کد خبر : 37074 | 15 بهمن 1389 ساعت 17:12 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

كاواشیما:می خواهیم تاریخ فوتبال ژاپن را تغییر دهیم

خوشحالم که بهترین بازیکن میدان شدم، اما من در آن بازی خودم بودم و می‌توانستم بهتر باشم. همچنین همه هم‌تیمی‌های من عالی کار کردند و به همین دلیل من این عنوان را با آنان سهیم می‌شوم و این عنوان متعلق به آن‌ها هم است.

كاواشیما:می خواهیم تاریخ فوتبال ژاپن را تغییر دهیم
تيم فوتبال ژاپن موفق شد با پيروزي مقابل استراليا در فينال مسابقات جام ملت‌هاي آسيا سال 2011 قطر قهرمان آسيا شود.
در بازي فينال استراليا عملکرد خيلي خوبي داشت اما بيشتر حمله‌هاي آن‌ها با سدي به نام اليجي کاواشيما مواجه مي شد. دروازه‌بان ژاپن، کاواشيما، در بازي فينال به عنوان بهترين بازيکن زمين هم انتخاب شد

سايت فدراسيون بين‌المللي فوتبال مصاحبه‌اي با اين بازيکن ترتيب داده است که متن آن‌را در زير مي‌خوانيد:
اليجي، به خاطر برد استراليا به شما تبريک مي گويم، قهرمان آسيا بودن چه احساسي دارد؟
شگفت‌انگيز است. قهرماني آسيا براي ما خيلي دلچسب بود.
استراليا خيلي خوب بازي کرد و موقعيت هاي زيادي هم خلق کرد. کليد پيروزي شما در آن بازي چه بود؟
ما مي خواستيم بازي عادي خودمان را انجام دهيم، اما آن ها کار را براي ما سخت کردند. ما بايد صبور مي‌بوديم. ما ادامه داديم و همه‌چيز در پايان به سود ما شد.
بازي نزديک بود که به ضربات پنالتي بکشد. براي آن حالت آماده بودي؟
بله(با خنده)، من هم همين انتظار را داشتم، اما خوشبختانه ما در نيمه دوم وقت اضافه به گل رسيديم.
در دقيقه 18 تو يک موقعيت تک به تک را از هري کيول گرفتي. آيا آن حرکت نقطه عطف بازي بود و بازي بعد از آن به سود شما برگشت؟
يک گل مي‌تواند در چنين بازي‌هاي مهمي همه‌چيز را تغيير دهد و به همين دليل ما به هيچ وجه نمي‌خواستيم گل بخوريم. خوشحالم که موفق شديم به هدفمان برسيم.
تو در بازي نيمه نهايي 2 ضربه پنالتي را مهار کردي و امروز هم عملکرد فوق‌العاده‌اي داشتي. راز اين فرم ايده‌آل تو چيست؟
شغل من اين است که موقعيت‌هاي حريف را بگيرم و از دروازه‌ام محافظت کنم. اين چيزي است که من هميشه تلاش کردم تا انجام دهم، در هر بازي. من هميشه تمام تلاشم را مي‌کنم تا پيشرفت کنم. البته من از عملکردم رضايت کامل ندارم، به اين دليل که نکته‌هايي است که به نظر من هنوز احتياج به کار کردن دارد. به همين دليل وقتي فردا به باشگاهم برگردم، مي‌خواهم خيلي سريع به زمين تمرين بروم.
در بازي فينال تو به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شدي. اين براي تو چه مفهومي دارد؟
خوشحالم که بهترين بازيکن ميدان شدم، اما من در آن بازي خودم بودم و مي‌توانستم بهتر باشم. همچنين همه هم‌تيمي‌هاي من عالي کار کردند و به همين دليل من اين عنوان را با آنان سهيم مي‌شوم و اين عنوان متعلق به آن‌ها هم است.
4 سال پيش تو ذخيره يوشيکاتسو کاواگوچي بودي، اما حالا شماره يک ژاپن هستي. در مورد برنامه‌اي که داشتي تا به اينجا برسي صحبت مي‌کني؟
من در دوره پيش جام ملت‌هاي آسيا شرکت کردم و ديدم که تيم ژاپن پيشرفت زيادي کرده است. در تيم ملي بودن افتخار بزرگي است، اما من تنها کسي نبودم که مي‌خواستم تاريخ فوتبال ژاپن را تغيير دهم. اين هدف همه بازيکنان ژاپن است و ما مي خواهيم به آن برسيم. با کسب چهارمين قهرماني آسيا قدم بلندي در مورد اين هدف برداشتيم.
از اين تورنمنت و بازي‌هاي ملي چه درسي گرفتي؟
تجارب من خيلي افزايش پيدا کرد و مي‌خواهم دروازه‌باني باشم که پيشرفت زيادي داشته باشم. اين براي همه هم‌تيمي‌هاي من هم مهم است و همه مي خواهند پيشرفت زيادي بکنند. ما بايد همين رويه را ادامه دهيم و متوقف نشويم.
ژاپن در سال‌هاي اخير دروازه‌بانان خوبي را به دنياي فوتبال معرفي کرده است مانند کاواگوچي، سيگو نارازاکي و خود تو. دليلش چيست؟
صادقانه مي‌گويم، نمي‌دانم. شايد اين يکي از دلايل مهم قهرماني‌هاي ژاپن در آسيا است. اما ما هم عضوي از تيم هستيم و در همه برنامه‌هاي تيم شرکت مي‌کنيم. دروازه‌بانان ژاپني نتوانستند در اروپا موفق باشند و براي همين من تلاشم را مي کنم تا به اين مهم هم دست يابم.
تو هم‌اکنون در باشگاه بلژيکي ليرس اس‌کي بازي مي کني. به نظرت قهرماني آسيا تاثيري در اين موضوع دارد؟
البته بازي در جام ملتهاي آسيا مثل بازي در اروپا نيست و تفاوت‌هاي زيادي دارد. براي من تورنمنت خيلي خوبي بود. رويارويي با استراليا براي من تجارب خوبي به همراه داشت، چرا که آن‌ها به سبک اروپايي فوتبال بازي مي کنند. همچنين قرار است امسال در کوپا آمريکا بازي کنيم و مطمئنم از آن مسابقات هم درس‌هاي خوبي مي‌گيرم.
ژاپن در جام کنفدراسيون‌هاي سال 2013 هم بازي خواهد کرد و تو هم اميدواري که در آن مسابقات حضور داشته باشي.
فوتبال آسيا به سرعت در حال پيشرفت است و ما هم به عنوان يک تيم بايد براي حضور در اين مسابقات پيشرفت زيادي داشته باشيم. ما بايد به پيشرفتمان ادامه دهيم. شرکت کردن در جام کنفدراسيون‌ها فوق‌العاده است و به ما اين شانس را مي‌دهد که در برابر قهرمان قاره‌هاي ديگر بازي کنيم. همچنين به ما اين شانس را مي‌دهد که تجربه‌هاي بيشتري کسب کنيم.

دیدگاه‌ها