کد خبر : 39016 | 11 اسفند 1389 ساعت 23:02 | 955 بازدید | 0 دیدگاه

لیگ قهرمانان آسیا ـ گروه C

پرسپولیس در اولین گام 3 بر یک شکست خورد

تیم فوتبال پرسپولیس نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را باشکست پشت سر گذاشت.

پرسپوليس در نخستين ديدار خود در گروه C ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 21 و 5 دقيقه چهارشنبه در جده مهمان الاتحاد عربستان بود و عليرغم ارائه يک بازي خوب با نتيجه سه بر يک مغلوب حريف قدرتمنو خود شد.

پرسپوليس با ترکيب رحمان احمدي، سپهر حيدري، رضا نورمحمدي، حميدرضا علي‌عسگر، ابراهيم شکوري، تياگو فراگا، مازيار زارع، حسين بادامکي، محمد نوري، هادي نوروزي و غلامرضا رضايي به ميدان رفته است.

اولين خطر جدي بازي را الاتحاد در دقيقه 3 ايجاد کرد که ضربه سر عبدالمالک ضيايي با واکنش زيباي رحمان احمدي مواجه شد و توپ پس از برخورد با تير دروازه از منطقه خطر دور شد.

در دقيقه 14 ضيايي که نشان مي‌داد مهاجم خطرناکي است با فرار از کمند آفسايدگيري مدافعان پرسپوليس و البته اشتباه آنها نخستين گل بازي را به سود الاتحاد به ثمر رساند.

الاتحاد روي حرکت ضيايي باز هم صاحب موقعيت شد و پس از اشتباه سپهر حيدري، نزديک بود که پرسپوليس گل دوم را هم دريافت کند اما ضربه ضيايي به تير دروازه رحمان احمدي برخورد کرد.

در دقيقه 19 پرسپوليس در فاصله 30 متري دروازه الاتحاد صاحب يک ضربه آزاد شد که شوت سنگين مازيار زارع پس از برخورد به مدافع الاتحاد در ميانه راه در خلاف جهت حرکت دروازه‌بان الاتحاد وارد دروازه اين تيم شد تا بازي خيلي زود مساوي شود.

در دقيقه 25 ضربه آزاد بازيکنان الاتحاد با جايگيري خوب رحمان احمدي در دستان وي قرار گرفت.

حرکت ترکيبي بازيکنان الاتحاد در دقيقه 30 به سانتر روي دروازه پرسپوليس منجر شد که با دفع سپهر حيدري توپ به کرنر رفت.

در دقيقه 32 بازيکنان پرسپوليس روي يکي از معدود حملات خود از سمت چپ به دروازه الاتحاد هجوم بردند که سانتر خوب غلامرضا رضايي با ضربه بي‌دقت حسين بادامکي به اوت رفت.

اعتراض بي‌جهت غلامرضا رضايي در دقيقه 36 موجب شد تا صالح سوبخيدين داور مالزيايي اين بازي به او کارت زرد نشان دهد.

الاتحاد که مشخص بود براي گلزني به پرسپوليس، عمق دفاع اين تيم را هدف قرار داده، چندين بار از اين ناحيه حمله کرد اما به غير از گلي که به ثمر رساند، در ساير دفعات اسير آفسايدگيري پرسپوليسي‌ها شد.

در دقيقه 42 مازيار زارع پشت محوطه الاتحاد صاحب يک موقعيت خوب شد اما شوت پاي چپ او با اختلاف زياد به بيرون رفت.

با آغاز نيمه دوم باز هم الاتحاد بود که بازي را بهتر آغاز کرد.

عربستاني‌ها 2 دقيقه پس از شروع نيمه دوم يک بار ديگر از اشتباه مدافعان پرسپوليس در آفسايد گيري استفاده کردند و اين بار نوبت حميدرضا علي‌عسگر بود که با محاسبه اشتباه خود مهاجم الاتحاد را در موقعيت تک به تک با رحمان احمدي قرار دهد.

دروازه‌بان پرسپوليس نيز با يک خطاي بي‌مورد و در شرايطي که مي‌توانست مهاجم حريف را رها کند، روي او خطا کرد تا يک ضربه پنالتي به سود الاتحاد اعلام شود.

محمد نور در دقيقه 48 اين پنالتي را به گل دوم الاتحاد تبديل کرد تا اين تيم بار ديگر از پرسپوليس پيش بيفتد.

پس از اين گل بازي براي چند دقيقه بسيار زيبا دنبال شد و دو تيم پشت سر هم بر روي دروازه يکديگر حمله مي‌کردند.

در يکي از حمله‌هاي پرسپوليس هادي نوروزي که در محوطه جريمه الاتحاد صاحب توپ شده بود مدافع اين تيم را هم پشت سر گذاشت و با خطايي واضح، سرنگون شد اما در ميان حيرت پرسپوليسي‌ها داور دستور به ادامه بازي داد.

در دقيقه 57 علي دايي وحيد هاشميان را به جاي هادي نوروزي به بازي آورد تا تيمش روي توپ‌هاي هوايي از قدرت سرزني اين بازيکن استفاده کند.

در عين حال پس از گل دوم الاتحاد اين سرخ‌پوشان ايران بودند که بازي را به طور کامل در دست گرفتند و عربستاني‌ها تنها به ضد حملات دل بسته بودند.

در دقيقه 63 پرسپوليسي‌ها روي کار ترکيبي از دفاع فشرده تيم ميزبان رد شدند و پاس خوب بادامکي، غلامرضا رضايي را در موقعيتي بسيار خوب قرار داد اما شوت مهاجم پرسپوليس با فاصله‌اي کم به بيرون رفت.

در دقيقه 70 زردپوشان الاتحاد از پيشروي بازيکنان پرسپوليس استفاده کردند و روي يک ضد حمله باز هم با رحمان احمدي تک به تک شدند اما واکنش خوب دروازه‌بان پرسپوليس مانع از به ثمر رسيدن گل سوم الاتحاد شد.

در دقيقه 74 الاتحاد روي يک حمله سريع از سمت چپ دروازه پرسپوليس صاحب يک موقعيت خوب شدند که کم تعداد بودن مدافعان پرسپوليس و پاس خوب مهاجم الاتحاد باعث شد که ضيايي در يک قدمي دروازه سومين گل الاتحاد را وارد دروازه سرخ‌پوشان ايران کند.

در دقيقه 79 اميرحسين فشنگچي به عنوان دومين يار تعويضي به جاي حسين بادامکي وارد زمين شد تا بار هجومي پرسپوليسي‌ها بيشتر شود.

در ادامه بازي حمله‌هاي پرتعداد پرسپوليسي‌ها چند موقعيت خوب را براي اين تيم ايجاد کرد اما بي‌دقتي مهاجمان پرسپوليس مانع از گلزني دوباره آنها شد تا در نهايت بازي با همان نتيجه به پايان برسد.

دیدگاه‌ها