کد خبر : 65110 | 25 دی 1390 ساعت 08:20 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

بی خبری از وضعیت داور ایرانی بوندس لیگا

درحالی که کمتر از یک هفته به آغاز نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندس لیگا) باقی نمانده، مسوولان فدراسیون فوتبال این کشور از وضعیت 'بابک رفعتی' داور ایرانی خود اظهار بی اطلاعی کردند.

بی خبری از وضعیت داور ایرانی بوندس لیگا

 بابک رفعتی، داور مطرح فوتبال آلمان،روز شنبه 19نوامبر(28آبان) درحالی در اتاق هتلی در شهر کلن اقدام به خودکشی کرد که قرار بود عصر همان روز دیدار تیم های کلن و ماینتس را در چارچوب هفته سیزدهم بوندس لیگا، سوت بزند.

 هنوز دلیل مشخصی برای خودکشی رفعتی اعلام نشده اما شایعات مختلفی از جمله مشکلات شخصی ،شغلی و همچنین استرس قبل از بازی به عنوان دلایل وی برای این اقدام نام برده می شود.

 قضاوت رفعتی در بوندس لیگا هفته ها با انتقادات شدید مواجه شده بود و این داور ایرانی در دو بازی حتی به عنوان بدترین داور مسابقات شناخته شد.

 روز شنبه درحالی نشستی با حضور مسوولان فدراسیون فوتبال آلمان و داوران و کمک داوران برتر فوتبال این کشور در شهر ماینتس برگزار شد که در مقابل نام بابک رفعتی به عنوان یکی از داوران شرکت کننده در این نشست، عنوان ''''غیبت موجه'''' درج شده بود.

 ''''هربرت فاندل''''،رییس فدراسیون فوتبال آلمان در این رابطه،اعلام کرد: نام بابک رفعتی در لیست داوران فوتبال آلمان باقی خواهد ماند و از لیست بوندس لیگا بیرون گذاشته نمی شود.

 شغل اصلی این داور ۴۱ ساله‌ی ایرانی، ریاست یک شعبه‌ی بانک در شهر هانوفر آلمان است. او بر اساس داده‌های فدراسیون فوتبال آلمان، از سال ۱۹۹۷ عضو این فدراسیون است و نخستین دیدار خود در لیگ برتر آلمان را در سال ۲۰۰۵ قضاوت کرده است. رفعتی از سال ۲۰۰۸ به فهرست داوران فیفا هم پیوسته بود.

 رییس فدراسیون فوتبال آلمان در عین حال گفت که تا این لحظه هیچ تماسی با رفعتی از زمانی که اقدام به خودکشی کرده نداشته ام و از وضعیت وی بی اطلاع هستم .

 فاندل خاطرنشان کرد: به نظرم ،بابک رفعتی خودش باید تصمیم بگیرد که چه زمانی می خواهد بامن تماس داشته باشد. فعلا مهم این است که وی حالش خوب شود و با روحیه شاد به کارش ادامه دهد.

 ''''هلموت کروگ'''' رییس داوران لیگ فوتبال آلمان نیز در این رابطه گفت که رفعتی به هر میزان وقت که نیاز داشته باشد در اختیار او قرار خواهیم داد. رفعتی هنوز در حال معالجه بسر می برد.

 در نشست داوران فوتبال آلمان که همه ساله در تعطیلات نیم فصل برگزار می شود، امسال از یک روانشناس مجرب استفاده شده تا درمورد استرس و افسردگی برای داوران و کمک داوران شرکت کننده صحبت کند.

 طی ماه های اخیر در فوتبال آلمان، چندین بازیکن و مربی بخاطر افسردگی شدید از مسابقات دور مانده اند. یکی از این ورزشکاران، مربی سابق تیم فوتبال شالکه، '''' رالف راینگ نیک'''' است که به افسردگی شدید دچار شده است.

دو سال قبل نیز ''''روبرت آنکه'''' دروازه بان تیم ملی فوتبال آلمان و تیم باشگاهی هانوفر 96، در اقدامی غیر منتظره و عجیب خود را به زیر قطار انداخت و خودکشی کرد.
 

دیدگاه‌ها