کد خبر : 2024767 | 08 خرداد 1403 ساعت 21:07 | 18.7K بازدید | 8 دیدگاه

ژابی آلونسو: من یک مربی آفتاب‌پرست هستم!

ژابی آلونسو، سرمربی بایرلورکوزن، می‌گوید از تمام مربیانی که تا به امروز داشته نکات زیادی یاد گرفته و از آن‌ها استفاده می‌کند.

ژابی آلونسو: من یک مربی آفتاب‌پرست هستم!

به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو، سرمربی بایرلورکوزن، بدون شک ستاره نوظهور مربیگری در فوتبال اروپاست. او در هفته‌های اخیر پیشنهاد همکاری با بایرن مونیخ و لیورپول را رد کرده و به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشین کارلو آنچلوتی روی نیمکت رئال مادرید در نظر گرفته می‌شود.

بارها اشاره شده که آلونسو در دوران حضورش در سه باشگاه ذکر شده در بالا و همچنین ایبار، رئال سوسیه‌داد و اسپانیا از تجربه مربیان سطح بالا استفاده کرده است.  

ژابی در مصاحبه با موویستار پلاس در مورد اینکه از مربیانش چه نکاتی یاد گرفته، گفت: "من از تمام مربیانم چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و آن را به شخصیت خودم به عنوان مربی تازه‌کار تبدیل کردم.

2027589

از رافا بنیتز در مورد تاکتیک‌ها یاد گرفتم: اینکه چگونه با هم هماهنگ شویم، چگونه کمک کنیم، چه کاری باید انجام دهیم... پپ گواردیولا به شما می‌گوید: "ما اینگونه بازی خواهیم کرد و این اتفاق خواهد افتاد." از مورینیو من قدرت و هوش در برقراری ارتباط را یاد گرفتم.

از لوئیس آراگونس این را یاد گرفته‌ام که هر چیزی که می‌خواهم را به راحتی توضیح دهم. ویسنته دل‌بوسکه به من آموخت که به اندازه کافی نگران چیزهایی باشم که باید نگران آن‌ها باشم. کارلو آنچلوتی در انتقال فوتبال خوب و آنچه که ما باید انجام می‌دادیم، عالی بود."

ژابی آلونسو خودش را مربی‌ای می‌داند که به راحتی با تاکتیک‌های مختلف انطباق پیدا می‌کند و با اصطلاح جالبی این خصوصیت خود را توضیح داد: "من یک مربی آفتاب پرست هستم. کاری که انجام می‌دهم این است که خودم را تغییر دهم. همیشه با یک نفر یا شخصیت دیگری در افکار خودم همذات پنداری می‌کنم."

آلونسو همچنین در زمان حضور در رئال مادرید، در رقابت با بارسلونا تحت هدایت پپ گواردیولا، ارتباط خاصی با ژوزه مورینیو ایجاد کرده بود. او در مورد این مربی پرتغالی گفت: "من از مورینیو دفاع کردم چون همیشه از همه مربیانم دفاع کرده‌ام."

دیدگاه‌ها