کد خبر : 986429 | 18 شهریور 1391 ساعت 02:20 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

رضایی: خیالمان از طلای حردانی راحت بود

سرمربی تیم دوومیدانی ایران در پارالمپیک 2012 لندن گفت: خیالمان از طلای جواد حردانی در ماده پرتاب دیسک راحت بود اما فشار روانی روی خاکزادیه کار خودش را کرد و او نتوانست حتی به فینال ماده پرتاب دیسک راه پیدا کند.

رضایی: خیالمان از طلای حردانی راحت بود
بهمن رضايي درباره‌ي عملکرد جواد حرداني و جلال خاکزاديه در ماده پرتاب ديسک بازي‌هاي پارالمپيک 2012 لندن که منجر به کسب يک مدال طلا براي حرداني شد، گفت: جواد عملکرد بسيار خوبي داشت. رکورد قبلي او 48 متر و 65 سانتيمتر بود و الان با 52 متر و 91 سانتيمتر چندين متر رکوردش را ارتقا داد. حرداني با توجه به اردوهاي زيادي که در آن شرکت کرد و تمرينات سنگيني که داشت ما را به کسب مدال بسيار اميدوار کرده بود؛ تا جايي که به اين نتيجه رسيده بوديم او صد در صد مدال مي‌گيرد. خيالمان از طلاي جواد راحت بود. خوشحاليم که به آن رسيد.
وي درباره‌ي خاکزاديه نيز گفت: خاکزاديه متاسفانه عملکرد خوبي نداشت و حتي نتوانست رکورد خودش را بزند. همين باعث شد که او حتي به جمع هشت نفر پاياني هم راه پيدا نکند. معتقد بودم او حداقل به فينال راه پيدا مي‌کند که متاسفانه نشد.
وي در پاسخ به اين سوال که چرا خاکزاده برخلاف پيش‌بيني‌هاي شما نتوانست حتي رکورد خودش را بزند، گفت: فکر مي‌کنم دليل اصلي آن شرايط روحي و رواني خاکزاديه باشد. او از 2 شهريور در لندن حضور دارد و امروز 17 شهريور است. اين طولاني بودن شروع بازي‌هاي او فشار زيادي به جلال وارد کرد. اگر مسابقه‌اش در اوايل بازي‌ها بود مطمئنا بهتر کار مي‌کرد.
وي ا فزود: جلال اکثر شب‌ها را بيدار بود و براي شروع مسابقه‌اش مدام روزشماري مي‌کرد. اين موضوع بار رواني را روي خاکزاديه بيشتر کرده بود. از طرفي دنده‌اش هم کمي درد مي‌کرد. پزشکان مداواي لازم را انجام دادند اما اين موضوع هم بي‌تاثير نبود.
سرمربي تيم دووميداني ايران درباره‌ي آخرين ورزشکار اين تيم در بازي‌هاي پارالمپيک لندن يعني محمد خالوندي که فردا (شنبه) به ميدان مي‌رود به ايسنا گفت: خالوندي شرايط خوبي دارد. او در تمرينات رکورد 48 متر را دارد و فکر مي‌کنم با همين رکورد بتواند فردا مدال بياورد. فقط رنگ آن را نمي‌دانم.
رضايي با اشاره به نتايج تيم دو و ميداني ايران در پارالمپيک به ايسنا گفت: تيم دو وميداني با چهار طلا، پنج نقره و سه برنز نتيجه‌ي به ياد ماندني بر جاي گذاشت. تنها سه ورزشکار آقا و دو ورزشکار خانم ما مدال نگرفتند اما مابقي بچه‌ها صاحب مدال شدند. ما اوايل بازي‌ها در رنکينگ تيم‌هاي پارالمپيک نهم بوديم. البته تعداد ورزشکاران بسياري از کشورها بيش از ماست. آنها بعضا با 90 تا 100 ورزشکار شرکت کرده‌اند. بنابراين نبايد خيلي به دنبال محاسبه رنکينگ تيم‌مان در اين بازي‌ها باشيم. اميدوارم بتوانيم در دوره‌ي بعدي ورزشکاران بيشتري را آماده کرده و به اين بازي‌ها بفرستيم تا مدال‌هاي دووميداني ايران افزايش قابل توجهي در پارالمپيک ريودوژانيرو داشته باشد.

دیدگاه‌ها