کد خبر : 1558753 | 12 مهر 1397 ساعت 20:45 | 96.8K بازدید | 0 دیدگاه

سه پنالتی و 7 گل در دربی حذفی

اس خوزستان 2 – صنعت نفت 5؛ بزرگترین کام بک سال

جعفر سلمانی بازیکن کمتر شناخته شده نفت آبادان با به ثمر رساندن دو گل از عوامل این پیروزی پرگل بود ، این در شرایطی بود که داور در این بازی 3 پنالتی برای نفت اعلام کرد.

اس خوزستان 2 – صنعت نفت 5؛ بزرگترین کام بک سال

به گزارش "ورزش سه" ، تماشاگران بازی استقلال خوزستان و نفت آبادان در نیمه اول این مسابقه شاهد یک بازی زیبا، تهاجمی و پرگل بودند که با حاشیه‌هایی در دقایق پایانی آن همراه بود. این دوتیم خوزستانی که سال گذشته تا مرحله نیمه نهایی جام حذفی پیش رفته بودند، نمی‌خواستند در این مرحله با مسابقات وداع کنند و همین امر سبب شد تا این دربی استانی مطابق انتظارات جذاب و تماشایی از آب در بیاید.

 

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
پنجشنبه 12/7/97  ورزشگاه غدیر اهواز
داور:  پیمان فرخی مهر    کمک ها:  حسن ظهیری – سجاد طوری – عبدالنبی پورخلف    ناظر: زاهد بحرینی

 

 

استقلال خوزستان:

 

  • فرزین گروسیان
  • احمد آل نعمه
  • ساسان شیرمردی
  • یونس دلفی (59- مجتبی رمضانی)
  • میثم کریمی (73- رضا درویشی)
  • وحید خشتان
  • ایمان مبعلی
  • محمدرضا مظاهری (65- ایوب کلانتری)
  • مصطفی کیانی
  • مهرداد پور ابوالقاسم
  • میثم شاه مکوندزاده

 

سرمربی: داریوش یزدی

 

 

 


صنعت نفت:

 

  • شهاب گردان
  • عقیل کعبی
  • وفا هخامنش
  • سیروان قربانی
  • حسین ساکی
  • اکبر ایمانی ( 40 – حامد پاکدل)
  • طالب ریکانی
  • مصطفی احمدی
  • کرار جاسم (78- مسلم مجدمی)
  • جعفر سلمانی
  • رضا جبیره (89- جاناتان بالوتلی)

 

سرمربی: پائولو سرجیو

 

 

 


شرح بازی:


نبرد هم استانی ها را استقلال بسیار خوب شروع کرد. آنها توسط مظاهری به گل اول رسیدند. سپس بازی کمی متعادل شد و در ادامه روی یک ضربه کاشته، ایمان مبعلی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه تیم صنعت نفت به حملات خود افزود. آنها ابتدا یک پنالتی به دست آوردند که توسط کرار جاسم به هدر رفت. تنها 3 دقیقه بعد روی حرکت رضا جبیره یک پنالتی دیگر به سود تیم نفت اعلام شد. این بار طالب ریکانی پشت توپ ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد.


پس از این گل تیم صنعت نفت بازی بهتری ارائه کرد. آنها که یکی دو موقعیت نصفه و نیمه درست کرده بودند، در آخرین ثانیه های نیمه اول با سانتر کرار و قیچی زیبای رضا جبیره توانستند کار را به تساوی بکشانند.

در نیمه دوم اگرچه نتیجه مساوی بود، اما روند بازی کاملا به سود میهمان بود. حدود 10 دقیقه از این نیمه گذشته بود که داور مسابقه سومین پنالتی را هم برای صنعت نفت اعلام کرد. کرار بار دیگر پشت توپ قرار گرفت و این بار توانست ضربه خود را گل کند. پس از این گل تلاش های استقلال برای جبران کافی نبود و فقط بی نظمی های خط دفاع این تیم به صنعت برای موقعیت سازی کمک کرد. یک سانتر از کناره ها با ضربه سر جعفر سلمانی اختلاف را به دو گل رساند و پس از آن هم پاس کرار به سلمانی در میان مدافعان استقلال و ضربه او گل پنجم صنعت را رقم زد. استقلالی ها برای جبران این شکست سنگین توان کافی را نداشتند و بقیه دقایق بازی تقریبا به آرامی سپری شد تا تیم صنعت صعود به یک چهارم نهایی جام حذفی را جشن بگیرد.

