کد خبر : 37901 | 27 بهمن 1389 ساعت 10:06 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

مروری بر بازی های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال

در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های نفت تهران و آبادان می‌توانند سرنوشت صدرنشین لیگ را تعیین کنند.

  هشت ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال براي اولين مرتبه پس از جام ملت‌هاي آسيا در روز جمعه برگزار مي‌شود و فقط ديدار شاهين بوشهر و پرسپوليس روز شنبه برگزار خواهد شد.نگاهي کوتاه به ديدارهاي اين هفته مي‌اندازيم

* فولاد خوزستان - مس کرمان؛ نبرد ديدني مرفاوي و جلالي

فولاد خوزستان هفته گذشته برابر صبا متوقف شد و اکنون بايد در خانه از تيمي پذيرايي کند که با 37 امتياز در رده پنجم جدول قرار دارد. فولاد حتي در صورت برتري برابر مس نمي‌تواند از رده هفتم بالاتر بيايد اما اين تيم چشم به هفته‌هاي آينده خواهد دوخت؛ روزهايي که تيم‌هاي بالانشين امتياز از دست بدهند. مس کرمان نيز مي‌خواهد همچنان در جمع 5 تيم بالاي جدول قرار داشته باشد. نبرد دو مربي کم حاشيه مي‌تواند ديدني از کار دربيايد. مرفاوي و جلالي شناخت کاملي از تفکرات فوتبالي يکديگر دارند.

* استيل آذين - پيکان قزوين؛ فينال بحران‌زده‌ها در انتهاي جدول

نبرد استيل آذين و پيکان قزوين فينال انتهاي جدول محسوب مي‌شود. تيم بازنده شايد وارد بحران شديدي شود. هر دو تيم دو شکست متوالي را در کارنامه دارند و مي‌خواهند از اين وضعيت رها شوند.

* پاس همدان - سپاهان اصفهان؛ يکي براي قهرماني، يکي براي بقا

پاس با محمود ياوري در رده شانزدهم جدول قرار گرفته و هفته گذشته نيز شکست سنگين و دور از انتظاري را برابر نفت تهران متحمل شد. ياوري روز جمعه کار سختي برابر سپاهان در پيش دارد تيمي که خط دفاع و درواز‌ه‌بان تيم ملي را در اختيار دارد.
نبرد امير قلعه‌نويي با محمود ياوري ديدني و جذاب خواهد بود. قلعه‌نويي براي باقي‌ماندن در کورس قهرماني نياز مبرم به اين سه امتياز دارد و پاس براي بقا و سقوط نکردن به برد نياز دارد. بايد ديد کدام تيم برنده اين مسابقه است. روي کاغذ سپاهان کار سختي را براي گرفتن سه امتياز ندارد ولي شايد پاس بعد از شکست پر گل برابر نفت متحول شده باشد.
سپاهان در صورتي که استقلال و ذوب‌آهن شکست بخورند، مي‌تواند به صدر جدول برسد.

* شهرداري تبريز - صباي قم

 شهرداري در دو هفته اخير شکستي نداشته و در تعطيلات ليگ متحول شده است. صباي قم هم با مربي جوانش خوب نتيجه گرفته است. روز جمعه عبدالله ويسي کار سختي برابر حميد درخشان دارد.

* ذوب آهن اصفهان - نفت آبادان؛ به دنبال خروج از بحران و حفظ صدرنشيني

تيم صدرنشين ليگ برتر اين روزها حال و روز خوشي ندارد و دو شکست پياپي فاصله چند امتيازي اين تيم را با تيم‌هاي دوم و سوم جدول به حداقل رسانده اما شاگردان منصور ابراهيم‌زاده بعيد است تن به سومين شکست متوالي بدهند. آنها حاشيه امن صدرنشيني ليگ را از دست داده‌اند و براي پيروزي و باقي‌ماندن در صدر جدول تمام تلاششان را خواهند کرد.
نفت آبادان نيز از گرفتن يک امتياز در اين ديدار بايد راضي باشد. دو تيم با دو هدف متفاوت به ميدان مي‌آيند. در اين هفته نفت تعيين کننده تيم صدرنشين ليگ خواهد بود زيرا استقلال نيز در بايد با نفت تهران بازي کند.

*ملوان انزلي - تراکتورسازي تبريز؛ در انتظار فوتبالي جذاب

ملوان هفته گذشته توانست يک امتياز برابر سايپا بگيرد و همچنان در حاشيه نسبتا امني در جدول قرار بگيرد. اين تيم مي‌خواهد از امتياز ميزباني‌اش نهايت استفاده را ببرد و با يک برد فاصله‌اش را با تيم‌هاي پايين جدولي بيشتر کند اما هدف تراکتورسازي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسياست و تراکتورسازان نيز برد مي‌خواهند. انتظار ديدن يک بازي جذاب از دو تيم انتظار زيادي نيست.

