کد خبر : 1384922 | 15 دی 1395 ساعت 13:48 | 53.3K بازدید | 18 دیدگاه

هر کسی جای کی‌روش بود همین‌ کار را می‌کرد؛

اسلامیان: خدا کند برانکو خط نگرفته باشد

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادعا می‌کند که هر کسی جای کی‌روش بود همین رفتار را در قبال ملی‌پوشان پرسپولیس انجام می‌داد.

اسلامیان: خدا کند برانکو خط نگرفته باشد

محمود اسلامیان به "ورزش سه" گفت که هنوز برانکو تحت تاثیر مدیریت محمود گودرزی در وزارت ورزش است و به همین دلیل چنین اظهارنظرهایی کرده است.

 


* فکر می‌کنید در دعوای بین برانکو و کی‌روش حق با چه کسی است؟
راستش را بخواهید برانکو یک مربی جنتلمن و باشخصیت است و نتایج خوبی در پرسپولیس گرفته است و در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد ولی من تعجب می‌کنم چرا حالا بحث در مورد اردوهای تیم‌ملی مطرح شده است. بحث اردوهای پی در پی تیم‌ملی مربوط به 8 یا 9 ماه پیش است و حالا که دیگر اردویی پیش رو نیست و برانکو می‌تواند تیمش را تا آخر فصل در اختیار داشته باشد. حرف‌های برانکو مثل این می ماند که یکی به من بگوید چرا پالتو تنت نمی‌کنی؟ در حالی که الان سرمای هوا تمام شده و هوا رو به گرمی رفته است.

 


* ولی حق بدهید که برانکو هم به عنوان سرمربی پرطرفدارترین تیم لیگ‌برتر نگران وضعیت تیمش باشد. 
من باید بگویم که الان خدا را شکر فوتبال ایران در وضعیت بسیار خوبی است. پرسپولیس که کاملا در اوج است، تیم‌ملی در اوج قرار دارد و خدا را شکر استقلال هم بحران‌های اول فصل را رد کرده است و به ساحل آرامش رسیده است. این اتفاق‌ها همه برای فوتبال ایران خوشایند است و من فکر می‌کنم نباید این اتفاق‌ها می‌افتاد. 

 


* به هر حال برانکو باید در پایان فصل به هواداران تیمش جواب پس بدهد و این موضوع او را نگران کرده است. این موضوع را قبول ندارید؟
در زمان وزیر ورزش قبلی همه می‌دانستند که آقای گودرزی با حضور کی‌روش در فوتبال ایران موافق نیست در آن زمان او یا خودش از سیاست‌های تیم‌ملی انتقاد می‌کرد و یا باشگاه‌هایی که تحت نظرش بودند را وادار می‌کرد که از سیاست‌های کی‌روش انتقاد کند اما حالا چرا باید این انتقادها انجام شود؟ در آن زمان آقای گودرزی می‌دانست که دولت و مردم موافق حضور آقای کی‌روش هستند اما حالا آقای برانکو باید بداند که آقای سلطانی‌فر کاملا سیاست‌های کی‌روش را می‌پسندند و این کارها راه به جایی نمی‌برد. 

 


* شما فکر می‌کنید سلطانی‌فر جلوی صحبت‌های برانکو علیه کی‌روش را می‌گیرد؟
من فکر می‌کنم برانکو بر طبق سیاست‌های وزیر ورزش سابق عمل می‌کند در حالی که آقای سلطانی‌فر کاملا فوتبالی هستند و حضورش در ورزش کشور منشأ خیر است. کاش همان سه سال قبل آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش می‌شد و نماینده‌های مجلس به ایشان کم لطفی نمی‌کردند. 

 


* شما از کی‌روش حمایت می‌کنید ولی در این بین یک سوال مهم وجود دارد. برگزاری اردوی تیم‌ملی آن هم در شرایطی که بازیکنان لژیونر حضور ندارند و بازیکنانی که به تیم‌ملی دعوت شده‌اند هیچ کدام نمی‌توانند تاثیری در روند صعود تیم به جام‌جهانی بگذارند. به نظر شما برگزاری چنین اردویی آن هم در شرایطی که باشگاه‌ها مشغول آماده‌سازی برای نیم فصل دوم هستند ضروری بود؟
شما به یک نکته توجه نمی‌کنید؛ زمانی کی‌روش به من می‌گفت که تیم‌ملی به اندازه کافی بازیکن ندارد و زمانی که یک بازیکن قهر می‌کند یا مریض می‌شود من هم مریض می‌شوم اما او حالا تیمی ساخته است که به گفته تمام کارشناسان کمتر به بازیکن وابسته است و من فکر می‌کنم این اتفاق از اردوهای متعددی افتاده است که او برای این تیم برگزار کرده است. همین بازیکنانی که شما می‌گویید شاید به درد تیم‌ملی نخورند، با حضور در اردو اعتماد به نفسشان از 30درصد به 90 درصد می‌رسد و وقتی به باشگاه‌هایشان برمی‌گردند بسیار مواظب رفتارهایشان هستند و حرفه‌ای‌تر زندگی می‌کنند. من فکر می‌کنم اینکه تیم‌ملی در حال حاضر یک پشتوانه بسیار خوب دارد به خاطر اردوهایی است که کی‌روش برگزار کرده. 

 


* و اما سوال آخر؛ فکر می‌کنید کار کی‌روش در مورد بازگرداندن ملی‌پوشان پرسپولیس به تهران خوب بود و آیا برانکو می‌تواند بازیکنانش را آماده حضور در لیگ‌برتر کند؟
هرکسی هم جای کی‌روش بود همین‌ کار را انجام می‌داد چراکه برانکو در صحبت‌هایش اعلام کرده اگر پرسپولیس قهرمان نشود مقصرش کی‌روش است و به نوعی هواداران پرسپولیس را روبه‌روی سرمربی تیم‌ملی قرار داده است. برای من جای تعجب است که آقای برانکو که یک مربی موفق و بادانش است چرا در جشن سال نو میلادی که باید خوشحال و شادی را به مردم هدیه کند چنین حرف‌هایی را به زبان آورده است. فقط دعا می‌کنم که آقای برانکو از جایی خط نگرفته باشد.

 


گفت‌وگو از فرزام محمدعلیها

دیدگاه‌ها