 

 


شرح گل ها:


1-0 (استقلال): در پی کرنر ارسالی ایمان مبعلی و رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه نفت آبادان، توپ نهایی در دهانه‌ی دروازه نفت به محمدرضا مظاهری رسید و این بازیکن با ضربه سر گل اول بازی را رقم زد.

2-0 (استقلال): خطای سیروان قرانی روی وحید خشتان یک ضربه ایستگاهی برای استقلال خوزستان به همراه داشت. این ضربه را ایمان مبعلی با شلیک تماشایی و در شرایطی که شهای گردان دروازه‌بان صنعت نفت واکنش مناسبی نداشت، تبدیل به دومین گل آبی‌پوشان کرد.

2-1 (صنعت نفت): خطای مصطفی کیانی روی رضا جبیره درون محوطه استقلال خوزستان باعث اعلام دومین ضربه پنالتی به‌سود زردپوشان شد و طالب ریکانی این پنالتی را با ضربه‌ای محکم و دیدنی وارد دروازه استقلال کرد.

2-2 (صنعت نفت): کرار جاسم در گوشه سمت راست زمین استقلال خوزستان صاحب توپ شد و ارسال دقیق این بازیکن عراقی به محوطه جریمه آبی‌پوشان با ضربه آکروباتیک رضا جبیره تبدیل به دومین گل زردپوشان شد تا بازی قبل از پایان نیمه اول به تساوی کشیده شود.

2-3 (صنعت نفت): در پی برخورد ساسان شیرمردی مدافع استقلال خوزستان با حامد پاکدل مهاجم نفت آبادان، کمک داور دوم مسابقه تشخیص پنالتی داد و داور میدان نیز به سود صنعت نفت اعلام ضربه پنالتی کرد. کرار جاسم با ضربه زمینی به سمت چپ دروازه استقلال خوزستان سومین گل زردپوشان را به ثمر رساند.

2-4 (صنعت نفت): حرکت بازیکنان نفت آبادان از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان با ارسال حسین ساکی به درون محوطه جریمه و ضربه سر جعفر سلمانی بازیکن جوان صنعت نفت تبدیل به گل چهارم تیم میهمان شد.

2-5 (صنعت نفت): کرار جاسم هافبک خلاق نفت آبادان با بهره بردن از فضای خالی موجود در خط دفاعی استقلال خوزستان یک پاس عالی را برای جعفر سلمانی آماده کرد و سلمانی با ضربه پای چپ گل پنجم را هم به ثمر رساند.

 

1342275

 


دقایق حساس:

 

دقیقه 11: پاس ایمان مبعلی در عمق یونس دلفی را صاحب توپ کرد اما او یک ضربه زمینی زد که از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 16: ضربه خطرناک اکبر ایمانی از پشت محوطه، به بالای دروازه استقلال رفت.
دقیقه 29: در شرایطی که صنعت نفت کمی بازی را در اختیار گرفته بود، روی یکی از ارسال ها از جناحین احمد آل نعمه برخوردی با کرار جاسم پیدا کرد که داور خطای پنالتی مدافع باتجربه استقلال را اعلام کرد.
دقیقه 31: پنالتی زمینی کرار به زیبایی توسط فرزین گروسیان مهار شد.
دقیقه 32: حرکت سرعتی رضا جبیره با خطای مصطفی کیانی متوقف شد و دومین پنالتی برای صنعت نفت اعلام شد.
دقیقه 45: شوت ناگهانی کرار جاسم را گروسیان در دو مرحله در اختیار گرفت.
دقیقه 49: پس از چند رفت و برگشت و اشتباهات خط دفاع استقلال، توپ در محوطه جریمه این تیم به کرار رسید و ضربه او با برخورد به بازیکنان حریف راهی کرنر شد.
دقیقه 55: فرار حامد پاکدل از کمند ساسان شیرمردی و برخورد با این مدافع، از سوی کمک داور پنالتی تشخیص داده شد و نفتی ها صاحب سومین ضربه پنالتی ها شدند.
دقیقه 59: روی پاس عمقی مبعلی استقلالی ها به موقعیت رسیدند که وحید خشتان این توپ را به بالای دروازه زد.
دقیقه 94: پاس رضا درویشی و حرکت رمضانی به محوطه جریمه، منجر به ضربه ای خوب از این بازیکن شد که توسط شهاب گردان راهی کرنر شد.

