کد خبر : 44226 | 26 اردیبهشت 1390 ساعت 17:29 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

نشست خبری مسئولان كنفدراسیون فوتبال آسیا/-كامل

رئیس مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: AFC دوست دارد ایران بیشترین تیم را در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

نشست خبری مسئولان كنفدراسیون فوتبال آسیا/-كامل

   نشست مطبوعاتي مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا همراه با رئيس سازمان ليگ برتر ايران از ساعت 16:15 در محل روابط عمومي ليگ برتر آغاز شد. سوزوکي رئيس مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در اين نشست صحبت‌هاي زير را مطرح کرد:

* از فردا کار بازرسي آغاز مي‌شود

سوزوکي رئيس مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در ابتداي نشست ضمن عذرخواهي بابت تأخيري که ايجاد شد سخنانش را اينگونه آغاز کرد: از طرفي AFC از سازمان ليگ ايران براي سازماندهي‌هاي خوبي که انجام داده تشکر مي‌کنم.

جلسه‌اي را با حضور نبي و عزيز محمدي در رابطه با برنامه‌ زمان‌بندي باشگاه ليگ برتري انجام داديم و از فردا صبح کار بازرسي را با حضور 6 نماينده AFC آغاز مي‌کنيم.

در طول اين تاريخ چهار ديدار بازديد مي‌شود. يک ديدار از هفته آخر ليگ برتر، يک بازي جام حذفي و دو ديدار يک هشتم ليگ قهرمانان آسيا در برنامه ما قرار دارد.

در تاريخ 9 خرداد پس از بازرسي باشگاه‌ها جلسه نهايي را در رابطه با گزارش بازي برگزار و پس از آن براي رسانه‌ها کارگاه آموزشي برگزار مي‌شود و سپس در نشست خبري ديگري به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهيم داد.

در تاريخ 10 خرداد کارگاه آموزشي ديگري براي رؤساي کميته‌هاي مختلف باشگاه‌هاي ليگ برتر ايران برگزار و در مورد استانداردسازي باشگاه‌ها، مسائل مالي، و استاديوم‌ها صحبت‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم.
از طرف AFC از تمام رسانه‌هاي ايراني به خاطر پوشش خبري خوب ليگ قهرمانان آسيا تشکر مي‌کنم.

* پتانسيل فوتبال ايران بالاست

در رابطه با اينکه آيا هر چهار نماينده ايران حفظ خواهند شد يا خير بايد عرض کنم که در تاريخ 21 نوامبر 2011 در کميته مسابقات AFC در اين مورد تصميم‌گيري مي‌شود و در تاريخ 23 نوامبر توسط کميته اجرايي سهميه قطعي اعلام خواهد شد و تا آن تاريخ هيچ چيزي مشخص نيست اما چيزي که مشخص است اين است که پتانسيل فوتبال ايران از تمام ابعاد تکنيکي، فني و از لحاظ تماشاگران بالاست.

فوتبال ايران مراحل موفقيت‌آميزي داشته و توانسته رضايت AFC را کسب کند اما در رابطه با کسب سهميه موارد زيادي مهم است از جمله اينکه عملکرد باشگاه‌ها براي سهميه هر کشور مي‌تواند تأثيرگذار باشد. ايران در حال حاضر 2 تا 3 معيار موفق نبوده که اميدوارم پس از بازديد نهايي آنها نيز حل شود تا مشکلي پيش نيايد تا ليگ برتر ايران بهبود پيدا کند.

يکي از اين ايرادات اين است که بايد تمام راه‌هاي ورودي تماشاگران، خبرنگاران و غيره از هم جدا باشد. اين موضوع در برخي ورزشگاه‌ها حل شده و در برخي ديگر هنوز مشکلاتي وجود دارد.

مشکل بعدي در مورد کار رسانه‌اي در استاديوم‌ها است که در اين زمينه باز يکسري از ورزشگاه‌ها مشکلاتشان را حل کرده و تنها يکسري ديگر مشکل دارند ضمن اينکه در مورد شمارش دقيق تماشاگران بايد موارد لازم مشخص شود.
مي‌دانم ايران تماشاگر زياد دارد و ممکن است به مشکل بخورد اما تعداد دقيق تماشاگر براي AFC مهم است.

