کد خبر : 2027353 | 20 خرداد 1403 ساعت 03:22 | 36.9K بازدید | 24 دیدگاه

گزارش ویژه:

۶۴۹ بازیکن از پرسپولیس تا رئال در یورو ۲۰۲۴

در میان تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۴، لیگ انگلیس، ایتالیا و آلمان بیشترین نماینده را دارند.

۶۴۹ بازیکن از پرسپولیس تا رئال در یورو ۲۰۲۴

به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه مسابقات جام ملت‌های اروپا برای یک ماه آغاز می‎‌شود و 24 تیم اروپایی قرار است برای لمس جام قهرمانی تلاش کنند. این رقابت همیشه مورد توجه علاقه‌مندان فوتبال بوده و یکی از بخش‌های جذاب این تورنمنت، بررسی لیست تیم‌های حاضر در این تورنمنت است که همیشه با انتقادات و بحث‌های زیادی در مورد بازیکنان دعوت شده وجود داشته است. 
اکنون نگاهی متفاوت به این لیست داریم و می‌خواهیم بازیکنان دعوت شده را بر اساس لیگ و رقابت‌های باشگاهی بررسی کنیم!

لیگ انگلیس -  114 بازیکن
فوتبال انگلستان بیشترین نماینده را در این لیست دارد و در اصل، منچسترسیتی با 13 بازیکن، آرسنال با 10 بازیکن و لیورپول با 9 بازیکن در این آمار پیشتاز هستند. تیم‌های دیگری چون منچستریونایتد، برنتفورد، برایتون، چلسی، فولهام، کریستال پالاس، استون ویلا، نیوکاسل، لسترسیتی، وستهم، تاتنهام، نورویچ، ساوتهمپتون، بورنموث، اورتون، ولورهمپتون، واتفورد، بریسول سیتی، برنلی، وست برومویچ، لیدز یونایتد، ساندرلند، لوتون تاون، ناتینگهام فارست و‌ هال سیتی در این تورنمنت نماینده دارند که مشخصا، برخی از این تیم‌ها در چمپیونشیپ فعالیت می‌کنند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

لیگ ایتالیا - 104 بازیکن
دیگر لیگی که بیشتر از 100 بازیکن دارد، سری آ است. اینتر میلان با 13 بازیکن مشترکا با منچسترسیتی از نظر تیمی بیشترین نماینده را دارند. آنها هم به مانند انگلستان، از تیم‌های سطح پایین‌تر هم بازیکن دارند تا به نوعی تنها کشورهایی باشند که از سطح دوم فوتبال باشگاهی کشورشان نیز در این تورنمنت بزرگ اروپایی نماینده دارند.

لیگ آلمان - 80 بازیکن
بوندسلیگای آلمان توانسته از اسپانیا پیشی بگیرد و خودش را در این آمار به رتبه سوم برساند. آنها میزبان هستند و نکته جالب در میان این ۸۰ بازیکن، این است که بایرن مونیخ و لایپزیش به صورت مشترک 11 بازیکن دارند تا برای نخستین بار در تاریخ، بایرن مونیخ این رتبه را به صورت اختصاصی در اختیار نداشته باشد.

لیگ اسپانیا - 61 بازیکن
اختلاف موجود بین این 4 لیگ با دیگر رقابت‌ها فاحش است و این کیفیت بالا و اهمیت فوق‌العاده این 4 لیگ را نشان می‌دهد. مشخصا بارسلونا و رئال مادرید با 12 بازیکن بیشترین سهم را در این آمار دارند و اگر با ذره‌بین این لیگ را بررسی کنیم، تیم بعدی که اتلتیکومادرید باشد با 7 بازیکن نسبت به این دو تیم اختلاف زیادی دارد.

لیگ فرانسه - 31 بازیکن
پاریسی‌ها با 12 نماینده مختلف مشخصا سهم زیادی در این آمار دارند و به جز پی اس جی تیم دیگری وجود ندارد که بیشتر از 3 بازیکن داشته باشد!

این لیست دیگر لیگ‌های جهان است:
ترکیه - 29 بازیکن
جمهوری چک - 22 بازیکن
اتریش - 18 بازیکن
هلند - 17 بازیکن
اوکراین - 15 بازیکن
عربستان سعودی - 14 بازیکن
بلژیک - 13 بازیکن
یونان، پرتغال و رومانی - 12 بازیکن
اسکاتلند - ۱۰ بازیکن
مجارستان، لهستان و اسلواکی - ۹ بازیکن
کرواسی و آمریکا - ۸ بازیکن
سوئیس - ۷ بازیکن
قبرس - ۶ بازیکن
دانمارک و روسیه - ۴ بازیکن
صربستان و اسلواکی - ۳ بازیکن
بلغارستان، گرجستان، کره جنوبی و امارات - ۲ بازیکن
آذربایجان، ایران، نروژ و قطر - ۱ بازیکن

دیدگاه‌ها