کد خبر : 984021 | 27 مرداد 1391 ساعت 13:25 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

ضیایی:تیم ملی روان بازی نمی‌کند

پیشکسوت فوتبال معتقد است که تیم ملی ایران مشکل تاکتیکی خاصی ندارد اما روان بازی نمی‌کند و بیشتر به بازی در عرض زمین می‌پردازد.

ضیایی:تیم ملی روان بازی نمی‌کند
محمدحسين ضيايي در گفت‌وگو با ايسنا درباره عملکرد تيم ملي فوتبال ايران در بازي‌هاي اخيرش گفت: تيم ملي در نتيجه‌گيري متوسط بوده اما در بخش فني عملکرد قابل قبولي نداشته است. تيم ملي مي‌تواند از بازيکنان متفاوتي سود ببرد و دست کادرفني براي انتخاب باز است. قابل قبول نيست که نحوه بازي تيم ملي نسبت به زمان‌هاي گذشته که مربيان داخلي آن را هدايت مي‌کردند، روان‌تر بازي نکند.
وي ادامه داد: فوتبال امروز ما با گذشته‌مان قابل مقايسه نيست. در گذشته بازي ما روان‌تر و بهتر بود. به عنوان نمونه هافبک‌هاي کناري تيم ملي آنطور که بايد کار نمي‌کنند يا حتي فکر مي‌کنم خصومت کي‌روش با سرمربي پرسپوليس هم در دعوت بازيکنان به تيم ملي موثر است. فکر مي‌کنم کي‌روش هشت بازيکن از پرسپوليس دعوت کرده است تا نشان دهد که مانوئل ژوزه نمي‌تواند با تيمي که هشت ملي پوش دارد نتيجه بگيرد!
ضيايي همچنين اظهار داشت: بالاخره تيمي که قهرمان مي‌شود يا در بالاي جدول حضور دارد حتما داراي شاخص‌هايي است که آن را از ساير تيم‌ها متمايز مي‌کند. به عنوان نمونه تيم‌هاي صبا يا ملوان که در بالاي جدول هستند، مهره‌هاي خوبي دارند اما وقتي يک تيم روان بازي نمي‌کند، حتي به فرض اسم و رسم‌دار بودن بازيکنانش، مشخص است که مشکلي وجود دارد و تغيير و تحولي مورد نياز است.
سرمربي اسبق تيم فوتبال صبا در ادامه با بيان اينکه اميد نظري و اشکان دژاگه کار خاصي در تيم ملي انجام نداده‌اند، گفت: درست است که براي نتيجه گرفتن بايد صبر کنيم اما اين صبر ممکن است باعث شود که موقعيت‌هاي زيادي را از دست بدهيم. به هرحال آنچه به نظر من مي‌رسد اين است که تيم ملي روان بازي نمي‌کند و در ميانه ميدان جنگندگي لازم را ندارد. ما هنوز به جاي آندرانيک تيموريان کسي را پيدا نکرده‌ايم.
ضيايي ادامه داد: ما فقط مي‌توانيم نظرمان را بگوييم. تيم ملي با اين اوضاع و احوال به يک معجزه نياز دارد تا موفق شود. ما که بيرون گود هستيم، دعا مي‌کنيم که خدا کمک کند تا تيم ملي به جام جهاني برود. اگر به جام‌جهاني نرسيم، انگيزه تيم‌ها و بازيکنان براي حضور در ليگ هم کم مي‌شود. وقتي مربي تيمي عوض مي‌شود، کمي طول مي‌کشد که با فرهنگ و بازيکنان آن آشنا شود، اما در کل فکر مي‌کنم کي‌روش در زماني که داشته، نتوانسته روند روبه‌رشدي را ايجاد کند.
وي در ادامه و در واکنش به اظهارنظر مهدي مناجاتي مبني بر اينکه سيستم بازي تيم ملي به سمت سيستم علي اصغري پيش مي‌رود، گفت: سيستم ما «علي‌اصغري» نمي‌شود چون اصولا سانتر از کناره‌ها اشکالي ندارد. سانتر کردن روي دروازه هم يک کار تاکتيکي است که هم‌اکنون تيم ملي انگليس هم از آن بهره مي‌برد. مهم اين است که براي سانتر کردن هم برنامه داشته باشيم و مثلا روي زدن ضربات سر و استفاده از توپ‌هاي برگشتي کار کرده باشيم. انگليس هم يک مهاجم 195 سانتيمتري دارد که همه ضربات سر را مي‌زند.
ضيايي افزود: در مجموع بايد گفت که تيم ملي مشکل تاکتيکي خاصي ندارد بلکه مشکل اصلي روان بازي نکردن آن است. تيم ملي بيشتر در عرض بازي مي‌کند و اين امکان را به حريفان مي‌دهد که در هنگام حمله ما سازماندهي دفاعي خود را درست کنند. اين کار باعث مي‌شود که نفوذ به دفاع حريف سخت شود.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد که تيم ملي روندي رو به رشد بگيرد و با انجام بازي‌هاي سريع و با استفاده از پاس‌هاي تک‌ضرب و حرکات تيمي به نتايج قابل قبولي دست يابد.

دیدگاه‌ها