کد خبر : 2026208 | 15 خرداد 1403 ساعت 03:36 | 18.9K بازدید | 37 دیدگاه

بیشترین تساوی به نام خودروسازها؛

سقوط پیکان با یک آمار ویژه علیه فوتبال!

تیم فوتبال پیکان بیشترین تعداد مساوی در رقابت‌های لیگ برتر را به نام خود زد.

سقوط پیکان با یک آمار ویژه علیه فوتبال!

به گزارش "ورزش ‌سه"، پیکان فصل را با رسول خطیبی آغاز کرد اما نتایج ضعیف با این مربی و قرار گرفتن در قعر جدول سبب شد تا مدیران باشگاه جای او را به رضا عنایتی بدهند. اما پیکان با حضور کادر فنی جدید هم به جز یک مقطع کوتاه موفق به کسب نتایج خوبی نشد که برای حفظ آنها در لیگ برتر کافی باشد.

نکته جالب توجه و معنی‌دار در عملکرد پیکان تعداد مساوی‌های پرتعداد این تیم است که عدد 15 را نشان می‌دهد؛ یعنی آنها در نیمی از مسابقات فصل به نتیجه تساوی دست پیدا کرده‌اند. پیکان همچنین کمترین تعداد پیروزی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را با 4 برد به نام خود زده و با وجود اینکه از تیم‌های دور و بر خود در جدول رده‌بندی تعداد شکست‌های کمتری را با 11 باخت تجربه کرده، اما با 27 امتیاز بالاتر از صنعت نفت و پایین‌تر از استقلال خوزستان با 27 امتیاز پس از هشت سال حضور متوالی در لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد.

2029907

این آمار نشان می‌دهد که پیکان هم با خطیبی و هم با عنایتی در بیشتر مسابقات با اندیشه کسب یک امتیاز به میدان رفته؛ تفکری که به داد این تیم برابر فرار از سقوط نرسید ولی تیم‌هایی نظیر استقلال خوزستان، هوادار، نساجی مازندران و فولاد به ترتیب با 14،13،15 و 15 باخت توانستند در لیگ برتر بمانند. جالب اینکه مس رفسنجان که در نیم فصل دوم با محرم نویدکیا متحول شد نیز تعداد باخت مشابهی با پیکان دارد ولی به مانند دور و بری‌های پیکان در جدول رده بندی 11 تساوی دارد و این آمار برای تیم‌هایی که نامشان برده شد پایین‌تر هم هست.

دیدگاه‌ها