کد خبر : 2025423 | 11 خرداد 1403 ساعت 20:53 | 47.6K بازدید | 28 دیدگاه

چرا هفته‌های آخر یادشان افتاده که حمایت کنند؟

پورموسوی: فینال لیگ قهرمانان اروپا به من آسیب زد

سرمربی استقلال خوزستان نسبت به تغییر ساعت برگزار‌ی مسابقات هفته سی‌ام لیگ برتر انتقاد کرد.

پورموسوی: فینال لیگ قهرمانان اروپا به من آسیب زد

به گزارش ورزش سه، استقلال خوزستان که در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد، فردا در هفته پایانی رقابت‌ها میزبان هودار خواهد بود و امیدوار است با کسب سه امتیاز این مسابقه و عدم نتیجه‌گیری سایر رقبا سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کند.

سیروس پورموسوی امروز در نشست خبری پیش از این بازی حاضر شد و در خصوص این مسابقه و ساعت برگزار‌ی بازی انتقاد کرد و همچنین گلایه‌هایی را نسبت به مسئولان فوتبال خوزستان به زبان آورد. صحبت‌های پورموسوی را در ادامه می‌خوانید:

ویدئو: 334377

* صحبت‌های ابتدایی؟
به ایستگاه آخر رسیدیم. یک فصل بسیار دشوار را پشت سر گذاشتیم. جا دارد از همه شما عزیزان که در این فصل علی‌رغم همه سختی‌ها از ما مربیان و بازیکنان بومی حمایت کردید، تشکر کنم. امید داشته باشیم که در فصل‌های بعدی با حمایت بیشتر، تیم‌های خوزستانی شرایط بهتر نسبت به یکی دو فصل گذشته داشته باشند. تیم هوادار هم با توجه به اینکه در نیم فصل دوم تغییر کادرفنی داشته، جزو تیم‌های خوب لیگ ما بوده است. من با بازیکنان صحبت کرده‌ام و می‌دانیم که نتایج هفته‌های اخیر این تیم نباید ملاک باشد. می‌دانیم بازی سختی است. هم گرما می‌تواند روی بازی ما تاثیر منفی بگذارد و هم اینکه از قبل خودمان را برنده بازی حساب کنیم. بازی بسیار سختی است و امیدواریم بازیکنان با تمرکز کامل و انرژی مثبت در این بازی حاضر شوند. از حضور هواداران‌ در این بازی سخت استقبال می‌کنیم و امیدواریم حمایت هواداران‌مان به عنوان یار دوازدهم فردا به کمک ما بیاید.

* موتور گلزنی تیم تازه روشن شده و فردا هم محکوم به برد هستید. بازیکنان در این مورد توجیه شده‌اند؟
هرچه به هفته‌های آخر رسیدیم، با توجه به اینکه بازیکنان در تمرینات و مسابقات بیشتری کنار هم بودند، طبیعتا شناخت خوبی پیدا کرده‌اند. شاید بدشانسی‌ها مقداری از ما فاصله گرفته بود که امیدواریم فردا هم همینطور باشد و بدشانسی‌ها کنار برود و اشتباهات داوری هم تاثیرگذار نباشد. هرچند که می‌دانیم اشتباهات داوری جزئی از بازی است اما امیدواریم تاثیرگذار نباشد. طبیعتا با توجه به اینکه مهاجمان ما شناخت خیلی خوبی از هم پیدا کرده‌اند، می‌شود گفت که این موضوع نقطه قوت ما در دو بازی گذشته شد. به نوعی هم ما به دو تیم خوب گل زدیم که می‌دانم به خودباوری بچه‌ها هم کمک کرده است. امیدواریم فردا هم ضمن احترام به تیم خوب هوادار بتوانیم از این هماهنگی نهایت استفاده را کنیم.

* با توجه به حواشی هفته‌های اخیر، از جمله مکالمات شما و آقای ربیعی که رسانه‌ها روی آن زوم کردند یا اظهاراتی که برخی مربیان درباره یکدیگر داشتند، نقش اتفاقات غیرفوتبالی را در نتایج هفته‌های آخر چقدر می‌بینید و چه انتظاراتی نسبت به همکاران‌تان دارید؟
اولا که مکالمه آقای ربیعی با من نبوده و با آقای ویسی بوده است. من سعی می‌کنم جنبه مثبت را در نظر بگیرم و تا امروز فکر می‌کنم تیم‌ها تلاش خودشان را کرده‌اند. باز هم فردا مثبت هستیم و امیدواریم مثل هفته‌های گذشته تیم‌ها بازی‌شان را بکنند. فوتبالیست‌ها در این فصل ۱۱ ماه در تمرینات و مسابقات بودند و خیلی فرسایشی شده است. طبیعتا برخی از بازیکنان مصدوم هستند و یک‌سری بازیکنان خسته شده‌اند و انگیزه ندارند. نمی‌توانیم کسی را متهم کنیم. در سه روز گذشته علی کاظمی نمی‌توانست با ما تمرین کند، او یکی از مهره‌های کلیدی ما در دو بازی گذشته بود و مصدوم بوده است. اگر جای ما با یکی از تیم‌های دیگر عوض شود، این ذهنیت وجود داشت که چرا بازی نمی‌کند. ما سعی می‌کنیم مثبت‌گرا باشیم و انشالله خدا به هر تیمی که لایق است، کمک کند تا در لیگ برتر بماند.

