کد خبر : 974093 | 09 خرداد 1391 ساعت 15:27 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

بیانیه محمود ابراهیم زاده برای طرفداران شاهین

از خودزنی ها کم لطمه نخورده ایم و ماحصلش چاپیدن باشگاه توسط غریبه هایی بود که مقابلشان گاو و گوسفند سر بریدیم و روز رفتنشان شاهین بوشهرمان را مانند گاو و گوسفند سر بریدند.

بیانیه محمود ابراهیم زاده برای طرفداران شاهین
اوضاع نابسامان باشگاه شاهین بوشهر باعث گردیده تا هواداران این تیم دل نگرانی بسیاری داشته باشند. این روزها هواداران تجمع ها و نشست های مختلفی داشته اند اما گویا محمود ابراهیم زاده پیشکسوت این تیم قصد دارد در نقش جومونگ ظاهر شود و فرماندهی معترضان را بر عهده بگیرد. وی که چندی است به آمریکا برگشته تصمیم دارد به ایران برگردد و در مورد تعیین تکلیف مالکیت باشگاه به دادستانی بوشهر شکایت کرده و مالکیت هیئت موسس را باطل نماید. او در بیانیه ای که در سایت های هواداری منتشر شده اینگونه نوشته است:

هواداران محترم شاهین بوشهر
با سلام و ادای احترام
شاهین بوشهر این خانه پدری ما دارد در آتش بی خردی ها و بی تدبیری ها می سوزد و اوضاعش روز به روز بدتر می شود. باشگاهی که مدعیان مالکیتش بارها گفته اند که تنها به شکل صوری مالکیت را بر عهده دارند اما افسوس که به خود اجازه می دهند درب باشگاه را قفل بزنند، هواداران را از خانه خود رانده و برای دور کردن آنها با نیروی محترم انتظامی تماس بگیرند یا به انحلال کانون هواداران مبادرت ورزند. ما همه رعیت شاهین بوشهر هستیم و دریغ که عده ای یک شبه ارباب آن شده اند!
طی روزهای اخبر تماس های زیادی از سوی برخی از شما داشتم که خواستار همکاری من در به سامان رساندن باشگاه گردیده بودند. به عنوان یک دلسوز این باشگاه و فوتبال شهرم به نظرم آمد که نکاتی را عرض نمایم و هیچ یک از این موارد هم از باب منفعت طلبی شخصی نیست. همین جا فریاد می زنم روزی که شاهین بوشهر ساختار مناسب و مطلوب خود را بیابد حاضرم شیپور به دست بگیرم و روی سکوها تیمم را تشویق کنم. اما:
متاسفانه این روزها می بینم و می خوانم که برخی دوستان جناح مقابل را اشتباه گرفته و لوله تفنگ خود را به سمت خودی ها گرفته اند. جنگ فرسایشی با کسانی که من با شناختی که از آنها دارم در پاکی و صداقتشان نمی توانم تردیدی داشته باشم فقط هرز دادن انرژی خود است. تقابل بیهوده با کسی که اگر دلال بود امروز وضعیتش مانند دلال هایی بود که در همین فصل قبل شاهین بوشهر را بلعیدند و رفتند فقط خود سوزی و از دست دادن سرمایه های خودمان است. از خودزنی ها کم لطمه نخورده ایم و ماحصلش چاپیدن باشگاه توسط غریبه هایی بود که مقابلشان گاو و گوسفند سر بریدیم و روز رفتنشان شاهین بوشهرمان را مانند گاو و گوسفند سر بریدند. با آنها که باید مقابله می کردیم نکردیم و حالا بر سر شاخه نشسته ایم و بن می بریم. خواهش من به عنوان یک هوادار شاهین بوشهر از همه شما این است که این رویه را تعطیل کنید و اجازه عرض اندام به خودی ها بدهید. ما نیروهای کارآمد بسیاری داریم که چون در چنین فضایی قرار گرفته اند سوخته اند. دیگر بس است و بیش از این ادامه ندهید.
این روزها به کرات مطالب و اخبار نشست ها و تجمع ها و بیانیه ها و طومارهایتان را می خوانم. بنا نداریم در راه رسیدن به هدفمان که اعتلای شاهین بوشهر عزیز است با تعارف با هم حرف بزنیم. به صراحت می نویسم ایراد شما این است که می دانید چه را نمی خواهید اما نمی دانید به جایش چه می خواهید! شما خواستار کنار رفتن هئیت موسس شده اید اما تصور کنید فردا روزی هئیت موسس نباشد. چه کسانی جانشین آنها می شوند و چگونه و با چه بودجه و برنامه ای تیم را اداره می کنند. گودال نکنده نمی توان مناره را دزدید. هر کاری بستر خود را می خواهد.

