کد خبر : 32776 | 21 آذر 1389 ساعت 10:19 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

رفیعی: با اخراج مبعلی از اخراج برهانی جلوگیری شد

داور دیدار استقلال و شهرداری تبریز گفت: اگر به ایمان مبعلی کارت قرمز نمی‌دادم شاید کار برهانی هم به اخراج می‌کشید.

رفیعی: با اخراج مبعلی از اخراج برهانی جلوگیری شد

  اخراج ايمان مبعلي و رسول پيرزاده در بازي روز گذشته استقلال و شهرداري تبريز و آفسايد اعلام شدن گل استقلال دلايلي براي صحبت با محمود رفيعي داور اين ديدار است. 
*بازي ديروز مشکلي نداشت؟
به نظر من مشکلي نبود و اگر کسي حرفي زده نظرش را گفته است.

* دليل اخراج ايمان مبعلي چه بود؟
او به آرش برهاني جمله اي گفت که خودش و برهاني مي دانند چه بود. بعد هم به من توهين کرد.

* توهين به همبازي اخراج دارد؟
اگر قانون را بدانيد متوجه مي شويد که توهين به هيچ فردي جايز نيست و اخراج دارد. هيچ کس حق توهين ندارد. جالب است بعد از بازي ها وقتي بازيکني را اخراج مي کنيم در مصاحبه خدا را قسم مي خورند که کاري نکرده اند. ايمان مبعلي و آرش برهاني بحث فوتبالي با هم داشتند و به هم معترض بودند. من ابتدا به مبعلي کارت زرد داده بودم اما وقتي اين جمله را شنيدم او را اخراج کردم.

* مبعلي به سينه شما هم کوبيده است؟
نمي دانم. زماني که مبعلي را اخراج کردم بازيکنان استقلال به سمت من آمدند و مي خواستند دليل اخراج را بدانند. حتي يکي به من گفت که آرش برهاني به شانه من زده اما اکنون يادم نمي آيد. شايد فيلم بازي را ببينم متوجه شوم. من نمي توانستم در آن لحظه براي همه بازيکنان توضيح دهم. وقتي وحيد طالب لو به عنوان کاپيتان تيم به سمتم آمد به من گفت نمي توانستيد مديريت کنيد و من گفتم دليلي ندارد اين کار را بکنم و بايد طبق قانون تصميم مي گرفتم. در آن شرايط فقط به دنبال آرام کردن بازي بودم. متاسفانه بازيکنان ما براي اخراج توجيه نيستند. آنها حتي نمي دانند که حداقل با همبازي خود مودب باشند. چه بسا اگر من ايمان مبعلي را اخراج نمي کردم آرش برهاني درصدد جواب دادن به او بر مي آمد و مجبور مي شدم هر دو را اخراج کنم.

*دليل اخراج رسول پيرزاده از شهرداري تبريز چه بود؟
امروز مصاحبه اي از حميد درخشان خواندم که گفته بود اخراج اين بازيکن بي دليل بوده و براي اينکه تلافي اخراج مبعلي را کرده باشم اين تصميم را گرفتم. از اين صحبت ها تعجب مي کنم. ناظر داوري قضاوت من را قطعا بررسي کرده است. اين چه توهماتي است که دارند؟ بازيکن شهرداري تبريز از يک حمله بازيکن استقلال جلوگيري کرد و مستحق گرفتن کارت بود. اين را از هر کارشناسي بپرسيد تاييد مي کند.

* مربيان دو تيم معتقد بودند که به نفع ديگري سوت زده ايد؟
هر دو مربي اعلام کرده اند که من جانبدارانه قضاوت کرده ام. مي شود دو مربي درست بگويند؟ منکر اشتباهات نمي شوم اما در جريان بازي از هيچ قضيه اي نمي گذرم.

* به نظر شما گل استقلال آفسايد بود؟
شنيدم يکي از کارشناسان داوري اعلام کرده که نبوده است. آفسايد مسئله اي نيست که در آن اختلاف نظر باشد. اگر از دوربين بالا صحنه را گرفته باشند کاملا مشخص مي شود که بوده يا نه. در آن لحظه کمک من اين تشخيص را داد و من هم سوت زدم.

 

دیدگاه‌ها