2027021

* با توجه به شرایط جوی شهر اهواز درباره ساعت بازی فردا چه نظری دارید؟ می‌توانستید با نامه‌نگاری از سازمان لیگ درخواست داشته باشید که ساعت بازی را تغییر بدهند؟
من فکر نمی‌کنم با تیمی مشورت کرده باشند. تصمیمی بود که از سه روز قبل گرفته شده است. اصلا شرایط آب و هوایی را در نظر نگرفته‌اند. فردا یکی از مشکلات ما هم همین است که باید در این گرما بازی کنیم. شرایط جدول خیلی مهم است و خود این موضوع طبیعتا بخشی انرژی بچه‌ها را می‌گیرد، حالا در آخرین مسابقه فصل در این گرما هم بخواهیم بازی کنیم، واقعا سخت است. اما چون می‌خواستند بازی‌ها را همزمان برگزار کنند، همه بازی‌ها را به ساعت ۷ بردند. شرایط برای تیمی تیمی که در تهران و تبریز بازی می‌کند با تیمی که در خوزستان بازی می‌کند، کاملا متفاوت است. ما دو بازی خارج از خانه بازی کردیم که شرایط آب و هوایی خیلی مناسب بود اما متاسفانه این بازی سخت و حساس‌مان در گرماست. فکر می‌کنم تصمیم جالبی نبود. هر کسی که می‌خواهد چمپیونزلیگ را نگاه کند، ۱۰:۳۰ نگاه می‌کرد. همه تیم‌ها جشن قهرمانی ندارند که هواداران‌شان بخواهند بمانند. تیم‌هایی مثل ما برایشان مهم بود که در شرایط آب و هوایی خوب بازی کنند و از امتیاز میزبانی استفاده کنند. شاید برخی بگویند شما خوزستانی هستید و در گرما بهتر می‌توانید بازی کنید، اما من اصلا این را نمی‌پذیرم، چون ما در این ۳-۴ روز می‌خواستیم در این شرایط آب و هوایی تمرین کنیم و خود بازی هم با توجه به حساسیت و هیجاناتی که دارد، از بازیکنان انرژی می‌گیرد و گرما هم مزید بر علت شده است. فکر می‌کنم باید تصمیم بهتری می‌گرفتند.

* یکی از حرکت‌های مثبتی که مسئولان فوتبال خوزستان انجام دادند، پیش از بازی قبل فولاد، مدیر ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال در تمرین این تیم حاضر شدند. برای استقلال خوزستان هم این کار را انجام دادند؟
گله‌ من این است که چرا هفته‌های آخر یادشان می‌آید؟ اسم خاصی هم نمی‌برم، چون دوستان ناراحت می‌شوند. چرا ما همیشه سعی می‌کنیم هفته آخر بیاییم؟ بعد از پرسپولیس که آن اتفاق برایمان افتاد، کدام یک از این مسئولان به ما سر زدند و دلجویی و مکاتبه و مصاحبه کردند؟ مگر غیر از این بود که ما حدود ۷ روز بیرون از اهواز بودیم. به تهران رفتیم و از تهران به رفسنجان رفتیم. کسی زنگ نزد حال ما را بپرسد. در همان حس و حال به باشگاه فولاد رفتند. من ناراحت نمی‌شوم که چرا به باشگاه فولاد رفتند و کاش زودتر از اینها می‌رفتند. اما چرا روزی که آن اتفاقات برای ما افتاد، چرا کسی از ما حمایت نکرد؟ البته رفتن و آمدن اینها هیچ تاثیری در روند تیم ما ندارد. اینکه پیشکسوتان می‌آیند، فرق می‌کند؛ آنها ولی می‌آیند و مسئولیتی ندارند. در این فصل بارها پیشکسوتان و اهالی رسانه آمدند و بچه‌ها انگیزه گرفتند اما حضور این دوستان در آخرین هفته هیچ دردی را دوا نمی‌کند و فقط می‌خواهند بگویند ما رفتیم و حمایت کردیم. اسم این حرکت حمایت نیست.

دیدگاه‌ها