کد خبر : 1622020 | 15 تیر 1398 ساعت 18:42 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیوست به بدترین فروشنده تاریخ؛

تکرار فاجعه برای اینتر؛ نقش اول، واندا نارا!

اتفاقی که هواداران اینتر از آن هراس داشتند بالاخره رخ داد؛ مائورو ایکاردی در لیست فروش قرار گرفت.

تکرار فاجعه برای اینتر؛ نقش اول، واندا نارا!

 

به گزارش "ورزش سه"، تاریخ برای نراتزوری در حال تکرار شدن است؛ اینتر دوباره یکی از بهترین بازیکنان خود در دهه های اخیر را به راحتی به فروش خواهد رساند تا احتمالا چهره ایکاردی نیز به آینه دق بعدی هواداران این تیم تبدیل شود؛ درام تلخی که واندا نارا در آن نقش اول را ایفا کرد.

 

چند ماه قبل بود که خبر درگیری مائورو ایکاردی با کادر مدیریتی اینتر و عدم توافق بر سر تمدید قرارداد منتشر شد و بازوبند از مهاجم جوان و آرژانتینی اینتر پیش از دیدار با راپیدوین گرفته شد تا اختلافات طرفین علنی شود. مائوریتو با تصمیمی اشتباه از سفر به اتریش اجتناب کرد و در نهایت برای حدود دو ماه و به بهانه مصدومیت از تیم کنار گذاشته شد و در نهایت ماجرا به جایی کشید که امروز خبر جدایی ایکاردی منتشر شد.

 

پایان داستان یک ستاره؛

 

در تابستان سال 2013 بود که بازیکنی خوش چهره و جوان با لقبی راهی اردوی اینتر شد که هواداران این تیم برایش جان می دادند؛ قاتل یوونتوس. ایکاردی جوان طی یک فصل در سمپدوریا موفق شده بود 3 بار دروازه یوونتوس را باز کند و چه خریدی برای نراتزوری بهتر از او؛ رویای تسویه حساب با دشمن قدیمی.

 

1417473

 

مائوریتو خیلی زود خود را در دل هواداران اینتر جا کرد و گلزنی های متوالی به یوونتوس باعث شد او خیلی زود تبدیل به چهره محبوب آنها شود. اگرچه اینتر در آن سالها افتضاح نتیجه می گرفت، اما درخشش ایکاردی و شادی منحصر به فرد او تنها دلخوشی هوادارانی بود که برای تماشای بازی آبی مشکی ها راهی مه آتزا می شدند.

 

مائوریتو دستان خود را پشت گوش هایش می گرفت تا هواداران با صدای بلندتری او را تشویق کنند؛ اما خیلی زود رابطه طرفین تیره و تار شد و ایکاردی حتی تا مرز جدایی از اینتر هم پیش رفت.

 

پس اولین درگیری میان ایکاردی و کوروانورد (جایگاه هواداران متعصب اینتر در استادیوم سن سیرو) شکل گرفت. ایکاردی پس از یکی از شکست های خانگی اینتر لباس خود را به سمت یک هوادار نوجوان پرتاب کرد، اما کوروانورد لباس وی را به داخل زمین پس فرستادند تا آتش درگیری بین طرفین برافروخته شود.

 

ایکاردی در کتابی که بعدها منتشر شد در این مورد نوشت: "من آماده ام تا با تک تک هواداران روبرو شوم. آنها چند نفر هستند؟ جواب من را ضبط کن و بگذار آنها بشنوند. من 100 خلافکار از آرژانتین می آورم که آنها را در همان جایگاه بکشند."

 

1417472

 

گرچه در ادامه این درگیری تقریبا حل شد، اما کینه و خشم فروخورده در بین طرفین تا مدت ها باقی مانده بود و در ماه های اخیر کوروانورد بارها با انتشار بیانیه هایی تند خواهان جدایی ایکاردی از اینتر شده و به نظر می رسد بالاخره به خواسته خود رسیده است.

 

قصه از کجا شروع شد؟

 

اما رابطه پرفراز و نشیب مائوریتو و اینتر اواسط فصل گذشته به بدترین شکل ممکن رسید. واندا نارا، همسر جنجالی مائورو که مجری برنامه تیکی تاکا در تلویزیون ایتالیاست، چند ماه قبل مدعی شد عدم گلزنی های همسرش به دلیل عدم تغذیه مناسب از سوی همبازیانش است و این جملات آتشین، درگیری در رختکن اینتر را به بالاترین حد رساند تا در نهایت مدیریت باشگاه مجبور شد بازوبند را از ایکاردی بگیرد.

 

مهاجم آرژانتینی مدتی به بهانه مصدومیت از تمرینات دور بود و بعد از 50 روز دوباره لباس اینتر را بر تن کرد. ایکاردی در بازی های خانگی اینتر از سوی بخشی از هواداران هو می شد و وجاهت خود در رختکن را از دست داده بود؛ حتی به حدی که وقتی در یکی از بازی های اینتر متئو پولیتانو به نشانه دلتنگی برای مائوریتو خوشحالی بعد از گل وی را به نمایش گذاشت، برخی از بازیکنان اینتر جلوی وی را گرفتند.

