کد خبر : 72531 | 19 فروردين 1391 ساعت 16:03 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

فرزامی:با یک باخت نمی‌شود مربی عوض کرد

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال معتقد است که اقدام کی‌روش و برنامه دادن او به ملی‌پوشان استقلال اقدام خوبی بوده و دخالت محسوب نمی‌شود و حتی باید زودتر انجام می‌شد.

فرزامی:با یک باخت نمی‌شود مربی عوض کرد

غلامحسين فرزامي درباره شرايط اين تيم و ديدار مقابل مس سرچشمه اظهار کرد: مس سرچشمه تيمي است که انتهاي جدول قرار دارد و از جان و دل مايه مي گذارد تا در ليگ باقي بماند، هر چند که شانس کمي دارد. ما هم مي‌خواهيم به صدر جدول نزديک شويم. در اين بازي هر دو تيم دنبال رسيدن به خواسته‌هاي خودشان هستند. بازيکنان ما هم آماده‌ هستند. تيموريان هم که به جمع ما اضافه شده و بخشي از مشکلاتمان حل شده است. اميدوارم که نمايش خوبي داشته باشيم و در نتيجه‌ بتوانيم آمادگي مناسبي براي بازي‌هاي آسيايي کسب کنيم. نمي‌خواهم 100 درصد با اطمينان کامل بگويم اما برد براي استقلال است.

فرزامي درباره حواشي پيرامون استقلال بيان کرد: هفته‌‌هاي پاياني ليگ است و تيم‌ها براي خودشان حاشيه‌هايي را ايجاد مي‌کنند و براي استقلال و پرسپوليس هم برخي تماشاگران و عوامل پشت صحنه حواشي ايجاد مي‌کنند، اما به نظر من اين حاشيه‌ها و مشکلات پيرامون تيم ما حل شده است. اميدوارم با اين وضعيت و با اضافه شدن جباري و تيموريان بتوانيم در ليگ قهرمانان آسيا به موفقيت برسيم.

عضو هيات مديره باشگاه استقلال درباره شکست خانگي استقلال برابر الجزيره اظهار کرد: نداشتن شانس از عوامل اصلي اين شکست بود. درست است که اشتباه‌هايي وجود داشت، اما وقتي که با آناليزورمان صحبت مي‌کردم، ديدم که 12 موقعيت گل داشتيم. مگر مي‌شود با 12 موقعيت گل شکست خورد؟! ضمن اين که مي‌گويند برهاني موقعيت‌هاي زيادي را خراب کرده است، اما بايد توجه داشت که او موقعيت‌ساز است و خودش براي خودش موقعيت ايجاد مي‌کند و در اين بين ممکن است چند موقعيت را هم از دست بدهد.

وي افزود: بازيکنان استقلال در اين بازي تلاش خودشان را کردند، اما تيم در شرايطي بحراني قرار گرفت و گل دوم را هم دريافت کرديم. در اين بازي مظلومي اشتباهي را انجام داد که در داربي هم مرتکب آن شده بود. همه بازيکنان براي حمله جلو کشيدند و يک‌باره در ضدحمله توفاني و روي يک اشتباه گل دوم را دريافت کرديم اما در مجموع بازي خوبي انجام شد. در يک صحنه ديديم که 8 نفر از استقلال و 9 نفر از بازيکنان الجزيره در محوطه جريمه تيم اماراتي قرار داشتند. به هر حال دچار بدشانسي شديم و اميدوارم که در ادامه اين بدشانسي‌ها وجود نداشته باشد.

فرزامي با بيان اين که استقلال براي صعود از گروهش هنوز شانس دارد گفت: ما هنوز شانس صعود داريم و مي‌توانيم به مرحله بعدي برويم. پيروزي برابر الجزيره در امارات کار سختي نيست. الجزيره هم يک تيم اماراتي است و تيم‌هاي اماراتي تا به حال نتوانسته بودند در ايران به پيروزي برسند. به هر حال اين اتفاق افتاده و آن‌ها توانستند به آرزويشان برسند . ان‌شاءالله در ابوظبي اين نتيجه‌ را جبران مي‌‌کنيم.

عضو هيات مديره باشگاه استقلال با اشاره به تشويق کنايه آميز دروازه‌بان دوم استقلال در تمرين اين تيم به دليل شايعه مذاکره رحمتي با پرسپوليس اظهار کرد: اين که مي‌گويند سه ميليارد پيشنهاد داده شده، اغراق است. مشخص نيست که چه کسي اين پيشنهاد را داده و اين خبر از کجا نشات گرفته است. فکر نمي‌کنم چنين چيزي صحت داشته باشد. اين‌ها شيطنت‌هايي است که انجام مي‌شود و بازيکنان بزرگ بايد عاقل‌تر از اين باشند که با يک تماس حالشان به هم بريزد. بازيکن بزرگ بايد بزرگ فکر کند. فکر نمي‌کنم چنين پيشنهادي وجود داشته باشد. در فوتبالي که تا آخر سال 2013 به صورت نيمه حرفه‌اي اداره مي‌شود سه ميليارد پول کمي نيست. شايد سه ميليارد ريال بوده است.

