کد خبر : 2024979 | 09 خرداد 1403 ساعت 15:34 | 7.4K بازدید | 1 دیدگاه

چند پرده از حضور تیم ملی فوتسال در رقابت‌های کافا؛

جلسه نهایی در سازمان لیگ پیرامون مسابقات کافا

در پایان هفته، تکلیف حضور تیم ملی فوتسال در تورنمنت کافا مشخص خواهد شد و ضمن اینکه اعضای کمیته فوتسال و مربیان تیم ملی در خصوص شرکت کدام رده‌سنی به جمع‌بندی نهایی می‌رسند.

جلسه نهایی در سازمان لیگ پیرامون مسابقات کافا

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 و صعود به جام جهانی که در شهریور ماه سال جاری به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد، به دنبال مسابقات تدارکاتی بزرگ جهت آماده سازی و حضوری قدرتمندانه در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال جهان بوده است. اولین تورنمنتی که می‌تواند محک مناسبی برای چهره‌های جوان تیم ملی باشد، تورنمنت کافا است. اما شرکت در این رقابت‌ها با توجه به تاریخ اولیه اغاز مسابقات به منظور تعویق لیگ خواهد بود که باعث مخالفت وحید شمسایی سرمربی تیم ملی شده است. اسطوره فوتسال ایران و رهبر فعلی تیم‌ملی معتقد است که پیش از جام جهانی فوتسال، حداقل شش هفته از رقابت‌های باشگاهی ایران سپری شده باشد تا وی و دستیارانش تمامی بازیکنان را رصد کنند.

به همین منظور، تورنمنت کافا که تا به این لحظه تاریخ دقیقی برای شروع آن اعلام نشده است و کشور میزبان مشخص نیست، گمانه‌زنی‌های زیادی را برانگیخته که آیا برنامه لیگ برتر را تغییر خواهد داد و کدام تیم ملی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

دوره گذشته تورنمنت کافا با قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به پایان رسید و علی صانعی با ستاره‌های جوان و میانگین سنی زیر ۲۳ سال روانه رقابت‌ها شد. این موفقیت، بازیکنانی از جمله علی اکرمی، بهروز عظیمی، علی خلیل‌وند، مسعود یوسف و مهدی رستمی‌ها را به شکوفایی رساند و آن‌ها موفق شدند با درخشش در تاجیکستان به پیراهن تیم ملی بزرگسالان دست پیدا کنند و در تیم‌هایشان فرصت دقایق بازی بیشتری را بدست بیاورند.

2027914

در حالی که شمسایی می‌توانست با ستاره‌های جوان در تورنمنت کافا شرکت کند و آزمون بزرگی را برای آن‌ها پیش از جام جهانی رقم بزند، اما اولویت او لیگ برتر فوتسال و انجام شش هفته پیش از آوردگاه بزرگ است. از طرفی دیگر طبق توافق نامه‌ای که پیشترها بین فدراسیونهای فوتبال آسیا مرکزی امضا شده است، همه تیم‌ها موظف هستند تا در رقابت‌های کافا شرکت کنند و با تیم اصلی حاضر شوند. البته موارد استثنایی نیز وجود دارد.

در صورت اینکه تیم ملی فوتسال امید در تورنمنت کافا حضور پیدا کند و لیگ طبق برنامه قبلی پیگیری شود، باز هم شاهد اعتراض باشگاه‌ها خواهیم بود. زیرا تقریبا تمامی تیم‌های لیگ برتری چند مهره اصلی زیر ۲۳ سال دارند که نیازی مبرم به آن‌ها خواهند داشت.

پرده دیگر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران، با توجه به سمت ریاست کمیته فوتسال afc، به دنبال قهرمانی ایران در کافا است و باید تیمی در حد و اندازه‌های قدرت ایران در مسابقات شرکت کند. با این وصف که چهار نماینده قاره کهن در جام جهانی، تیم‌های آسیا مرکزی به شمار می‌روند.

طی مصاحبه‌ای که با مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان داشته‌ایم، شگفتی ساز آسیا با تمامی قوا در کافا حضور می‌یابد و حدس می‌زند که تیم‌های تاجیکستان و ازبکستان نیز با تیم اصلی به مصاف حریفان خود بروند.

2027915

در یک صورت تیم ملی در کافا شرکت می‌کند و باعث تعویق لیگ برتر نمی‌شود. آن‌ هم علی صانعی با تیم ملی زیر ۲۰ سال عازم مسابقات شود که بدون شک به هیچ عنوان توقع پیروزی از آن‌ها را نباید داشت. زیرا تیم اصلی فوتسال ایران در رویارویی با ازبکستان و افغانستان به مشکل اساسی مواجه شد و تیم‌ملی زیر ۲۰ سال هیچ شانسی در مصاف با تیم‌های حاضر در رقابت‌ها را نخواهد داشت.

تنها حالت دیگر این است، فدراسیون فوتبال ایران تلاش کند تا تورنمنت کافا در تاریخی پس از جام جهانی فوتسال برگزار شود که کمی بعید به نظر می‌رسد و سایر تیم‌ها مخالفت خود را اعلام می‌کنند.

باید دید، جمع بندی نهایی چه خواهد بود و احسان اصولی ریاست کمیته فوتسال و سازمان لیگ چه تصمیمی می‌گیرد.

دیدگاه‌ها