کد خبر : 979131 | 23 تیر 1391 ساعت 11:30 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

هشدار رییس سابق فدراسیون فوتبال امارات به الوصل

الرمیثی: متسو غیر حرفه ای و پولکی است

رییس سابق فدراسیون فوتبال امارات،‌ برونو متسو را مربی ای غیرحرفه ای و پولکی دانست و به سران باشگاه الوصل در رابطه با عقد قرارداد با او هشدار داد.

الرمیثی: متسو غیر حرفه ای و پولکی است
ديگو مارادونا در سال 2011 با الوصل قرارداد دوساله امضا کرد اما چند روز پيش سران اين باشگاه اماراتي او را از کار برکنار کردند. اگرچه جانشين اسطوره فوتبال آرژانتين در الوصل انتخاب نشده است، اما رسانه هاي اماراتي از برونو متسو سرمربي سابق الغرافه و تيم ملي فوتبال امارات به عنوان محتمل ترين گزينه ي جانشيني مارادونا سخن به ميان مي آيد.
محمد خلفان الرميثي رييس سابق فدراسيون فوتبال امارات و باشگاه العين اين کشور به سران باشگاه الوصل در رابطه با عقد قرارداد با متسو هشدار داد و گفت: متسو مربي خوبي است اما اخلاق حرفه اي ندارد و يک مربي پولکي است.
متسوي 58 ساله در جام جهاني 2002 با تيم ملي فوتبال سنگال شگفتي ساز شد و همين مسئله باعث شد تا کشورهاي حوزه خليج فارس بر روي او تمرکز کنند. وي در سال 2003 هدايت العين امارات را بر عهده گرفت و در نخستين سال حضورش اين تيم را قهرمان ليگ قهرمانان آسيا کرد وي همچنين در سال هاي 2003 و 2004 اين تيم را قهرمان ليگ امارات کرد. درخشش او در العين باعث شد تا مسوولان فدارسيون فوتبال امارت او را به عنوان سرمربي اين تيم انتخاب کنند. متسو در تيم ملي امارات هم نمايش خوبي داشت و موفق شد اين تيم را در سال 2007 قهرمان جام خليج فارس کند اما در مقدماتي جام جهاني 2010 با اين تيم نتايج بدي گرفت و استعفا کرد.
رميثي در صفحه اجتماعي خود در تيوتر در واکنش به احتمال جانشيني متسو در الوصل امارات گفت: متسو مربي خوبي است من او را به خوبي مي شناسم و چند سال با او کار کرده ام او مربي پولکي است و اصول حرفه اي گري را رعايت نمي کند. وقتي او از هدايت تيم ملي استعفا داد و براي مربيگري به قطر رفت يکي از سران باشگاههاي اماراتي به من زنگ زد و گفت: هنگامي که تيم ملي در مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي خود را آماده بازي با کره شمالي و عربستان مي کرد متسو با من تماس گرفت و گفت:" شنيده ام که شما دنبال سرمربي هستيد اگر پيشنهاد خوبي به من بدهيد حاضرم با شما قرارداد امضا کنم". متاسفانه من دير از اين قضيه خبردار شدم، چنانچه مي دانستم که متسو چنين رفتار غيرحرفه اي را انجام داده، اجازه نمي دادم که او به کار خود ادامه دهد.
وي افزود: باشگاه الوصل را دوست دارم و براي اين تيم آرزوي موفقيت مي کنم، متسو از لحاظ فني مربي بسيار خوبي است و رابطه ي خوبي با بازيکنان تيمش برقرار مي کند اما چنانچه پيشنهاد بهتري به او بدهند، در هر زماني ممکن است تيم را رها کند. اگر الوصل مي خواهد با او قرارداد امضا کند، بايد قبل از اين کار يک شرط قانوني را مقابل او قرار دهد.
متسو فصل گذشته نتايج خوبي با الغرافه نگرفت و از اين تيم اخراج شد. وي از گزينه هاي هدايت پرسپوليس بود و براي مذاکره با رويانيان به تهران هم سفر کرد اما در نهايت با اين تيم به توافق نرسيد. محمد بن دخان،‌ رييس هيئت مديره باشگاه الوصل امارات پيش از اين اعلام کرد که متسو جزو 5 گزينه ي جانشيني ديگو مارادونا در نيمکت تيمش است و هفته آينده سرمربي جديد اين تيم را انتخاب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها