کد خبر : 40699 | 11 فروردين 1390 ساعت 10:31 | 907 بازدید | 0 دیدگاه

حمایت آیالا از باتیستا

روبرتو آیالا اسطوره فوتبال آرژانتین به شدت به انتقاد از شیوه های مربی گری دیگو آرماندو مارادونا در جریان رقابتهای جام جهانی پرداخت و او را دلیل شکست دردناک آرژانتین درمرحله یک چهارم پایانی جام جهانی دانست.

حمایت آیالا از باتیستا

 آیالا در دسامبر گذشته در سن 37 سالگی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، در لیگ های آرژانتین ،اسپانیا و ایتالیا جامهای متعددی کسب کرده بود. ستاره سابق تیمهای میلان و والنسیا 115 دیدار ملی نیز برای تیم ملی آرژانتین برگزار کرد و تنها زانتی بازیهای ملی بیشتری نسبت به او انجام داده است.  

 آیالا معتقد است تمام تاکتیک های«ال دیگو»در جریان دیدار تیمش مقابل آلمان اشتباه بوده. وی در صحبتهایی گفت: او در آخرین بازی، کاملا برنامه ریزی اشتباهی انجام داده بود. خاویر ماسچرانو نمی دانست که کجا باید برود. آلمان رو به جلو حرکت کرد و به خواسته اش هم رسید.این انتقاد نیست ولی اگر مارادونا در یک دیدار دوستانه مقابل آلمان به پیروزی می رسید، اوضاع متفاوت بود.

 آیالا در ادامه درمورد باتیستا، مربی جدید تیم ملی آرژانتین و برنامه های او صحبت کرد و از «ال چکو» تمجید کرد:« برنامه باتیستا مراقبت از فوتبال و شکست دادن تیمها است و سیستم بارسلونا را دنبال می کند.البته نمی توان سیستم بارسلونا را به طور کامل تقلید کرد، چون ما تنها مسی را داریم. ژاوی ، اینیستا و تمام بازیکنان بارسلونا، که می توانند هر تیمی را ویران کنند را در اختیار نداریم. فرهنگ فوتبال بارسلونا در طول سالها بازی در کنار هم رشد و توسعه یافته است.


 

دیدگاه‌ها