کد خبر : 1016382 | 29 تیر 1392 ساعت 12:55 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

عباسی:رویانیان برکنار نشد که برگردد

وزیر ورزش و جوانان عملکرد دو سال گذشته ورزش را طلایی خواند و گفت : به نوبه خود وظیفه دارم از تلاش خانواده بزرگ ورزش در دستیابی به این موفقیت های سترگ تشکر و قدردانی کنم .

عباسی:رویانیان برکنار نشد که برگردد
به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان ، محمد عباسی که عصر جمعه در برنامه 7 گام شبکه خبر حاضر شده بود تا پاسخگوی عملکرد دو ساله مسوولیت خود در وزارت ورزش و جوانان باشد ، با تبریک ماه رمضان و آرزوی قبولی طاعات مردم خوب کشور ، تشکیل وزارت ورزش و جوانان را اولین تجربه در جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت : قطعا یکی از مسائل مورد توجه در این عرصه ،هم سنخ نبودن وظایف دو سازمان گذشته است که بطور طبیعی در این دوره نیز نمود خاص خود را داشت . این درست که جوانان به صورت عام به ورزش پرداخته و مخاطب این حوزه هستند ، اما در سطح کشور بسیاری از موضوعات جوانان مثل اشتغال و مسکن هم وجود دارد که صرفا به وزارت ورزش و جوانان بر نمی گردد و وزارتخانه ها و سازمان های دیگری بطور مشخص ، چنین وظایفی را بر عهده دارند و بطور طبیعی نیز در قبال وظایف شان پاسخگو هستند .
وی با تاکید بر اینکه اگر انتظارها و توقعات شفاف شود ، ساختار فعلی ، ساختار خوبی است ، تصریح کرد : هر چند در دوره قبلی که ورزش و جوانان به صورت دو سازمان اداره شده و روسایشان بعنوان معاونان رییس جمهوری ، از موضع رییس دولت نیز حمایت می شدند ، اما با ادغام این دو سازمان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان ، وزیر در جلسات هیات دولت حق رای دارد و می تواند با هماهنگی های لازم ، بخشی از مسائل مربوط به جوزه جوانان را نیز از طریق دیگر وزارتخانه ها و سازمان ها مورد پیگیری قرار دهد .
عباسی با اشاره به موفقیت های سترگ ورزشی بدست آمده در دو سال اخیر ، دستیابی بدان ها را در وهله نخست مرهون الطاف الهی دانست و افزود : در وهله بعد نیز مجموعه برنامه ریزیها و حمایت هایی صورت گرفت تا تیم ها و ورزشکاران سرافراز کشورمان در عرصه بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن و رقابت های جهانی ، موفقیت هایی ماندگار را نصیب ایران اسلامی نمایند.
وی با تاکید بر اینکه مساعی تمام بخش ها در حصول به این موفقیت ها تاثیرگذار بوده است ، نقش تجربه و عملکرد گذشتگان را در نیل به این پیروزی ها قابل توجه دانست و گفت : بطور مسلم تجربه را نمی توان وابسته به یک دوره خاص دانست . ورزش عرصه سیالی است که هر برنامه ریزی و حرکتی در آن ما را به آینده اتصال می دهد و بطور مسلم مدیر هوشمند ، مدیری است که بتواند از همه تجارب استفاده کرده و حاصل برنامه ریزیها را به فرجامی نیک برساند .
وزیر ورزش و جوانان از دو سال اخیر ورزش بعنوان دوره طلایی ورزش ایران در عرصه رقابت های بین المللی و جهانی نام برد که نمونه آن کمتر دیده شده است .وی افزود : نتایج بدست آمده در المپیک و پارالمپیک لندن موضوعی نیست که بتوان از کنار آنها به سادگی عبور کرد یا همینطور فروغ قابل توجه تیم های فوتبال و والیبال ایران در راهیابی به رقابت های جام جهانی و درخشش در لیگ جهانی که به همراه خود به شور و غرور ملی دامن زد که جا دارد در اینجا از همه تلاشگران عرصه خدمت و خدمت رسانی در جامعه ورزش تقدیر کنم .
در ادامه این برنامه و وقتی گزارشی از روند کارهای صورت گرفته در دوره مدیریت دو ساله دکتر محمد عباسی پخش شد که طی آن مربیان ، قهرمانان و کارشناسان حوزه ورزش ، به عملکرد وزیر ورزش و جوانان نمره قبولی دادند ، وزیر از این بابت ابراز تشکر کرد و گفت: خدای بزرگ را از این بابت شاکرم و بطور مسلم به خود می بالم که طی این دو سال موفق شده ایم با همدلی و وفاق جامعه بزرگ ورزش ، قدم های رو به جلویی را در جهت اعتلای بیشتر ورزش برداریم .
