کد خبر : 996834 | 04 دی 1391 ساعت 12:22 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

آدلر بهترین سنگربان ژرمن‌ها شد

رده‌بندی بهترین دروازه‌بان‌‌های بوندس‌لیگا

در رده‌بندی بهترین دروازه‌بان‌های دور رفت بوندس‌لیگا، سنگربان هامبورگ در رتبه اول جای گرفت؛ اما مرد شماره یک تیم ملی آلمان تا رده چهارم نزول کرد.

رده‌بندی بهترین دروازه‌بان‌‌های بوندس‌لیگا
در شرایطی که پیکارهای نیم فصل اول لیگ ژرمن‌‌ها (2013-2012 ) هفته گذشته با قهرمانی بایرن‌مونیخ به پایان رسید، رنه آدلر به عنوان بهترین دروازه‌بان 17 هفته انجام گرفته برگزیده شد.
این سنگربان که تا قبل از جام جهانی 2010 ، مرد شماره یک «مانشافت» (آلمان) به شمار می‌رفت، به علت مصدومیت، امکان حضور در پیکارهای آفریقای‌جنوبی را از دست داد. حتی در سال‌های 2011 و 2012 جایگاه متزلزلی در تیم سابقش «بایرلورکوزن» یافت؛ اما از تابستان سال جاری که به هامبورگ نقل مکان کرد، باردیگر اوج گرفت تا جایی که براساس نمرات گزارشگران تخصصی‌ترین نشریه فوتبال کشورش«کیکر»، صاحب بیشترین امتیاز شد و در رده نخست جای گرفت.
درخشش بسیار وی در مسابقات انجام گرفته، ضمن آنکه باعث بهبود وضعیت تیم بندرنشین آلمان شد، او را باردیگر به اردوی تیم کشورش بازگرداند.
همچنین مانوئل نویر که از دو سال قبل تاکنون دروازه‌بان شماره یک تیم ملی به شمار می‌آید، تا رده چهارم بهترین‌ها تنزل مقام یافته است. البته وی در راه قهرمانی باوارایی‌ها در دور رفت مسابقات با دریافت تنها 7 گل نقش بسزایی داشت. به باور تحلیل‌گران این نشریه، استحکام خط دفاعی مونیخی‌ها در 17 مسابقه و دریافت این تعداد گل کم، باعث شد قابلیت‌های بسیار نویر مورد سنجش، ارزیابی با کسب نمرات بالا ، واقع نشود و او اکنون به چنین جایگاهی برسد.
در رتبه دوم و سوم فهرست مذکور کوین تراپ دروازه‌بان 22 ساله اینتراخت فرانکفورت و رومان وایدن فالر، دروازه‌بان 32 ساله بورسیادورتموند جای گرفته اند.
فهرست 10 دروازه‌بان برتر لیگ ژرمن‌ها به شرح زیر است:
1- رنه آدلر، 27 ساله، هامبورگ
2- کوین تراپ، 22 ساله، اینتراخت فرانکفورت
3- رومان وایدن فالر، 32 ساله، بورسیادورتموند
4- مانوئل نویر، 26 ساله، بایرن مونیخ
5- برند لنو، 20 ساله، بایرلورکوزن
6-دیگو بنگالیو، 29 ساله، ولفسبورگ
7-فابین گیفر، 22 ساله، فورتونادوسلدورف
8- اولیور بائومان، 22 ساله، فرایبورگ
9-اس‌ون اولریش، 23 ساله، اشتوتگارت
10- رافائل شفر، 33 ساله ، نورنبرگ

دیدگاه‌ها