کد خبر : 1614779 | 09 خرداد 1398 ساعت 18:00 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

عدم اجرای قوانین جدید فوتبال در فینال لیگ قهرمانان

تغییرات قوانین بازی فوتبال از روز ۲۵ ماه ژوئن (۴ تیر) در رقابت‌های تحت کنترل این نهاد ارشد فوتبال اروپا اعمال خواهد شد.

عدم اجرای قوانین جدید فوتبال در فینال لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، ماه مارچ گذشته، شورای بین‌المللی فوتبال (IFAB) در نشست سالانه خود در اسکاتلند تغییراتی را در قوانین این بازی تصویب کرد.

یوفا نیز در واکنش به تصویب قوانین جدید بازی فوتبال و انتشار اخباری مبنی بر اجرایی شدن آنها از روز نخست ماه ژوئن اعلام کرد: تغییرات مختلف بازی که توسط شورای بین‌المللی فوتبال در ماه مارس تصویب شده بود در تمامی رقابت‌های رسمی تحت کنترل یوفا از روز ۲۵ ماه ژوئن اجرایی خواهند شد. تعویق اجرای تغییرات قوانین بازی فوتبال به خاطر دادن فرصت کافی به اتحادیه‌های فوتبال اروپا جهت آشنا کردن تیم‌ها و بازیکنان فوتبال و آماده‌سازی کامل آنها است.

 

 

1409562

 

 

تغییرات قوانین بازی فوتبال در ۲ بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های تاتنهام و لیورپول که روز یکم ماه ژوئن در شهر مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد و همچنین بازی فینال لیگ ملت‌های اروپا در پرتغال اجرایی نمی‌شوند.

 

 

قوانین جدید در بازی فوتبال

 


برخورد توپ به دست

اگر در جریان به ثمر رسیدن یک گل، توپ به صورت تصادفی به دست یک بازیکن برخورد کند، گل مردود خواهد بود . 
همچنین اگر توپ به صورت تصادفی به دست بازیکن مدافع برخورد کند و این برای تیم وی نفعی ایجاد کند یک ضربه آزاد خارج از محوطه برای تیم حریف اعلام خواهد شد.

 

دراپ بال

وضعیت فعلی دراپ بال باعث یک شروع ساختگی میشود و ممکن است به صورت ناجوانمردانه استفاده شود و یا باعث خشونت در بازی شود. 
بازگرداندن توپ به تیمی که قبل از توقف بازی آن را در اختیار داشته است باعث میشود جریان بازی تغییر نکند، به جز در محوطه جریمه که ساده تر خواهد بود اگر توپ به دروازه بان داده شود. همچنین برای اینکه شرایط جوانمردانه حفظ شود باید همه بازیکنان دو تیم به جز بازیکنی که توپ را دریافت میکند حداقل 4 متر از توپ فاصله داشته باشند.

 

تعویض ها 

بازیکنی که تعویض شده است باید به جای قدم زدن و تلف کردن وقت، از نزدیک ترین مسیر ممکن زمین مسابقه را ترک کند.

 

ضربات آزاد

تیمی که در حال حمله است دیگر حق ندارد در دیواره‌ی دفاعی تیمِ مدافع بازیکنی داشته باشد. اگر دیوار تیم دفاع کننده حداقل 3 نفره باشد بازیکنان تیم حمله کننده باید حداقل یک متر از دیواره فاصله داشته باشند.
سازمان تاکید می‌کند هیچ توجیه تاکتیکی ای برای حضور مهاجمان در دیواره دفاعی حریف وجود ندارد و این حضور برخلاف روح فوتبال است و همچنین به تصویر فوتبال لطمه میزند.

 

ضربات پنالتی

از فصل آینده یعنی 2019/20 باید در هنگام پنالتی، حتما یک پای دروازه بانان روی خط دروازه بماند. همچنین دروازه بانان اجازه ندارند قبل از ضربه پنالتی، تیرهای دروازه را لمس کنند. 

 

کارت زرد و قرمز برای مربیان

داوران از فصل آینده میتوانند به مربیان نیز کارت زرد و قرمز خود را نشان بدهند.

دیدگاه‌ها