کد خبر : 2025351 | 12 خرداد 1403 ساعت 02:33 | 13.1K بازدید | 7 دیدگاه

دوازده رکورد عجیب شاگردان آلونسو در یک فصل!

بایرلورکوزن فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت، این مطلب نشان می‌دهد که آنها در این فصل چه رکوردهایی را ثبت کردند.

دوازده رکورد عجیب شاگردان آلونسو در یک فصل!

به گزارش "ورزش سه"، بایر لورکوزن که توانست بدون شکست قهرمانی بوندسلیگا را به‌دست آورد و به سلطه بایرن مونیخ پایان داد، رکوردهای بسیاری را ثبت کرده است.

رکورد ۱: لورکوزن اولین تیم در تاریخ بوندسلیگاست که بدون شکست قهرمان شده است. رکورد قبلی در اختیار بایرن مونیخ بود که در فصل‌های ۸۷-۱۹۸۶ و ۱۳-۲۰۱۲ تنها یک بازی را باخت، هر دو بار به لورکوزن و هر دو بار در خانه. بایر ۹۰ امتیاز کسب کرد، یک امتیاز کمتر از تیم مونیخی در فصل ۱۳-۲۰۱۲ تحت هدایت یوپ هاینکس که پیش‌تر از لورکوزن به بایرن آمده بود.

رکورد ۲: با ۷۹ امتیاز، لورکوزن بهترین نتیجه در تاریخ بوندسلیگا را پس از ۲۹ بازی به دست آورد. تیم ژابی آلونسو با پنج بازی مانده به پایان فصل قهرمان شد. فقط بایرن مونیخ در فصل‌های ۱۳-۲۰۱۲ و ۱۴-۲۰۱۳ زودتر از این زمان قهرمان شده بود.

رکورد ۳: ۵۱ بازی متوالی بدون شکست در تمام مسابقات، رکورد جدیدی در لیگ‌های معتبر اروپایی است.

رکورد ۴: لورکوزن برای اولین بار در ۴۵ سال حضورش در بوندسلیگا مقام قهرمانی این لیگ را به‌دست آورد. آنها پیش از این ۵ بار نایب قهرمان شده بودند.

2028507

رکورد ۵: آنها در فصل ۲۰۲۳/۲۴ در ۲۶ بازی بوندسلیگا اولین گل مسابقه را به ثمر رساندند و تمامی این بازی‌ها را بردند. هیچ باشگاه دیگری در بوندسلیگا تا کنون نتوانسته در این تعداد بازی اولین گل را در یک فصل بزند و سپس هیچ امتیازی از دست ندهد. بایرن مونیخ، که دومین باشگاه برتر در این رتبه‌بندی است، توانست این کار را در ۲۱ بازی در فصل ۲۰۱۱/۱۲ انجام دهد.

رکورد ۶: بایر لورکوزن در هر یک از دوازده بازی اول این فصل حداقل دو گل به ثمر رسانده است، کاری که هیچ تیم دیگری در تاریخ بوندسلیگا انجام نداده است.

رکورد ۷: لورکوزن در این فصل بوندسلیگا نه پنالتی داده و نه کارت قرمزی دریافت کرده است. این اتفاق فقط سه بار در تاریخ بوندسلیگا رخ داده است. آخرین بار ۵۴ سال پیش برای تیم‌های مونشن‌ گلادباخ و دویسبورگ (هر دو در فصل ۱۹۶۹/۷۰) پیش آمده است.

رکورد ۸: تیم جذاب ژابی در این فصل ۱۳ گل از روی ضدحملات به ثمر رسانده و فقط یک گل از این طریق دریافت کرده. ترکیب قابل توجه و عجیبی از سرعت. از زمانی که داده‌ها از سال ۱۹۹۲ ثبت شده‌اند، فقط بایرن مونیخ در فصل ۰۳-۲۰۰۲ موفق شده هیچ گلی از روی ضدحملات دریافت نکند.

2028508

رکورد ۹: لورکوزن یا «Laterkusen» در این فصل بوندسلیگا ۸ بار در وقت‌های اضافه موفق به گلزنی شده. این تعداد آنها را به همراه دورتموند در صدر جدول قرار داده است.

رکورد ۱۰: گرانیت ژاکا بهترین دوست توپ است. این بازیکن در این فصل ۳۵۸۸ بار مالکیت را به‌دست آورده است که یک رکورد جدید است.

رکورد ۱۱: یوسیپ استانیسیچ به دومین بازیکن در تاریخ بوندسلیگا تبدیل شد که دو سال پیاپی با دو باشگاه مختلف (بایرن و لورکوزن) قهرمان آلمان شده است. پیش از استانیسیچ، آگوست گوستل استارک اتریشی بود که ۵۵ سال پیش این موفقیت را کسب کرده بود: در سال ۱۹۶۸ با نورنبرگ و در سال ۱۹۶۹ با بایرن مونیخ.

رکورد ۱۲: لوکاس هرادکی با بازی مقابل فرانکفورت در هفته ۳۲ با ۲۹۲ بازی رکورد بیشترین بازی‌های انجام‌شده توسط یک دروازه‌بان خارجی در بوندسلیگا را به‌دست آورد. او سپس دو بازی دیگر را هم به رکوردش اضافه کرد و آن را به ۲۹۴ ارتقا داد.

دیدگاه‌ها