اعضای هئیت موسس به دفعات در رسانه های مختلف اعلام کرده اند که مالک صوری باشگاه بوده و تنها نماینده هواداران هستند. مالک اصلی را هم هواداران دانسته اند اما این فقط ظاهر ماجرا و صرفاً یک شعار است. بر اساس آنچه در ثبت شرکت ها آمده آنها سهامداران شاهین بوشهر به حساب می آیند و برای خلع ید از آنها نمی توان به تجمع های غیرقانونی مبادرت ورزید. تجمع هایی که قانون کشور عزیزمان هم آنها را برنمی تابد و به همین دلیل است که رئیس هئیت موسس به خود اجازه می دهد به جرم ایجاد مزاحمت به نیروی انتظامی عارض گردد.
به جای ایجاد گروههای مختلف بیاید و زیر یک پرچم واحد قرار بگیرید. ما با کسی دعوا نداریم و هدف همه ما رهایی شاهین بوشهر از وضعیت اسفبار کنونی است. رد مالکیت و خلع ید از حضرات باید در چارچوب قانون صورت گیرد. رفتن مقابل باشگاه یا تقاضای جلسه با مسئولین دوای درد نیست. مسئولین که نمی توانند مالکیت یک فرد یا گروه را سلب کنند. این امر راهکار قانونی دارد. نامه ای به دادستان محترم بوشهر می نویسیم و همه آنهایی که هوادار شاهین بوشهر هستند و این اوضاع را قبول ندارند آن را امضاء می کنند. ابطال مالکیت هئیت موسس خواسته اصلی ماست و می گوئیم چون مالکیت حضرات صوری است آن را باطل کنند. آن گاه شاهین بوشهر را به عنوان یک شرکت سهامی ثبت می کنیم و هر کس به مقدار وسعش سهام را خریداری می کند. سهامداران هئیت مدیره را معرفی می کنند و هئیت مدیره، مدیر عامل را و آن گاه کارها بر روی اصول دنبال می شود.
تا مادامی که قرار است پول از بیرون به فوتبال تزریق شود این فوتبال به جایی نمی رسد. همه جای دنیا فوتبال صنعتی درآمدزاست ولی ما عکس آن عمل کرده و آن را به چاه ویلی شبیه ساخته ایم که هر چه در آن پول ریخته می شود پر نمی گردد. طبیعی است که در تقابل با تیم های دولتی و شبه دولتی نمی توان یک شبه خصوصی شد و در این راه نیازمند حمایت نهادهای استان به خصوص برای رفع بدهی ها هستیم اما اگر کار به شکل ساختاری دنبال شود می توان طی چند سال به درآمدزایی هم رسید.
نتیجه نهایی اینکه: فعلاً قانون هئیت موسس را مالک می داند و با تجمع و میتینگ و بیانیه و طومار هم این مالکیت نفی نمی شود. اگر بناست یک بار برای همیشه این معضل حل گردد یک یاعلی بگوئید. راه حل این معضل اقدام قانونی از طریق دادستانی است و لاغیر. این ها را نوشتم تا به همه دوستانی که خواستار حضور من در جلسات و غیره شده اند تا راهکاری برای حل مشکلات بیابند بگویم من هم اعتلای شاهین بوشهر را می خواهم اما نه از راه آشوب و تحصن و تظاهرات. مملکت قانون دارد و گردن همه ما هم مقابل قانون جمهوری اسلامی ایران از مو باریک تر است. منتظر اعلام همراهی دوستان هستم.

دیدگاه‌ها