وی در عین حال تماشاگر و هوادار ورزش را سرمایه بزرگی برای تیم ها و قهرمانان ورزشی ایران دانست که نمونه آن در دنیا وجود ندارد . عباسی در این زمینه تصریح کرد : بدیهی است که همه در قبال این هواداران مسوولیم و باید شرایطی را فراهم کنیم تا آنان با حضور در ورزشگاهها تسهیلات بهتری دریافت داشته و بی دغدغه به تماشای بازیها بنشینند . از این منظر در حال حاضر فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت ها مورد توجه قرار گرفته تا با بهای لازم به تماشاگران ، آنان با تهیه بلیت اینترنتی ، بی دغدغه در ورزشگاهها و سالن ها حاضر شده و از قبل نیز جایشان مشخص باشد . البته در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی بیشتری داریم تا با عبور از شرایط سنتی گذشته و دستیابی به استانداردهای شناخته شده ، بتوانیم سرویس دهی مناسب و قابل قبولی را به سرمایه های راستین ورزش در محیط ورزشگاهها داشته باشیم .
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دو و نیم برابر شدن زیر ساخت های ورزش کشور ، میزان سرانه ورزشی موجود در سطح کشور را 60 سانتیمتر به ازاء هر نفر دانست که از استانداردها فاصله دارد و باید با تخصیص بودجه لازم برای دو ، سه هزار میلیارد تومان فضای نیمه کاره ورزشی موجود در بودجه کشور ، شرایطی فراهم شود تا ورزش ایران هر چه سریع تر به استاندارد های سرانه ورزشی برای هر فرد در سطح کشور دست یابد . البته طی این سالها حرکت های بزرگی در زمینه ساخت و ساز در سطح کشور صورت گرفته که در جای خود کار ارزشمندی به حساب آمده و جای بسی تقدیر دارد .
وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان با تمام قدرت در فاصله موجود تا پایان دولت دهم می کوشد تا پروژه های ورزشی نیمه تمام را آماده بهره برداری نماید ، ابراز امیدواری کرد که ورزشگاه نقش جهان اصفهان که جزو ، طرح های مهر ماندگار به حساب می آید ، امسال به بهره برداری برسد .
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تبیین سند راهبردی ورزش و جوانان بر اساس سند چشم انداز توسعه کشور ، گفت : می خواهیم در هر دو زمینه ورزش و جوانان ، کشور نخست در سطح منطقه باشیم که این مساله با توجه به سرمایه های انسانی که در اختیار داریم، قابل حصول و دسترسی است .
عباسی با اشاره به اینکه در این دوره کمترین تغییرات مدیریتی را در سطح روسای فدراسیون ها شاهد بوده ایم ، گفت : به هر حال ما در جهت جهش و نظم بیشتر در سطح عملکرد فدراسیون ها ، تلاش کردیم کمترین تغییرات را داشته باشیم که خوشبختانه این تغییرات محدود نیز با موفقیت در المپیک همراه شد .نمونه اش نیز کشتی که موفق شد در المپیک لندن ، موفقیتی تاریخی را به نام خود ثبت کند .
وی در عین حال موضوع تعلیق را ساختگی خواند و گفت : متاسفانه عده ای به عوض آنکه منافع ملی ورزش را در همه حال مورد توجه داشته باشند ، تلاش کردند که با حاشیه سازی و دامن زدن به مسائلی که حقیقت نداشت ، مجامع بین المللی ورزش را روی مسایل ورزش ایران حساس کنند که بطور طبیعی این حرکت های ایذایی ، تبعاتی را نیز برای ورزش ایران به همراه داشت و اجازه نداد که ما در فرصت زمانی موجود انتخابات کمیته ملی المپیک و مجامع فدراسیون ها را برگزار کنیم .
عباسی با تاکید بر اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک هیچ مشکلی نداشته است ، از این نکته ابراز تاسف کرد که 7 ، 8 ماه مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق افتاد و در عین حال گفت : البته مسوولان کمیته ملی المپیک باید در این زمینه پاسخگوی عملکرد خود باشند که چرا اجازه دادند عده ای با حاشیه سازی و جو سازی و انتقال یک سری مسائل به خارج ، روند انتخابات را از مسیر طبیعی خود خارج کنند . البته وزارت ورزش و جوانان ضمن رصد تمام امور ، در این زمینه با آرامش ا مسائل را مدیریت کرد تا امور ورزش ایران زمین نمانده و ورزش با استحکام بیشتری ، به نتایج درخشان خود تداوم بخشد . اینکه عده ای بخواهند موفقیت ها را نادیده بگیرند و آب به آسیاب دشمنان این مرز و بوم بریزند ، به هیچوجه پذیرفتنی نیست و ما باید با وحدت و همدلی اجازه ندهیم ، حاشیه سازان به اهداف پلید خود دست یابند .

