کد خبر : 2025408 | 11 خرداد 1403 ساعت 20:20 | 17.3K بازدید | 42 دیدگاه

در روزهای دشوار خودمان را ثابت کردیم؛

دقیقی: نمی‌خواهم مورایس را زیر سئوال ببرم!

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر نشست خبری قابل توجهی را در اصفهان پشت سر گذاشت.

دقیقی: نمی‌خواهم مورایس را زیر سئوال ببرم!

به گزارش "ورزش‌ سه"، سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس آذر در نشست خبری پیش از دیدار برابر سپاهان در آخرین بازی فصل گفت: آخرین بازی فصل ما شده با سپاهان در استان تاریخی اصفهان. خب قزوین هم جزو استان‌های اصلی و تاریخی کشور ماست. فکر می‌کنم پایتخت بودن اصفهان از قزوین به این شهر انتقال داده شد. آخرین بازی ما در استانی است که انسان‌های شریفی دارد. سپاهان هم تیمی‌با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوب است.

او سپس درباره شرایط فنی مسابقات بیان کرد: چند هفته متوالی است که سپاهان شرایط خوبی دارد. تیم پرمهره با تنوع تاکتیکی بالا. در هر پستی سپاهان مهره دارد و به این تیم اجازه می‌دهد که در بازی‌های پرفشار شرایط خوبی داشته باشد. تیمی‌که مهره دارد، بازی‌های پرفشار منافع خودش را دارد.

دقیقی سپس به تمجید از تیم خودش پرداخت: ما یک تیم فوق العاده بودیم. به معنای واقعی. در حال حاضر تیم پنجم جدول هستیم و امتیازات را هم در روزهای پرفشار گرفتیم. بچه‌های من ولی با تمام چالش‌ها در روزهای سخت و باز‌ی‌های دشوار خودشان را به فوتبال ایران ثابت کردند. بازیکنانی که خیلی از آنها غالب بر 80 درصد اولین سال حضور در لیگ برتر را داشته‌اند و یک هفته مانده به پایان فصل رتبه پنجم واقعی را تجربه کرده‌اند. به امید خدا فردا با بازی که انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم جدولی که با کسر امتیاز هست را درست کنیم. هر چند همانطور که سپاهان، استقلال و پرسپولیس را به خاطر تخطی از قانون بخشیدند می‌توانستند ما را هم ببخشند. امیدوارم فردا در حالی که به صورت واقعی ما پنجم جدول هستیم، بتوانیم همین رتبه را به نام خودمان بزنیم.

اولین سوال از سعید دقیقی این بود که آیا در لیگ برتر کسانی هستند که بخواهند تیمی‌ قهرمان بشود یا تیمی‌ قهرمان نشود. او در واکنش به این سوال گفت: هر کسی روش کاری دارد. هر چیزی ما بگوییم هواداران یک تیمی‌ ناراحت می‌شوند. متاسفانه از نظر فرهنگی باید در بحث هواداری رشد کنیم. آقای اوسمار حرف قشنگی زد و گفت ما به مباحث مربوط به داوری توجهی نمی‌کنیم و ما هم همین روش را داریم. ما کار خودمان را می‌کنیم. چون اگر زمانت را درگیر این چیزها بکن موفق نمی‌شوی. مخصوصا مجموعه من که ایرادهایشان بیشتر از سپاهان، استقلال و پرسپولیس دارد. زمانت را برای مباحث حاشیه‌ای نباید بگذاری، چون اگر یک مقدار ذهنیتت به آن سمت برود، افت میکنی. همانطور که سپاهان با اختلاف بهتر از تیم‌های دیگر بود و درگیر حواشی شد.

1833065

او ادامه داد: حالا ناصر خان حجازی حرف درستی می‌زد. می‌گفت مگر فقط فوتبال پاک نیست؟! به هر حال همه جا ایراد و تخلف هست. اما اهالی آن حوزه باید هر کسی از خودش شروع کند تا کار درست انجام بدهد. اگر این نوع از کار را در حرفه خودمان جلو ببریم، موفق می‌شویم. من سعی میکنم به این مسائل فکر نکنم. من این هفته خیلی اذیت شدم. ما به اندازه بضاعت خودمان تلاش کردیم. قطعا تیمی‌که می‌خواهد قهرمان بشود، شرایطش متفاوت است. باید انگیزه اش را برای ادامه فصل حفظ کند.

