانی که 24 سرمربی حاضر در جام ملت‌های اروپا 2024 را مرور کنیم، در میان تمام اسامی تنها یک چهره غیراروپایی در این لیست می‌بینیم که این اتفاق بسیار نادر است.
در واقع در هفده دوره برگزاری مسابقات تنها یک سرمربی غیراروپایی در این تورنمنت حاضر بوده و حالا سیلوینیو دومین تکنسین غیراروپایی این مسابقات محسوب می‌شود.
سیلوینیوی برزیلی که در دوران بازیگری خود با پوشیدن پیراهن تیم‌های آرسنال و بارسلونا در نقش یک دفاع چپ، بازیکن بسیار خاطره انگیزی برای هواداراناین دو تیم محسوب می‌شود، در سال 2019 هدایت لیون فرانسه را بر عهده گرفت و پس از آن به مدت دو سال در کورینتیانس مشغول کار بود تا اینکه در سال 2023 هدایت تیم ملی آلبانی را قبول کرد و حالا او با ملیتی برزیلی یک چهره متفاوت در این تورنمنت خواهد بود.
پیش از او، استادش یعنی لوئیز فلیپه اسکولاری که ملیتی برزیلی داشت، در سال‌های 2004 و 2008 سرمربی تیم ملی پرتغال که در ابتدا توانست یاران لوئیز فیگو و کریستیانو رونالدو را به فینال برساند که مقابل یونان شکست خوردند و پس از آن در دوره 2008، تیمش مقابل آلمان در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد تا این آخرین حضور یک مرد غیراروپایی در فوتبال اروپا باشد.

دیدگاه‌ها