کد خبر : 60198 | 05 آذر 1390 ساعت 10:00 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

وکیل رفعتی:

فشار رسانه ها باعث افسردگی رفعتی شد

'اسون منکه' وکیل بابک رفعتی اعلام کرد، فشار رسانه ها و احساس ترس رفعتی از مرتکب شدن اشتباه در داوری هایش باعث افسردگی و تصمیم او به خودکشی شد.

فشار رسانه ها باعث افسردگی رفعتی شد

 این داور 41 ساله قرار بود هفته قبل دیدار تیم های کلن- ماینز در دسته اول بوندس لیگا را قضاوت کند، اما صبح روز بازی در هتل محل اقامتش در حالی که رگ دستش را زده بود، پیدا شد.

 چند روز قبل جلال رفعتی، پدر این داور گفت: وضعیت رفعتی در حال بهبودی است و اکنون مشخص شده که افسردگی دلیل این اقدام بابک رفعتی بوده است.

 اسون منکه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:'' فشارهایی که رسانه ها روی او وارد کردند و همچنین ترس از ارتکاب اشتباه، باعث بزرگ و بزرگتر شدن مسئولیت های او شد.

 وی افزود: این بار این موضوع باعث به وجود امدن مشکلات غیرقابل حلی شد و در نهایت او احساس کرد نمی تواند با این شرایط کنار بیاید.

 به گفته منکه او می خواهد با این بیماری روبرو شده وآن را درمان کند. او می خواهد به زندگی عادی و داوری برگردد. ''

 درحال حاضر رفعتی از بیمارستان ترخیص شده است.

 این حادثه که فوتبال آلمان را تکان داده، دو سال بعد از آنکه روبرت انکه دروازه بان آلمان و هانور دچار افسردگی شد و در سال 2009 اقدام به خودکشی کرد رخ می دهد.

 در ماه سپتامبر رالف رانگنیک فقط شش ماه بعد از به عهده گرفتن هدایت باشگاه شالکه، به علت خستگی ناگهان این مسئولیت را رها کرد و کناره گیری نمود.

 رییس فدراسیون فوتبال آلمان تصمیم رفعتی برای درمان بیماری خود را مهم و درست بیان کرد.

 فدراسیون آلمان نیز اعلام کرد، هر حمایتی که رفعتی بخواهد در اختیارش می گذارد.

 رفعتی از سال 1997 برای فدراسیون آلمان داوری کرده و داوری 84 مسابقه بوندس لیگا را به عهده داشته است. او از سال 2008 داور فیفا بوده است.

 دیدار دو تیم ماینز و کلن که به دلیل اقدام به خودکشی رفعتی لغو شده بود، قرار است 13 دسامبر برگزار شود.

دیدگاه‌ها