* تک ديدار مرحله يک هشتم نهايي جوانمردانه نيست

در مورد اينکه ديدار يک هشتم نهايي تنها يک بازي برگزار مي‌شود موافقم که اين کار جوانمردانه نيست اما با توجه به برنامه فشرده‌اي که کشورها دارند و همچنين بازي‌هاي ملي آنها ما نيز بايد 116 روز کاري براي ليگ قهرمانان وقت صرف کنيم و در حال حاضر با دلايلي که برشمردم و همچنين از لحاظ تأمين مسائل مالي تا سال 2012 اين موضوع امکانپذير نيست اما از سال 2013 با توجه به برنامه‌ريزي و بودجه معين مرحله يک هشتم رفت و برگشت خواهد شد.
در اين مورد فاصله کشورها مدنظر نيست چرا که در اين مرحله تيم‌هاي غرب آسيايي با هم و شرقي‌ها نيز با هم بازي مي‌کنند.

* عدم اظهارنظر درباره انتخابات فيفا

وي در مورد اينکه مي‌تواند به سوالي در مورد انتخابات فيفا پاسخ بدهد يا نه، ‌گفت: در اين جلسه جاي چنين سوالي نيست.

* ايرادها برطرف نشود سهميه ايران کم مي‌شود

سوزوکي در پاسخ به اين سؤال که اگر وي تصميم‌گيرنده نهايي در مورد تعيين سهميه‌ها براي کشورها بود، آيا به ايران هر 4 سهميه را اختصاص مي‌داد يا نه، گفت: من هنوز از کليه کشورها بازديد نکردم تا بتوانم به اين سؤال پاسخ دهم. تاکنون از تايلند بازرسي شده است، بنابراين هيچ چيز در اين زمينه نمي‌توانم بگويم. اکنون زود است. بايد از تمام کشورها بازديد کنم و پس از آن نظر خودم را بدهم.

اين بازديد دوم ما از ليگ قهرمانان ايران است و بعد از آنکه اين بازديدها تمام شد، در صورتي که ايران نتواند معيارهاي مورد نظر را کسب کند، ممکن است تعداد سهميه‌هايش کم شود اما اينکه ايران بزرگترين جمعيت فوتبال در آسيا را دارد يک امر مسلم است و AFC دوست دارد ايران بيشترين تيم را در ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد زيرا اين مسئله باعث فني شدن بيشتر مسابقات خواهد شد.

* شرط حضورد در ليگ قهرمانان از سال 2013

سوزوکي در مورد اينکه برنامه‌هاي AFC براي آينده در امور تشويقي فدراسيون‌ها چيست، گفت: تمرکز ما بيشتر اکنون بر روي مسائل اجرايي و اداري است و AFC مي‌خواهد سطح فني مربيان را بالا ببرد و کلاس ارتقاي سطح مربيان را برگزار کند. با فيفا نيز مذاکراتي در مورد توسعه فني داشتيم که هنوز به نتيجه نرسيده است.

مسئله مهم سيستم مدرک‌دهي باشگاه‌‌هاست که بازديد اين دوره ما يک دوره آزمايشي در اين سيستم است اما از سال 2013 فقط باشگاه‌هايي مي‌توانند در ليگ قهرمانان آسيا شرکت کنند که مدرک معتبر AFC را داشته باشند. از باشگاه‌ها خواسته‌ايم در سيستم مدرک دهي باشگاه‌ها شرکت کنند تا بتوانند امتيازات خود را بالا ببرند.

*درباره تيم‌هاي عربستاني تصميم‌گيري نشده است

سوزوکي در پايان در پاسخ به سؤال خبرنگار سايت رسمي فدراسيون فوتبال مبني بر اينکه دو باشگاه النصر و الشباب عربستان با جريمه 5 هزار دلاري مواجه شده‌اند يا نه،‌ اظهار داشت: هيچ تصميم‌گيري انضباطي در اين زمينه نشده است.

 

دیدگاه‌ها