 

1342277

 

 

در حاشیه:


* کادر فنی استقلال خوزستان قبل از آغاز مسابقه به سمت نیمکت تیم نفت آبادان رفتند و به آن‌ها خوشامد گفتند.
* گروهی از هواداران صنعت نفت با حضور در استادیوم غدیر اهواز تیم‌شان را همراهی کردند. طرفداران صنعت نفت در سکوهای پشت نیمکت زردپوشان مستقر شده بودند.
* مربیان دوتیم در این بازی جام حذفی تغییراتی در ترکیب تیم‌هایشان ایجاد کرده بودند و به تعدادی از بازیکنان جوان فرصت بازی دادند.
* در صحنه پنالتی اول تیم نفت آبادان، حسن ظهیری کمک داور اول این مسابقه، خطای احمد آل‌نعمه مدافع استقلال خوزستان روی کرار جاسم هافبک نفت آبادان را تشخیص داد و داور میدان با نظر کمک داور اعلام ضربه پنالتی کرد.
* هنگام اعلام ضربه پنالتی دوم به سود نفت آبادان، اکبر ایمانی قصد زدن پنالتی را داشت اما پائولو سرجیو سرمربی صنعت نفت اعلام کرد که این ضربه توسط طالب ریکانی نواخته شود. این موضوع با اعتراض ایمانی همراه گردید.
* اکبر ایمانی در دقیقه 40 بازی تعویض شد و در حالی که از این تصمیم بسیار ناراحت بود با سرعت کم زمین را ترک می‌کرد که در همین حین پائولو سرجیو بر سر این بازیکن فریاد کشید و به او اعلام کرد با سرعت بیشتری زمین را ترک کند. تعدادی از هواداران نفت آبادان که به این تعویض اعتراض داشتند به تشویق اکبر ایمانی پرداختند.
* پیمان فرخی مهر داور این مسابقه در نیمه دوم با نظر سجاد طوری کمک داور دوم این بازی یک ضربه پنالتی دیگر به سود نفت آبادان اعلام کرد و این بار کرار جاسم پنالتی را تبدیل به گل کرد.
 * کادر فنی و سرپرستی استقلال خوزستان نسبت به قضاوت داور مسابقه خصوصاً پنالتی‌های اعلام شده از سوی کمک داوران اعتراض داشتند.
* هنگام تعویض شدن کرار جاسم یکی از نیمکت نشینان استقلال خوزستان نسبت به خروج این بازیکن با تأخیر اعتراض کرد و بین طرفین جروبحث پیش آمد. داور میدان نیز با نظر داور چهارم جریان بازی را متوقف کرد و به کرار جاسم کارت زرد نشان داد.
* کرار جاسم که به‌دلیل مصدومیت تعویض شده بود، با نظر مربیان تیمش به رختکن رفت تا زیر نظر کادر پزشکی به مداوا بپردازد.

 

 

 

اتفاق ویژه:


تعویض اکبر ایمانی در نیمه نخست که پس از عصبانیت پائولو سرجیو از عملکرد این بازیکن شکل گرفت، با اعتراض شدید هواداران صنعت روبرو شد. آنها حتی وقتی تیمشان چند دقیقه بعد گل دوم را وارد دروازه حریف کرد، به شدت ایمانی را تشویق کردند.
همچنین درگیری کرار جاسم پس از تعویض با نیمکت نشینان استقلال خوزستان نکته عجیب دیگر این بازی بود. بعد از این اتفاق داور مسابقه روی نیمکت به کرار کارت زرد نشان داد.
دیگر اتفاق جالب این بازی هم گرفته شدن 3 پنالتی برای تیم صنعت نفت بود. آنها در بازی مرحله قبل مقابل تراکتور هم 2 پنالتی در وقت معمول بازی به دست آورده بودند.

 

 


بهترین بازیکن: جعفر سلمانی


در این بازی صنعت نفت بازیکنان خوبی از جمله کرار جاسم و رضا جبیره داشت؛ اما ستاره مطرح این دیدار، مرد دو گله صنعت یعنی جعفر سلمانی بود. او در نیمه دوم و زمانی که استقلالی ها هنوز امید داشتند باخت 3 بر 2 را جبران کنند، توانست 2 گل روی ارسال از کناره ها و همچنین پاس های میانه دفاع به ثمر برساند و به تاثیرگذار ترین بازیکن تیمش تبدیل شود.

دیدگاه‌ها