"از نظر ارتباطات اجتماعي صحيح نيست که مظلومي را تغيير بدهيم" فرزامي با بيان اين جمله گفت: مظلومي يک مربي است که بيست هفته تيمش صدر جدول قرار داشته است و مربي‌اي را که بيست هفته‌ صدر جدول بوده را با يکي، دو هفته‌ نتيجه‌ نگرفتن بر نمي‌دارند. اگر مصدومان ما مي‌رسيدند و توپ‌هايمان نيز گل مي‌شد، مظلومي دوباره مظلومي شد. نبايد با يک شکست آن هم در ديداري که شانس با ما همراه نبود، تيم را تضعيف کنيم و بگوييم مربي مقصر است. به هر حال مظلومي مقصر بود، اما نه طوري که تمام تقصيرها را گردن يک نفر بيندازيم. به عنوان مثال رحمتي چندين بار امتيازهاي خوبي براي ما گرفت و يک تنه مقابل مهاجمان حريف ايستاد، اما يک اشتباهي هم انجام داد که البته کاملا سهوي بود.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال که چرا پس از يک شکست يا تساوي تماشاگران عليه مظلومي شعار مي‌دهند و خواستار برکناري او هستند، گفت: توقع مردم بسيار بالا رفته است و بايد کمي اين توقع را پايين بياورند. آن‌ها بايد به خودشان سوزن بزنند تا کمي بادشان خالي شود. به هر حال فوتبال است و برد، باخت، موقعيت خراب کردن و گل نزدن دارد. بايد همه عوامل را در نظر بگيريم. هر چند که خودمان هم در جلسه‌هايمان گفتيم که هيچ گاه در زمين خودمان نبايد با يک مهاجم برابر حريف بازي کنيم. اين تاکتيک اشتباه بود و اميدوارم که ديگر از اين اشتباه‌ها انجام نشود.

وي درباره صحبت کارلوس کي‌روش با ملي‌پوشان استقلال و دادن برنامه به اين بازيکنان که موجب اعتراض رسمي باشگاه استقلال شده بود، گفت: مسلم است که اگر دو تيم استقلال و پرسپوليس خوب باشند، تيم ملي هم موفق مي‌شود. کي‌روش مربي دلسوزي است که مي‌خواهد جايش را در دل تماشاگران استقلال باز کند. اين جلسه هم به خاطر راهنمايي و حمايت از بازيکنان استقلال است. بايد از کي‌روش تشکر کرد. اميدوارم بازيکنان هم در تيم ملي بتوانند جوابگوي کي‌روش باشند.

عضو هيات مديره باشگاه استقلال در ادامه با انتقاد از برنامه‌هاي فشرده بازي‌ها گفت: اين شکست‌ها و ناکامي‌ها را بايد گردن افرادي دانست که برنامه‌ريزي ليگ برتر را به عهده دارند. آن‌ها آنقدر فشرده برنامه‌ريزي کردند که باشگاه‌ها و تيم ملي از اين جهت زيان مي‌بينند. از همين رو تيم ملي هم فاقد کارايي لازم است و سرمربي تيم هم از بازيکنان جوان استفاده مي‌کند که هيچ کدام تجربه افرادي مانند تيموريان، جباري و رحمتي را ندارند.

فرزامي با بيان اين که کار کي‌روش دخالت نيست، گفت: اين بازيکناني که در باشگاه‌ها هستند، بازيکنان کي‌روش هم هستند و او مي‌تواند به آن‌ها برنامه بدهد. صحبت‌هاي او تاکتيکي نبوده که دخالت محسوب شود. او با اين کارش تلاش مي‌کند بازيکن را در عالمي ببرد که نشات گرفته از شادي، موفقيت و پيروزي است. هيچ موقع يک مربي از اين کار ناراحت نمي‌شود و اتفاقا پيش‌بيني مي‌کردم که اين کار زودتر انجام شود.

فرزامي در ادامه صحبت‌هايش بيان کرد: با توجه به اين که کادر برگزاري مسابقات ليگ تغيير مي‌کند، اميدوارم که مسابقات طوري برگزار شود که بازيکنان دلزده نشوند. در حال حاضر فوتباليست‌هاي ما از فوتبال دلزده شده‌اند. هر سه روز يک بار مسابقه مي‌دهند و بايد در ليگ قهرمانان، جام حذفي، ليگ برتر و تمرينات تيم ملي حاضر باشند. کدام تيم در دنياي فوتبال حرفه‌اي سه روز يک بار مسابقه مي‌دهد؟ تعداد تيم‌هاي ليگ بايد کاهش يابد. چرا بايد 18 تيم داشته باشيم و همه خسته، زخمي، دلزده و طلب کار باشند. اين‌ها عواملي است که تيم‌ها افت مي‌کنند.

وي با اشاره به مسايل مالي باشگاه گفت: اميدوارم بازيکناني که مي‌گويند طلب کار هستيم با مديران هماهنگ باشند. در حال حاضر به طور ميانگين 60 درصد به بازيکنان استقلال پرداخت شده اما طلب‌هايي که از گذشته مانده زياد است. اميدوارم با کمک وزارت ورزش و جوانان اين مساله حل شود.

دیدگاه‌ها