کد خبر : 991146 | 06 آبان 1391 ساعت 10:45 | 995 بازدید | 0 دیدگاه

بونیک:ریاست بافوتبال بازی‌کردن قابل قیاس نیست

اسطوره پیشین یوونتوس و رم ایتالیا پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال لهستان گفت: ریاست با فوتبال بازی‌کردن قابل قیاس نیست.

به نقل از یورونیوز، «زبیگنیف بونیک» روز گذشته در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کشورش با بیشترین آرا برگزیده شد. این چهره 56 ساله، در رای‌گیری بر سر مدیر جدید فدراسیون صاحب 61 رای از 118 رای ممکن شد و بیشتر از 4 نامزد دیگر رای آورد.
به گزارش فارس،این اتفاق در حالی روی داد که رئیس کنونی این سازمان گریگورژ لاتو است که پس از ناکامی تیم کشورش در مسابقات یورو 2012 به شدت مورد انتقاد رسانه‌ها و مردم قرار گرفت. از این رو اعلام کرد دیگر نامزد ریاست فدراسیون نخواهد شد.
بونیک پس از کسب این موفقیت اظهار داشت: از این که اعضا به من اطمینان کردند و رای دادند،‌ تشکر می‌کنم. ریاست این سازمان، مسئولیتی سنگین است که اکنون بر دوشم حس می‌کنم. مسئولیتی که به هیچ‌‌وجه قابل قیاس با زمانی که بازی می‌کردم، نیست.
او ادامه داد:‌ وقتی شما بازیکن هستید و گل می‌زنید، این امر به شما خوشبختی می‌بخشد، بدون اینکه بابتش تامل کنید، اما اکنون وضعیت کاملا فرق می‌کند. موظفم برای رسیدن به موفقیت‌ها، تمام جوانب را بسنجم و تحلیل کنم. باید با همفکری کامل، فوتبال ملی و باشگاهی لهستان را به پیش ببرم.
وی در دوران جوانی تا سال 1982 برای تیم ویدزو لودز کشورش بازی کرد تا اینکه به مدت سه سال راهی یوونتوس شد و همبازی میشل پلاتینی (رئیس فرانسوی و کنونی یوفا) شد. سپس به تیم رم پیوست و بعد به دوران ورزشی‌اش خاتمه داد.
بونیک در رده مربیگری نیز هدایت تیم‌های لچه، باری، آئولینو ایتالیا و تیم ملی لهستان را برعهده داشته است.

دیدگاه‌ها