او سپس با اشاره غیرمستقیم به انتقاداتی که از او پس از عذرخواهی از استقلالی‌ها ایجاد شده گفت: به یکی تبریک گفتیم، از هواداران همیشه تشکر کردیم، از یکی عذرخواهی کردیم ولی هر کسی یک طوری بهره برداری کرد. در این دو سال مربیگری اما من سعی کرده ام فقط روی تیم خودم تمرکز کنم. راست درست را جلو ببرم، وقت بگذارم و مطالعه کنم. خدا را شکر امروز ثمره اش را گرفتیم. ان شاالله در جاهای بالاتر یا همین تیم با شرایط بهتر و حمایت مسئولین بتوانیم اتفاقات از این بهتر را هم رقم بزنیم.

دقیقی سپس در واکنش به این سوال که آیا با مسئولان باشگاه سپاهان صحبتی برای هدایت تیم فوتبال باشگاه داشته یا خیر گفت: به صورت رسمی که اصلا وجود نداشته. آقای مورایس که مربی خوبی است. فکر می کنم مربیان خارجی یک جوری می آیند که دو سه ساله می بندند که آمدنشان آسان است و رفتنشان سخت. امیدوارم موفق باشند و فرصت هم باشد برای مربیانی که تلاش می کنند. نمی خواهم کسی را زیر سوال ببرم. آقای مورایس یک مربی باتجربه و با سابقه آنچنانی است و مربیان دیگر هم که به ایران آمده اند همه خوب بوده اند. ولی دوست دارم مربیانی که خیلی ناراضی هستند و یک روز بحث داوری می کند، یک روز بحث کمبود بازیکن می کند، یک روز بحث تاثیرگذاری خارج از فوتبال و .. دوست دارم این مربی بیاید و جای من مربیگری کند. بیاید و ببیند آیا اصلا می تواند مربیگری کند؟! ببیند اصلا می توانسته تا اینجا بیاید؟! حالا ما یک تیم بودیم و به اینجا رسیدیم.

او سپس با اشاره به جذب اعرابی در پنجره زمستانی توسط سپاهان اضافه کرد: ببینید الان بهترین بازیکن ما در تیم شما شاید کمتر از دو سه بازی کامل انجام داده باشد. از ما خریدید. 60 میلیارد هزینه کردید. حالا می‌گویم هر کسی مرد است بیاید در این جایگاه کار کند و پنجم بشود. حالا که پنجم شدیم باید با شرایط بهتر کار کنیم. باید حمایت بیشتری دریافت کنیم. استان قزوین استان صنعتی است. اگر استان اصفهان از ظرفیت‌های دولتی مثل فولاد ذوب آهن و سپاهان استفاده می‌کند، باید استان قزوین هم استفاده کند. این وظیفه مسئولان است که ما را در جنگ نابرابر نگذارند چون توقع مردم هم بالا رفته است.

دقیقی سپس در واکنش به این سوال که آخرین مرتبه در اصفهان قول داده که در مقابل پرسپولیس و استقلال تیمش در روند قهرمانی تاثیرگذار باشد. او سپس در واکنش به این سوال که آیا از نتایج تیمش رضایت دارد یا خیر گفت: قولی که دادم تاثیرگذار باشم را یادم نمی‌آید ولی هر دو بازی استقلال و پرسپولیس با کیفیت بازی کردیم. بازی با استقلال دقایق پایانی پرفشارترین کادر فنی و هواداران این تیم بود و بازی با پرسپولیس هم روی اتفاق گل خوردیم. ما تیم با کیفیت تر از نظر تاکتیکی ولی از نظر تجربی با پرسپولیس قابل مقایسه نیستیم.

او در پایان گفت: پایان لیگ است. اگر چه اصحاب رسانه و چه هواداران در هر تیمی؛ آبی، قرمز، سبز، زرد. از شمال تا جنوب. اگر حرفی زدیم که عامل ناراحتی و تحریک شدیم. حتی داوران عزیز که خیلی کم پیش امده. ناظرین عزیز. بازیکنان عزیز. هر کسی را اذیت کردیم امیدوارم به بزرگی خودشان ببخشند. امیدوارم در ادامه مسیر بتوانیم این کوتاهی‌ها را جبران کنیم.

1833064

دیدگاه‌ها