کد خبر : 34535 | 14 دی 1389 ساعت 17:33 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

جام ملت های آسیا 2011- قطر

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق: باید برای قهرمانی مجدد در این تورنمنت تلاش كنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: اولین هدف ما در جام ملت‌های آسیا 2011 قطر شکست ایران، حریف دیرینه است.

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق: باید برای قهرمانی مجدد در این تورنمنت تلاش كنیم

   تيم ملي فوتبال عراق که با قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا 2007 جهان را در حيرت فرو برد، به دنبال کسب افتخاري ديگر در اين تورنمنت در سال 2011 است. اين تيم تيتر روزنامه‌هاي دنيا را با اين قهرماني به خود اختصاص داد و پس از برتري يک بر صفر مقابل عربستان سعودي در جاکارتا در رقابت‌هاي سال 2007 با استقبال گرمي در خانه جنگ زده مواجه شد؛ اما اين تيم اين بار با وظيفه دشواري در گروه D در کنار تيم‌هايي چون ايران، کره شمالي و امارات متحده عربي روبرو است.

ولفگانگ سيدکا، سرمربي باتجربه اين تيم که از تابستان هدايت عراق را بر عهده دارد، ترکيبي از بازيکناني که بزرگترين افتخار فوتبال اين کشور را به ارمغان آورده‌اند، همراه بازيکنان جوان را به خدمت گرفته است. به هر حال، سرمربي سابق وردربرمن زمان کافي براي به کار گرفتن استراتژي خود در اين تيم داشته است.
سيدکا هيچ قولي در خصوص کسب نتيجه در جام ملت‌هاي آسيا نداده است. سرمربي آلماني که تجربه سرمربي گري زيادي در اين منطقه دارد، اظهار داشت: فکر مي‌کنم بايد براي قهرماني مجدد در اين تورنمنت تلاش کنيم؛ اما اولين مسابقه ما مقابل ايران است که همسايه و حريف اصلي ما است. سپس هدف بعدي ما رسيدن به يک چهارم نهايي است. با وجود کره شمالي که در جام جهاني به ميدان رفت و امارات متحده عربي که در جام خليج فارس با وجود از دست دادن بازيکنان، بسيار عالي بازي کرد، در گروه سختي قرار داريم. تلاش خواهيم کرد تا به يک چهارم نهايي برسيم و سپس شرايط را بررسي خواهيم کرد.
وي عنوان کرد: آنچه هميشه از آغاز گفته‌ام، اين است که بايد قدم به قدم جلو برويم. تلاش مي‌کنيم عملکرد بهتري داشته باشيم. مي دانيم اين رقابت سختي خواهد بود. شايد 10 تيم از شانزده تا بتوانند جام ملت‌هاي آسيا را به دست آورند.

بازيکنان سيدکا از 11 ژانويه در ورزشگاه الرايان در ديداري که گفته مي شود ميان همسايگان و رقبا مسابقه جذابي خواهد بود، مقابل حريف ديرينه خود، ايران به ميدان خواهد رفت تا از عنوان قهرماني خود دفاع کند.
عراق 4 روز بعد مقابل امارات متحده عربي و در 19 ژانويه مقابل کره شمالي مسابقه خواهد داد.

 

دیدگاه‌ها