* راه آهن - سايپا

 راه آهن هفته گذشته دست به کار بزرگي زد و 10 نفره توانست پرسپوليس را متوقف کند و يک امتياز بگيرد. بازيکنان راه آهن اکنون براي برد به ديدار سايپا مي‌روند. نارنجي‌پوشان اما در شرايط مطلوبي قرار دارند، هرچند بعد از شکست دادن صدرنشين ليگ نتوانستند ملوان را در خانه ببرند تا همچنان نوسان اين تيم ادامه داشته باشد. اين تيم 6 برد، 6 تساوي و 10 شکست در کارنامه‌اش دارد.

* استقلال - نفت تهران

  در ديدار رفت دو تيم، نفت تهران فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست از استقلال يک امتياز بگيرد اما آبي‌پوشان تهراني اکنون يک تيم تقويت شد‌ه‌اند. يورگن گده آلماني به کادر فني استقلال اضافه شده و بازيکنان مصدوم استقلال نيز يکي يکي به ميدان برمي‌گردند. استقلال مترصد يک اشتباه ديگر از سوي ذوب آهن است تا به صدر جدول برسد و اميدوار است ذوب آهن برابر نفت شکست بخورد تا اين تيم بتواند نفت از نوع تهراني‌اش را شکست دهد و به صدر جدول برسد. البته حسين فرکي و بازيکنانش توانستند برد خوبي برابر پاس بياورند و با روحيه مضاعف به اين ديدار حساس قدم بگذارند ضمن اينکه ديدار با استقلال مي‌تواند انگيزه بازيکنان نفت را چند برابر کند.

* شاهين بوشهر - پرسپوليس؛ انگيزه استيلي براي شکست دايي

اين ديدار شنبه برگزار مي‌شود. شاهين فصل گذشته با سرمربيگري محمود ياوري توانست 4 گل به پرسپوليس بزند. آن زمان هم شاهين در شرايط خوبي قرار نداشت و در شرايط مشابهي نسبت به شاهين کنوني قرار داشت.اين مرتبه حميد استيلي که زماني با پرسپوليس قهرمان ليگ شده برابر علي دايي قرار مي‌گيرد. جدال اين دو مربي ديدني خواهد بود.
نام استيلي در مقاطعي از فصل نيز به عنوان جانشين علي دايي مطرح شد و انگيزه استيلي براي برد در اين ديدار فراتر از کسب سه امتياز و کمک به شاهين است. او مي‌خواهد برتري‌ فني‌اش را به رخ همبازي سابقش در تيم ملي بکشاند. پرسپوليس هم پس از نمايش پرانتقاد برابر راه آهن به چيزي جز پيروزي فکر نمي‌کند.

برنامه هفته بيست و سوم ليگ برتر و اسامي داوران به شرح زير است:

جمعه 29 بهمن -ساعت 15
راه آهن-سايپا- اکباتان
فرشيد افشار-مرتضي کريمي –عليرضا کناري-عليرضا شيخي-ناظر:حاتم بک پور

فولاد خوزستان-مس کرمان-تختي-اهواز
محسن ترکي-محسن فريماني-غلام آموزگار-محمد کماني-ناظر:فرج الله يثربي

استيل آذين-پيکان-شهيد دستگردي-تهران
يدالله جهانبازي-رضا سخندان-علي ميرزا بيگي-پيروز سيف الله پور-ناظر:حسين خوشخوان

پاس- سپاهان-قدس-همدان
محسن قهرماني-فرح نيا-علي موغلي-رسول رهبر فام-ناظر:محمدرضا فلاح

شهرداري تبريز-صباي قم-يادگار امام-قم
سيد مهدي سيد علي-حميد غمزه-سخاوت سليمان نژاد-ملکي--ناظر:جواد تقي پور

ذوب آهن-نفت آبادان-فولاد شهر-اصفهان
محمود رفيعي-عليرضا کهوري-محمدرضا غنو-عليرضا اکرمي-ناظر:نادر جعفري

ملوان-تراکتورسازي-تختي-انزلي
غلامرضا جباري-حيدر شکور-محمدرضا ابوالفضلي-رسول احمدي-ناظر:محمد علي فروغي

استقلال-نفت تهران-آزادي-ساعت 17:15
سعيد مظفري زاده-حسن کامراني فر-محمدرضا منصوري-حسين زرگر-ناظر:عبدالله باعزم

شنبه 30 بهمن - هفته بيست و سوم-ساعت 15
شاهين-پرسپوليس-شهيد بهشتي-بوشهر
هدايت ممبيني-داوود رفعتي-صادق نوري-عليرضا اکبريان-ناظر:بهرام مهرپيما

*جدول رده‌بندي
1- ذوب‌آهن 42 امتياز
2- استقلال 40 امتياز
3- سپاهان 39 امتياز
4- تراکتور‌سازي 38 امتياز
5- مس 37 امتياز
6- پرسپوليس 34 امتياز
7- فولاد 30 امتياز
8- صباي‌قم 30 امتياز
9- صنعت نفت 29 امتياز
10- ملوان 27 امتياز
11- راه‌آهن 26 امتياز
12- سايپا 24 امتياز
13- شهرداري تبريز 24 امتياز
14- شاهين 23 امتياز
15- نفت تهران 23 امتياز
16- پاس 21 امتياز
17- پيکان 21 امتياز
18- استيل‌آذين 19 امتياز

 

دیدگاه‌ها