کد خبر : 977296 | 05 تیر 1391 ساعت 22:59 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

دینورزاده: فرصت را از بازیکنان جوان گرفته‌ایم

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال داماش با انتقاد از فضای موجود در فوتبال ایران، گفت: متاسفانه در فوتبال ما همه در کار هم دخالت می‌کنند که این مساله اصلا درست نیست.

دینورزاده: فرصت را از بازیکنان جوان گرفته‌ایم
 مهدي دينورزاده در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين که اگر همه چيز در فوتبال سر جاي خودش باشد، کارها سامان پيدا مي‌کند، گفت: اگر مدير عامل به مديريت خود و مربي به مربيگري خود و خلاصه هر کسي به کار خود مشغول باشد، همه چيز اصلاح مي‌شود.
وي ادامه داد: درست نيست که يک بازيکن بگويد با حضور يک مربي خاص خارجي بازي نمي‌کند يا مسايلي از اين دست را مطرح کند. وقتي بازيکن با باشگاه قرارداد مي‌بندد بايد تابع آن باشگاه باشد.
دينورزاده که در طول سال‌هاي اخير هيچ پيشرفتي را براي فوتبال ايران متصور نيست، گفت: شايد هر سال يک جرقه‌اي در فوتبال ايران رخ دهد، ولي هيچ پيشرفتي وجود ندارد. همين که فاصله تيم‌هاي بالا و پايين جدول ليگ ما به هم نزديک است، نشان مي‌دهد که کيفيت ليگ ما بالا نيست. سازمان ليگ هم به دليل پايين بودن کيفيت ليگ است که مي‌خواهد تعداد تيم‌ها را کاهش دهد.
وي همچنين افزود: هر چه پول در فوتبال ما وجود دارد به پاي بازيکنان خارجي درجه دو و سه و پايين تر ريخته مي‌شود و فرصت حضور را از بازيکنان جوان خودمان مي‌گيرد. برخي افراد که تنها به دنبال سوء استفاده هستند، بازيکنان بي‌کيفيت خارجي را اتوبوسي در فوتبال ما پياده مي‌کنند و تيم‌ها را با مشکل مواجه مي‌کنند. اين مسايل بايد بررسي شوند.
وي درباره فصل نقل و انتقالات ليگ برتر هم گفت: اکنون تنها چهار، پنج تيم هستند که در نقل و انتقالات فعال هستند، در حالي که ليگ ما 18 تيم دارد. مگر همه تيم‌ها دولتي نيستند و نبايد همه با هم برابر باشند؟ بايد مشخص شود که تيم‌هايي که خرج‌هاي آن چناني مي‌کنند، اين پول‌ها را از کجا مي‌آورند؟
سرمربي اسبق تيم فوتبال داماش در ادامه با بيان اين که بايد وضعيت نقل و انتقالات در ايران مورد بررسي دقيق قرار گيرد، گفت: حد بازيکنان ما به اندازه پول‌هايي که به آن‌ها داده مي‌شود، نيست. بين پول داده شده به بازيکن و عملکرد او در تيم ملي و ليگ بايد همخواني وجود داشته باشد. يا مثلا بازيکن با يک تيم قرارداد داخلي مي‌بندد، اما به ناگهان سر از جاي ديگر در مي‌آورد؛ آيا طبق قانون بازيکن متخلف نيمي از قرارداد خود را به تيم قبلي‌اش مي‌دهد؟
وي در پايان به معضل تيم‌هاي بدهکار اشاره کرد و افزود: تيم‌هاي بدهکار چگونه بدهي خود را به بازيکنان و کادر فني پرداخت کرده‌اند؟ چند باشگاه ليگ برتري تاکنون تسويه حساب کرده‌اند؟ شروع فصل جديد ليگ برتر نزديک است، ولي بيشتر تيم‌ها تسويه حساب نکرده‌اند. اين مسايل هرج و مرج ايجاد مي‌کند.

دیدگاه‌ها