کد خبر : 2026581 | 16 خرداد 1403 ساعت 11:46 | 23.8K بازدید | 14 دیدگاه

لاک‌پشت نینجا: لقب امباپه از کجا آمد

مهاجم فرانسوی نه تنها در زمین محبوب است، بلکه هواداران و قراردادهای تبلیغاتی گسترده‌ای دارد که تصویری از یک نماد را به نمایش می‌گذارد.

لاک‌پشت نینجا: لقب امباپه از کجا آمد

به گزارش "ورزش سه"، بررسی لقب‌های امباپه، راز این محبوبیت و تأثیر را برملا می‌کند. مهاجم 25 ساله با دنبال کننده‌های انبوه در شبکه‌های اجتماعی، اغلب با ایموجی لاک‌پشت شناخته می‌شود که نمادی از سرعت و چابکی او در زمین است. مانند بسیاری از فوتبالیست‌ها، امباپه لقب‌های مختلفی به دست آورده است که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها «لاک‌پشت نینجا» است.

چرا به امباپه لاک‌پشت نینجا می‌گویند؟
لقب «لاک‌پشت نینجا» را امباپه در دوران حضور در پاری سن ژرمن پس از پیوستن به این باشگاه از موناکو در سال ۲۰۱۷ به دست آورد.

بازیکنان در پاریس با شوخی‌های دوستانه از او استقبال کردند که به سکوهای شبکه‌های اجتماعی هم کشیده شد. مثلا بازیکنان پاری سن ژرمن با طنز، امباپه را با لاک‌پشت‌های نینجا، یک مجموعه تلویزیونی محبوب کودکان، شبیه می‌دانستند.

2030511

یک اتفاق قابل توجه در سال ۲۰۱۸، لقب امباپه را تثبیت کرد. تیاگو سیلوا، یکی از هم‌تیمی‌هایش در پاری سن ژرمن، یک ماسک لاک‌پشت نینجا را که در یک جعبه دیور قرار داده شده بود به او هدیه داد.

چرا او را دوناتلو می‌نامند؟
دوناتلو، یکی از چهار لاک‌پشت نینجا، شباهتی به امباپه دارد که به همین دلیل به این بازیکن فوتبال، دوناتلو نیز می‌گویند. این لقب از آن زمان به بعد مترادف با شخصیت امباپه شده است که توسط هواداران و داستان‌سرایان در سراسر جهان شناخته می‌شود.

آنچه به عنوان یک شوخی بین هم‌تیمی‌ها آغاز شد، اکنون به جنبه‌ای ماندگار از هویت امباپه تبدیل شده است و ماهیت خوش‌برخورد او و پذیرش جنبه بازیگوشانه فرهنگ فوتبال را نشان می‌دهد.

2030509
2030510

دیدگاه‌ها