 

ایکاردی رابطه بدی با لوچانو اسپالتی داشت و امیدوار بود با ورود آنتونیو کونته شرایط تغییر کند اما سرمربی منظم و ایتالیایی نیز تمایلی به حفظ او نداشت و در نهایت پپ ماروتا امروز در مصاحبه ای با اسکای اسپورتس رسما خبر قرار گرفتن نام ایکاردی در لیست فروش اینتر را تایید کرد.

 

جنجالی ترین انتقال ایتالیا در راه است؟

 

چند روز قبل خبر تمدید قرارداد یک ساله واندا نارا برای اجرای برنامه تیکی تاکا منتشر شد و این بدان معناست که ایکاردی تمایلی به ترک ایتالیا ندارد. ناپولی یکی از مشتریان پر و پا قرص او به شمار می آید اما به نظر می رسد کابوس بزرگ از همیشه به هواداران اینتر نزدیک تر است؛ انتقال به یوونتوس.

 

1391373

 

پیوستن روبرتو باجو از فیورنتینا به یوونتوس یا انتقال گابریل باتیستوتا از فلورانس به پایتخت، شاید جنجالی ترین انتقال های سه دهه اخیر فوتبال ایتالیا بوده اند اما انتقال ایکاردی که روزگاری قاتل بیانکونری بود، شاید لقب جنجالی ترین انتقال چند دهه اخیر فوتبال ایتالیا را از آن خود کند.

 

لقب بدترین فروشنده  تاریخ شاید توصیف مناسبی از حال و روز مدیریتی اینتر در ادوار اخیر بوده است. ستاره هایی چون روبرتو کارلوس، آندره پیرلو، دنیس برگکمپ، فیلیپ کوتینیو، لئوناردو بونوچی و فابیو کاوانارو به راحتی از اینتر جدا شده اند و حالا به نظر می رسد نام مائوریتو نیز به این سیاهه اضافه خواهد شد.

 

اما فروش ستاره به یوونتوس در تاریخ اینتر داستان عجیبی دارد. از معاوضه غیرقابل باور فابیو کاناوارو، یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال با فابیو کارینی، دروازه بان ناشناخته یوونتوس تا فروش بهترین گلزنان تاریخ باشگاه به بیانکونری.

 

1417471

 

شاید باورکردنی نباشد اما آلساندرو آلتوبلی، دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه اینتر با 209 گل به یوونتوس فروخته شد. روبرتو بونینسنیا، سومین گلزن برتر تاریخ اینتر با 171 گل بعد از جدایی از این تیم راهی تورین شد، لویجی چونینی پنجمین گلزن برتر تاریخ اینتر با 158 گل پس از آخرین دوره حضور در اینتر به اردوی رقیب دیرینه رفت و حتی جوزپه مه آتزا، بهترین گلزن تاریخ اینتر هم بعد از انتقال به میلان روزگاری لباس یوونتوس را بر تن کرد. حالا تاریخ در حال تکرار شدن است و مائورو ایکاردی، هشتمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه با 124 گل نیز احتمالا به زودی لباس سفید و سیاه بیانکونری را بر تن خواهد کرد.

 

آیا امکان حفظ ایکاردی وجود داشت؟

 

ایکاردی در تلخ ترین و بدترین سال های اینتر علیرغم داشتن پیشنهادات فراوان بد عهدی نکرد و رنگ پیراهن خود را تغییر نداد. درخواست دستمزد بالاتر با توجه به اینکه وی در سن 26 سالگی 2 بار آقای گل سری آ شده و یکی از بهترین مهاجمان نوک دنیا به شمار می آید شاید درخواست عجیبی نبوده باشد.

 

اینتر حالا به راحتی در حال از دست دادن یکی از بهترین بازیکنان چند دهه اخیر خود است و جالب اینجاست که یک سال قبل صحبت از فروش مائوریتو با رقمی حداقل 110 میلیون یورویی بود و حالا وی احتمالا بین 60 تا 70 میلیون یورو فروخته خواهد شد.

 

1391372

 

در سال های اخیر مسئله اختلاف با مدیریت بر سر دستمزد حتی برای بهترین بازیکنان جهان هم به وجود آمده است. اگر رئال مادرید هم در سال 2011 و هنگامیکه کریستیانو رونالدو به نشانه اعتراض به دستمزدش بعد از گلزنی در برنابئو خوشحالی نکرد همین رویکرد را داشت، احتمالا به راحتی بهترین گلزن تاریخ خود را از دست داده و فرصت 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان با درخشش رونالدو را از دست می داد.

 

شاید اینتر می توانست ایکاردی را حفظ کند اما در این میان واندا نارا نقش مهمی در جدایی او ایفا کرد تا بدترین فروشنده تاریخ اروپا، یک نام بزرگ دیگر را نیز به لیست خود اضافه کند.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها