کد خبر : 35622 | 27 دی 1389 ساعت 12:29 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

جام ملت‌های آسیا 2011- قطر

سیدكا: كره‌شمالی مقابل ایران خیلی خوب بازی كرد

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: کره شمالی مقابل ایران بازی خیلی خوبی ارائه کرد.

سیدكا: كره‌شمالی مقابل ایران خیلی خوب بازی كرد

   ولفگانگ سيدکا، سرمربي آلماني و مغرور تيم ملي عراق که اکنون به همراه تيمش در پيکارهاي جام ملت‌هاي آسيا در دوحه قطر حضور دارد در تازه‌ترين گفت‌وگوي خود که با شماره روز دوشنبه(امروز) کيکر انجام گرفته، با وجودي که تيمش در اولين مصاف خود 2 بر يک مقهور تيم ملي ايران شد و حتي قبل از بازي با امارات، در آستانه حذف از جام قرار گرفت، به تعريف از شاگردان افشين قطبي نپرداخته است.
اين مربي که از چندين سال قبل تجربيات حضور و رويارويي با ورزش ايران را داشته و در طي اين سال‌ها بارها به لجبازي با فوتبال ايران پرداخته، در اين گفت‌وگو به تيم تحت رهبري قطبي به عنوان يکي از مدعيان و تيم‌هاي قدرتمند اين دوره اشاره نکرده است. هرچند اکثر کارشناسان حاضر در محل مسابقات به تعريف از قهرمان سه دوره گذشته آسيا پس از کسب سهميه صعود به عنوان اولين تيم حاضر در بازي‌هاي دوحه پرداخته و آن را شانس شماره يک معرفي کردند.

متن کامل اين گفت‌و گو به شرح زير است:
*آقاي سيدکا، با يک پيروزي يک بر صفر مقابل امارات که در عمل گل به خودي تيم حريف تان بود و در ثانيه‌هاي پاياني بازي زده شد، به پيروزي رسيديد. آن تکه سنگي که بدين ترتيب از قلب شما کنده شد، چقدر بزرگ بود؟
بديهي است که خيلي بزرگ بود. چون الان حضور در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا بار ديگر در مشت‌مان است. البته ما در بازي با امارات بايد خيلي زودتر به گل مي‌رسيديم چون شانس‌هاي جدي گل داشتيم.

*فشار ناشي از قهرمان بودن بر تيم شما خيلي زياد نيست؟ 
  در تیم فوتبال عراق وقتي برنده هستي، همه چيز روبراه است اما اگر ببازي، همه چيز بد مي‌شود. هرچند که شور و شعف ناشي از اين برد اخير، زياد بوده است.

*فکر مي‌کنيد کره‌شمالي که در جام‌جهاني حاضر بود، مقابل تان شکست پذير است؟
آنها در بازي منجر به باخت يک بر صفر از ايران، خيلي خوب بازي کردند ولي ما مي‌خواهيم به مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا برسيم. اين رده، هدف مان بوده و هست.

*فدراسيون فوتبال عراق در حين جام، دستيار شما را از کار برکنار کرد. مگر چه اتفاقي افتاده بود؟
او به وظيفه‌اش به عنوان کمک مربي عمل نکرد. چون در گذشته سرمربي بوده مرتب روي نقطه نظراتش پافشاري مي‌کرد. اکنون جو بهتري حاکم شده است.

*مي‌گويند برخي از بازيکنان تان بدون حضور در مسابقات باشگاهي به جام آمدند و اين يک ضربه مهلک بر تيم‌تان بوده چون فاقد تيم باشگاهي هستند. نظرتان چيست؟
ما اردوي آماده‌سازي طولاني داشتيم. بازي‌هاي دوستانه زيادي انجام داديم ولي آنها به آهنگ لازم نرسيدند. روشن است که اين امر، يک نقطه منفي است. خوشبختانه آن سه بازيکن اکنون از طريق تيم ملي، توانسته‌اند تيم باشگاهي پيدا کرده و قرارداد منعقد کنند.

*به نظر شما در شرايط کنوني کدامي ک تيم‌هاي حاضر،‌جدي‌ترين مدعيان کسب قهرماني هستند؟
بخاطر حساسيت زياد کارمان، روي بازي‌هاي خود تمرکز کرده‌ام. البته تا به اين لحظه استراليا و کره‌جنوبي را به عنوان قوي‌ترين تيم‌هاي جام‌جهاني ديده‌ام. هر دو تيم بسيار قوي هستند.

*سطح کيفي مسابقات را چگونه ديده‌ايد؟
تصور مي‌کنم در گروه‌ها همه تا لحظه آخر مي‌جنگند. تنها هندوستان است که توان رقابت را نداشت. واقعيت اين است که باورهاي قبلي يعني وجود تيم‌هاي ضعيف ديگر مطرح نيست. بازي‌هاي هيچ گروهي آسان نيست.

*شما اکنون در فصل زمستان داريد در قطر بازي مي‌کنيد.مي‌توانيد تصور کنيد جام جهاني 2022 در ماه ژوئن يا جولاي برگزار شود؟
تا آن موقع خيلي وقت باقي مانده است. طرفدار آن هستم که بازي‌هاي 2022 در ژانويه انجام شود. چون الان شرايط آب و هوايي با 22 ، 23 درجه حرارت عالي است. فقط اين خواسته را به فيفا مي‌توانم توصيه کنم.

 

دیدگاه‌ها