محمد عباسی همچنین با تاکید بر اینکه همه باشگاهها در سطح کشور مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان هستند ، گفت : در شرایطی که اکثر باشگاهها دولتی هستند ، دو باشگاه مورد توجه و اقبال مردمی استقلال و پرسپولیس ، وابسته به وزارت ورزش و جوانان هستند که چون به صورت شرکتی اداره می شوند ، ما تلاش کرده ایم با انتخاب هیات مدیره ای متشکل از افراد ورزشی ، سیاسی و اقتصادی ، زمینه ای را فراهم آوریم تا تمشیت امور دو باشگاه به بهترین شکل به اجرا در آید. طبیعی است اگر در این زمینه نیاز به تغییری دیده ایم در جهت مدیریت بهتر امور ، آن را مورد توجه قرار داده ایم .
وی برکناری محمد رویانیان از مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را از اساس رد کرد و گفت : آقای رویانیان اصلا برکنار نشد که الان برگشته باشند . همانطور که آگاهید ایشان اعلام کردند که ماموریت شان از سوی سازمان مربوطه تمدید نشده است که طبیعی بود در چنین شرایطی وزارت ورزش به دنبال این باشد که از طریق معاون ورزشی خود ، گزینه های صاحب صلاحیت در این مورد را دعوت کرده و با آنان راجع به قبول مسوولیت صحبت های اولیه را انجام دهد . طبیعی است که تا طرف مربوطه موافقت نکند ، حکمی زده نخواهد شد و چنین بود که چهارشنبه گذشته به این نتیجه رسیدیم که با رفع مشکل آقای رویانیان برای ادامه خدمت در باشگاه پرسپولیس ، ایشان به کارشان در سمت مدیر عاملی ادامه دهند.به هر حال ما با تمام قدرت از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حمایت می کنیم و هواداران نیز نگران هیچ مساله ای نباشند و ما همچنان مسایل را دنبال می کنیم تا این دو باشگاه به شرایط خوبی از ثبات مدیریتی دست یابند . ضمن اینکه در همین جا وظیفه خود می دانم از تمام کسانی که در مجموعه هیات مدیره دو باشگاه کار کردند و در حال حاضر نیستند ، قدردانی کنم .
وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به اینکه در این دوره تلاش شد در سریع ترین زمان ممکن و در حین مسابقات جوایز و پاداش های مناسبی به قهرمانان افتخارآفرین پرداخت شود ، گفت : هر چند این مساله تاکنون سابقه نداشته ، اما بنده و همکارانم در وزارت ورزش و همراهی دولت و رییس جمهور محترم ، به این نتیجه رسیدیم که افتخارآفرینان فوتبال و والیبال را مورد تشویق قرار دهیم که بر این اساس مبلغ 50 میلیون تومان به اعضای هر یک از این تیم ها پرداخت شد . البته ورزشکاران در دیدارهای مستقیمی که با رییس جمهور و اعضای هیات دولت داشتند ، خواسته های دیگری نیز داشتند که آنها نیز با موافقت رییس جمهور در حال انجام است .
وی تصریح کرد : البته ما هر سال طی برنامه ای خاص از تمام مدال آوران و افتخارآفرینان ورزش تقدیر و قدردانی خواهیم کرد که نام هیچ افتخارآوری از قلم نیافتد.
عباسی در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه دغدغه های جامعه ورزش در همه حال باید گفته شده و مورد پیگیری قرار گیرد ، گفت : هر چند در این دوره، نتایج درخشانی برای ورزش ایران رقم خورد ، اما استمرار این نتایج نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید در جهت نیل به این اهداف ، با اختصاص بودجه لازم، توسعه زیر ساخت ها را با شدت و قوت بیشتری دنبال کنیم تا جوانان مستعد ایران با برخورداری از امکانات بهتر ، قله های ورزش دنیا را زیر گام های استوار خود به تسخیر درآورند . در اینجا باید تاکید کنم که ما در همه حال باید منافع ملی ورزش را مورد توجه قرار داده و خودمان را محق بدانیم نه اینکه مجامع جهانی را محق بدانیم . آن هم در شرایطی که ساختار ورزش ایران دولتی است و نمی توان این ساختار را با ساختار ورزش دیگر کشورها همسان و همردیف دید .

دیدگاه‌ها