کد خبر : 2027453 | 21 خرداد 1403 ساعت 02:19 | 23.3K بازدید | 49 دیدگاه

لوس بلانکوس از جام خسته نمی‌شود

نه‌گانه رئال مادرید: سالی سه جام!

رئال مادرید در حال حاضر موفق‌ترین دوره تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد.

نه‌گانه رئال مادرید: سالی سه جام!

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است، هرگز در تاریخ مادرید دیده نشده است. این باشگاه برای سه فصل متوالی از 22-2021 تا 24-2023 (که البته به طور رسمی تا 30 ژوئن آینده به پایان نمی‌رسد) به سه گانه (کسب سه جام در یک فصل) دست یافته است. در این سه فصل، تیم کارلو آنچلوتی موفق به کسب دو قهرمانی اروپایی شده است، رقابتی که ستون اصلی هویت باشگاه رئال مادرید است. و در فصلی که نتوانست بر باارزش‌ترین جام فوتبال جهان دست یابد، تا دور برگشت مرحله نیمه نهایی برای دفاع از عنوان خود جنگید.

2030365

فصل 22-2021، فصل بازگشت کارلو آنچلوتی به نیمکت سفیدپوشان و فصل جاری، شباهت جالبی به هم دارند. در هر دو فصل، مادرید با سوپرجام اسپانیا کار خود را آغاز کرد، پیش درآمدی برای دبل خوشمزه لالیگا و لیگ قهرمانان. در 12 ژانویه 2022، رئال مادرید در اولین ال‌کلاسیکوی رسمی که خارج از اسپانیا برگزار می‌شد، در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا بارسلونا را شکست داد. این بازی با گل فدریکو والورده در وقت‌های اضافه (2-3) به سود رئال مادرید به پایان رسید که بلیت فینال را برای سفیدپوشان مقابل اتلتیک بیلبائو قطعی کرد. مادرید با برتری 2-0 مقابل اتلتیک (گل‌های مودریچ و بنزما) قهرمان این تورنمنت شد و تسلط خود در لالیگا را به عربستان سعودی برد، جایی که در 37 بازی از 38 بازی انجام شده پیشتاز بود. در واقع، آن‌ها در هفته سی و چهارم و با اختلاف 4 امتیاز با شکست دادن اسپانیول در برنابئویی که حال و هوای جشن داشت (4-1) قهرمان شدند.

برنابئو، خانه هواداران پرشور رئال مادرید، فصل به یاد ماندنی‌ای را به ویژه در لیگ قهرمانان تجربه کرد، فصلی که با کامبک‌های درخشان مقابل پاریس سن ژرمن امباپه، مسی و نیمار، چلسی رودیگر و منچسترسیتی گواردیولا همراه بود. تمامی این تیم‌ها در بازی‌های برگشت در خانه رئال مادرید شکست خوردند تا این تیم به فینال بزرگ در پاریس مقابل لیورپول برسد. در استاد دو فرانس، تک گل وینیسیوس جونیور سرنوشت قهرمانی را رقم زد.

2030273

قهرمانی چهاردهم در لیگ قهرمانان، درِ دو قهرمانی دیگر را در فصل بعد (23-2022) باز کرد، قهرمانی‌های کوچک‌تر، اما قهرمانی‌هایی که به تقویت جایگاه بین‌المللی برند رئال مادرید کمک کردند. این دو قهرمانی عبارت بودند از سوپرجام اروپا که در هلسینکی مقابل آینتراخت فرانکفورت (2-0) به دست آمد و جام باشگاه‌های جهان که در فوریه 2023 با پیروزی در فینال مقابل الهلال عربستان (5-3) برگزار شد.

با این حال، عملکرد تیم در لالیگا ضعیف بود و قهرمانی به دست بارسلونا رسید. سفیدپوشان اساساً تمرکز خود را روی کوپا دل ری گذاشتند، جایی که به پیروزی‌های ارزشمندی مقابل ویارئال، اتلتیکو مادرید و از همه مهم‌تر بارسلونا دست یافتند. رئال مادرید پس از باخت 0-1 در بازی رفت در برنابئو، در بازی برگشت در ورزشگاه نوکمپ با نتیجه 0-4 (هت‌تریک بنزما) به پیروزی رسید و به فینال راه یافت. فینال در ورزشگاه لاکارتوخا در سویل مقابل اوساسونا برگزار شد و با دو گل از رودریگو گوئس (2-1) به سود رئال مادرید به پایان رسید.

دیدگاه‌ها